Strona 1 z 2

[B3 1.8 PM 90KM] Umarła?...

: 17 sty 2014, 23:42
autor: djgrubciu
Witam

Jestem nowicjuszem na tym forum, ale potrzebuję pilnie POMOCY.
Po kilku godzinach oględzin forum nie znalazłem "mojej" dolegliwości.
Mianowicie:

Posiadam (a dokładniej teść) w/w audi 1.8 PM ( tak wywnioskowałem na forum, ponieważ jest to składak) B3. Autko posiada instalację LPG. Pewnego pięknego dnia auto odpaliło, przejechało (na BP i LPG) ok. 1 kilometra i zgasło... od tamtego czasu nie ma sposobu aby je odpalić. Paliwo (po rozkręceniu pokrywy filtra powietrza) widocznie jest dostarczane poprzez monowtrysk; iskra sprawdzona na wszystkich świecach (świece mają ok. roku) jest aż miło; kopułka aparatu wyczyszczona; wszystkie przewody WN sprawdzone i sprawne (bez przebicia). Wszystkie przewody elektryczne, podciśnienia sprawne i dobrze podłączone. A autko ani drgnie... Nie jestem mechanikiem,; ale wyczerpałem wszystkie pomysły dlaczego auto NAGLE przestało "palić". <buu>
Proszę o pomoc. W imieniu teścia i moim. :)

Pozdrawiam
Robert

: 18 sty 2014, 07:55
autor: Pieterb
djgrubciu, skoro jest jak piszesz i paliwo i iskra to musi odpalić. Może sprawdź jeszcze zozrząd czy się nie przestawił.

: 18 sty 2014, 08:25
autor: Kofper
Kurcze, a akumulator sprawdzałeś ? Też to jest przyczyną wielu dziwnych zachowań. Spróbuj założyć z działającego auta, może ruszy. :mrgreen:

: 18 sty 2014, 08:45
autor: Maciek_B4
tak jak pisze PieterB sprawdziłbym rozrząd, a jeżeli wszystko będzie ok to zmierz ciśnienie na cylindrach.

: 18 sty 2014, 21:08
autor: spun
Można się pokusić o pokręcenie aparatem zapłonowym. Wiem po sobie jak miałem po wymianie silnika. Rozrząd idealnie ustawiony aparat włożony zgodnie z zaleceniami producenta, a rozrusznik kręci i nic. W końcu przekręciłem odrobinę aparat i hop

: 18 sty 2014, 21:36
autor: djgrubciu
Witam
Jutro postaram się coś pokombinować. Z rozrządem i mierzeniem ciśnienia wolałbym się obejść. Z tym trzeba jednak do mechanika jechać; a nie mam żadnego znajomego, wiadomo jak się pojedzie do byle jakiego to zacznie wymyślać nie wiadomo co... Po rozebraniu aparatu zapłonowego stwierdziłem że warto by zmienić "palec" bo był lekko przytopiony. Może pomoże, sklep otwarty dopiero w poniedziałek. Więc dam znać czy to cokolwiek pomogło.
Pozdrawiam i dzięki za rady... jak do tej pory...

: 18 sty 2014, 21:40
autor: Roman_S
Nie napisałeś nic o rozruszniku ,kręci wgl?

: 18 sty 2014, 21:41
autor: djgrubciu
...aha a jeżeli chodzi o "baterię" to wszystko jest na 99,9% OK. Naładowana 100%, a nawet pożyczona od sąsiada taki sam objaw. Kable od akumulatora są OK, przegląd cm po cm.

PS.
Wpadł mi jeszcze jeden pomysł, którego nie sprawdziłem. Autko posiada alarm, tylko nie mogę zlokalizować centralki, być może jakimś dziwnym sposobem alarm coś psuje?!. Tylko zbija mnie z tropu to że iskra na wszystkich świecach jest jak ta lala???? Jakieś pomysły???

Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-01-18, 21:43 ]
...rozrusznik kręci aż miło ;(

: 18 sty 2014, 21:45
autor: Roman_S
Koledzy wcześniej dobrze mówią ,sprawdź rozrząd.Jest iskra ,paliwo, rozrusznik kręci-na chłopski rozum nie otwierają się zawory-rozrząd.

: 18 sty 2014, 21:48
autor: djgrubciu
roman_s tak w sumie to ostatnimi czasy silnik dosyć głośno pracował (stuki w silniku, jakby właśnie zawory). A jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie?.... Można powiedzieć że jestem laikiem, ale jakieś zgrubne pojęcie o pracy silnika mam :) Wszelkie uwagi i wskazówki mile widziane :)
I dzięki za "trop"...

: 18 sty 2014, 21:53
autor: Roman_S
Stuki w silniku i późniejsze zgaśnięcie i nie odpalenie sugerowałyby na zatarcie..ale wtedy nie kręciłby rozrusznik.
Rozrząd musi być ustawiony tak ,aby równo były znaki na kole wałka rozrządu ,aparacie zapłonowym i bodajże wale korbowym? Jak dokładnie to zrobić to już pytaj innych, tu masz link z którego moze dowiesz się czegoś więcej:
https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-pas ... t27446.htm

: 19 sty 2014, 11:54
autor: Audi 80 Polska
Rozrząd sprawdzić samemu nie trudno. Tutaj kiedyś opisałem tylko wcięło pierwszy obrazek z pokazaną obudową rozrządu i znakiem OT: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221

: 19 sty 2014, 14:13
autor: spun
nie do końca Roman. Jak mi złapało panewkę to gdy silnik ostygł to normalnie kręcił i nawet odpalił, tylko pracował jak traktor, bo właśnie rozrząd przeskoczył o 4 zęby.. Tak więc nie do końca z tym, że rozrusznik nie będzie kręcił..

: 19 sty 2014, 14:23
autor: Roman_S
Fakt, u mnie jak postał kilka dni to zatarty też odpalał i również pracował jak traktor.
Tu jednak rozrusznik kręci silnikiem ale nie zapala-stoję więc wciąż przy rozrządzie ,djgrubciu jak zobaczysz co i jak to napisz na forum.

: 19 sty 2014, 23:13
autor: mały80
Ja bym poszukal jeszcze w tym alarmie tym x bardziej jak jest odciecie zaplonu