Witam, mam silnik abt, pekla mi glowica. Slyszalem, ze pasowac bedzie glowica od 1.8 do mojego silnika, a roznica to 1mm na zaworze. Czy to prawda, jakie niesie to za soba konsekwencje i czy lepiej szukac oryginalnej od abt? Ciezko ustrzelic, a jak juz mi sie jedna trafila to byla w ciezkim stanie.
Szukalem, ale ciagle wyskakuja tematy o uszczelce pod glowica, a brak porownan.
Pozdrawiam
: 18 sty 2014, 10:35
autor: Slawo777
Cześć Bardzo dobry temat. Co prawda składałem jeden silnik ale z dwóch. 1.8 Audi RU z 1.8 VW RP z Passata i problemu nie było.Więc masz jeszcze jedną opcje znalezienia głowicy 2.0/1.8 hmm najlepiej z VW Passata b4 lub Golfa 3. Myślę że spokojnie mógłbyś założyć głowicę od 1.8.Co najważniejsze-różnic w budowie żeby ją położyć na bloku 2.0 nie powinno być (tunele olejowe i wodne) ale zawsze można porównać ze zdjęciami głowic 1.8 z allegro lub na szrocie.Ja to bym zrobił tak: uszczelka z 2.0,fajna głowica 1.8 najlepiej jeszcze nie planowana (biją do trzech kropek z przodu głowicy,uczciwi rzemieślnicy), splanować(zawsze może wystąpić kołyska,wżery itp.),uszczelniacze zaworów,nowe szpilki i uszczelniacz wałka.Do zastanowienia samo regulatory. Nie wiem jaką głowicę planujesz kupić czy z wałkiem czy bez.Pokusiłbym się o założenie wałka rozrządu z 2.0.Hmm powinien pasować a była by ciekawa hybryda silnika.Wybór i decyzja należy do Ciebie :idea: Przyznam, że kiedyś się zastanawiałem jak to zrobić i czy się da ale to była odwrotna kombinacja.Myślę że ktoś jeszcze dołączy do tematu.Pozdrawiam
: 18 sty 2014, 11:08
autor: Piotrekdriver1
Slawo777 pisze:biją do trzech kropek z przodu głowicy,uczciwi rzemieślnicy
To te wypusty to oznaczenia szlifów głowicy?
: 18 sty 2014, 11:18
autor: Slawo777
Hmm nie wypusty.Przeważnie po splanowaniu biją punktakiem kropkę z przodu od rozrządu.Mnimum to trzy planowania ale to jest również zależne od tego ile było zebrane. Rzemieślnik musi być uczciwy(wybić) i znać się co można jeszcze zrobić.Wtedy na szrocie wiemy co jest grane.Pozdrawiam
U mnie tak to wygląda:
: 20 sty 2014, 01:01
autor: Boombanzai
Głowica założona od 1.8. Pasuje, uszczelke od 1.8, uszczelka pod klawiatura tez musiala byc zmieniona. Kolo od walka przelozone z 2.0, poniewaz 1.8 ma mniej zabkow. Glowice kupowalem kompletna w Myslowicach (Podobno dobry sklep z tracyjami) i wracalem z nia pociagiem, fakt musze przyznac, ze zakup byl dosc przypadkowy.
Jak narazie auto chodzi dobrze, na obroty tez wmiare dobrze wchodzi. Boje sie tylko wlasnie tej delikatnej roznicy w zaworach, jak to bedzie wygladalo pozniej. No i pech chcial, ze oderwal sie tlumik i poszla uszczelka wylotowa z silnika na wydech (Zawsze nazwy zapominam). Dam znac jak to wyglada za 2-3 dni, jak bede mial czas to poskladac do reszty
: 20 sty 2014, 10:17
autor: Slawo777
Nawet nie wiesz jak się cieszę że to co miałem w głowie jako teoria przeszła w praktykę Zaworami się nie przejmuj tak bardzo jeśli są w dobrym stanie to swoją robotę zrobią . Ja bym może wsadził jednak uszczelkę z 2.0. Ważne pytanie jak się zgrała z cylindrami bloku? Planowałeś głowicę czy już była robiona w tej firmie z tradycjami razem z uszczelniaczami zaworów?Czyli wałek rozrządu został z 1.8? Ciekawe z którego silnika pochodzi głowica bo między innymi na wałkach też jest różnica.Ale mniesza z tym. Rozumiem koszty ale mając głowicę w rękach,robiąc dla siebie zrobiłbym ją na glanc, tak jak pisałem wyżej z wałkiem jeśli by wszedł od 2.0 na 1.8.Ważne że zauważyłeś różnicę na kółku rozrządu <ok> Jest 2.0 ma być od 2.0 a przy 1.8 od 1.8.Pozdrawiam i gratuluje decyzji,włożonej pracy a silnik niech pcha auto do przodu
: 20 sty 2014, 10:48
autor: karolas123
Slawo777, Co to za róznica jaka uszczelka skoro do 1.8 i 2.0 jest ta sama?
: 20 sty 2014, 11:53
autor: Slawo777
Wiesz ,nie wiedziałem ale rozumiem pojemność skokową i co się na nią składa.Jak uzbrajałem swój silnik to padło zapytanie 1.8 czy 2.0.Więc jeśli, to jedwabiście że tak jest dla innych co będą próbowali hybrydować. Ciężko jest radzić komuś co ma się tylko w głowie a przecież zawsze można zostać wyśmianym. Jestem ciekaw co wykombinuje Rychu82 https://audi80.pl/b4-v6-zmiana-pojem ... t85731.htm jeśli się zdecyduje przy V6.Niestety to są koszta hmm sam bym sobie zrobił taki silnik na zamianę w razie wielkiego W.Pozdrawiam
: 20 sty 2014, 19:16
autor: spun
Jakoś nie zauważyłem różnicy między kołem wałka silnika SF (1.8) a 3A (2.0) nawet znaki do ustawienia były w tym samym miejscu..
: 20 sty 2014, 20:10
autor: dzikx
co do kombinacji składania, łączenia podzespołów silników z grupy VAG to można robić różne kombinacje. W czasie gdy bawiłem się golfami w 2 benzynie miałem sprzęgło i skrzynię z td MK3 co dało długie biegi i znaczną prędkość przy niskich obrotach. Do 3 1.9D zakładałem głowice z 1.6 ( w necie cena za 1.9 z 400zł w tej cenie można wyrwać cały silnik 1,6 u mnie ) W audi na monowtrysku ( PM ABT ) zakładałem głowice z ABK ( trzeba tylko uszczelke pod kolektor zrobić ) efekt auto jest żywsze, podobno wystarczy w ori głowice założyć tylko wałek z ABK
: 20 sty 2014, 20:20
autor: Audi 80 Polska
Chyba jeden kolega z forum który montował kompresor do silnika NE chyba wsadził do niego głowicę od A4ki 1,6 (ADP)... czy to do bloku od g60 wsadził ten kolektor...
: 22 sty 2014, 02:02
autor: Boombanzai
Tez bylem zaskoczony, ale bylo mniej zabkow na kole. Prosta sprawa - wymiana i narazie na tym stoi, bo po rozebraniu starej glowicy na czesci pierwsze sie troche wystarszylem. Głowice po kupnie dalem do splanowania i sprawdzenia, ale okazalo sie, ze planowana juz byla przed zakupem. Ale lepiej dmuchac na zimne. Auto obecnie na obroty wchodzi zywo i chodzi jak nalezy, ciezko powiedziec czy bardziej jak 2.0 czy 1.8, bo zdezelowany jezdzil jakis czas.
Niestety podczas powrotu na kanal urwalem tlumik do reszty i trzeba caly wydech zlozyc na nowo, bo gdzies jest jakis przedmuch i burczy jak wrc (Znowu, a dopiero co to robilem...)
Co do glowic slyszalem wiele opini, ze te roznice niby jakis wplyw maja na dzialanie auta, inni ze znikome i nie powoduja zadnych komplikacji, mozna jedynie odczuc delikatny spadek mocy, ale nie znaczny. Ilu mechanikow tyle opini tak powiem w tym temacie, ja jeszcze nie jezdze ale jak narazie efekt jest zadowalajacy
@Spun
Z tym, ze te siniki sa z B3, wiec moze pozniej pojawily sie jakies roznice.
@dzikx
Mi odradzono kombinowania z glowica z ABK, podobno duzo zabawy. Kolektor, kanal wody, roznica samej glowicy wzgledem bloku i tak jakos glebiej tego nie analizowalem, oparlem sie na tej teorii, zeby z tego zrezygnowac.
: 22 sty 2014, 11:49
autor: karolas123
Własnie głowica z ABK jest najmniej problemowa, bo przeciesz siada na ten sam blok co ABT. Przekładasz kolektor ze swojej starej i wszystko pasuje.
: 22 sty 2014, 13:45
autor: Boombanzai
karolas123 pisze:Własnie głowica z ABK jest najmniej problemowa, bo przeciesz siada na ten sam blok co ABT. Przekładasz kolektor ze swojej starej i wszystko pasuje.
A no faktycznie zapomniałem o podebraniu na wtryski, trzeba by dać przekładkę. Rozstaw srub jest taki sam. ALe masz racje, mniej problematyczne było założenie głowicy z 1.8.