[80 B4 2.0 ABK] Mocne falowanie do 2k obr/min po odpaleniu
: 19 sty 2014, 23:58
Witam!
Stałem się we Wrześniu szczęśliwym posiadaczem Audi Cabrio z silnikiem ABK....
Od tego czasu spędziłem dziesiątki godzin na tym forum i wydałem setki (albo i tysiące) PLN na rozwiązanie problemu w tym silniku. Niestety nadal nic....
Wlasciel gdy sprzedawal auto dal mi mase czesci i powiedzial, ze obroty mu falowaly, wszystko wymienial ale problem sam znikl. Slyszalem ze silnik zle chodzi lecz akurat widzialem ze zaplon jest przestawiony wiec nawet nie stwierdzilem jak jest teraz.
Problem wygląda następująco:
Po odpaleniu silnika natychmiast obroty szaleją. Skaczą tak do 2tys obr, spadaja do 700obr i tak z 5 razy i dopiero spokój. Ponadto przy ruszaniu bez dużego gazu lub dojeżdzaniu na parkingu i kręceniu kierownicą(obciążenie) też występuje problem skaczących obrotów.
Dodam, że po całej nocy zimny silnik odpala normalnie nie faluje po odpaleniu tylko dopiero potem przy obciążeniu np przy cofaniu. Wygląda to tak, że jeśli obroty spadną poniżej 700 czyli kreski pod 10tys to nastepuje skok obrotow o jakies poltora tysiaca. Kręciłem nawet śrubką przy przepustnicy(konkretnie przy lince) zeby podwyzszyc obroty by nie spadaly ponizej 700 ale po odpaleniu i tak faluje. (po odpięciu krokowego i zastopeniu zaworem gazowym w przewodzie gumowym silnik chodzi rowno, lecz na zimnym trzeba trzymac na gazie po szarpie i gasnie).
Auto było u paru mechaników...
Wymieniłem lub podmieniłem na nowe:
-oryginalny czujnik ECU
-Ustawiłem zapłon prze komputer u elektromechanika tak jak ma byc(blokada ECU)
-Wymienione przewody WN BOSCH, świece ngk, kopułka, palec beru
-Wymieniona przepływka, potem jeszcze naciągnięta sprężyna.
- podmieniony silnik krokowy na nowy VDO
-sprawdzona guma przeplywomierza
-poprzedni wlasciciel podmienial czujnik polozenia przepustnicy (stary dostalem)
-wymieniony komputer (ECU)
- wczesniej wlasciciel podmienial przepustnice
-wymieniona sonda lambda na nowa NGK
-wymieniony przekaznik 30 (poprzedni wlasciciel tez wymienial jak sie okazalo)
I nie wiem co jeszcze... rozpisalem sie ale jestem zrozpaczony bo wszyscy kaza mi go sprzedac i brakuje mi powoli argumentów.... A auto jest piekne... Może ktoś pomoże?...
Stałem się we Wrześniu szczęśliwym posiadaczem Audi Cabrio z silnikiem ABK....
Od tego czasu spędziłem dziesiątki godzin na tym forum i wydałem setki (albo i tysiące) PLN na rozwiązanie problemu w tym silniku. Niestety nadal nic....
Wlasciel gdy sprzedawal auto dal mi mase czesci i powiedzial, ze obroty mu falowaly, wszystko wymienial ale problem sam znikl. Slyszalem ze silnik zle chodzi lecz akurat widzialem ze zaplon jest przestawiony wiec nawet nie stwierdzilem jak jest teraz.
Problem wygląda następująco:
Po odpaleniu silnika natychmiast obroty szaleją. Skaczą tak do 2tys obr, spadaja do 700obr i tak z 5 razy i dopiero spokój. Ponadto przy ruszaniu bez dużego gazu lub dojeżdzaniu na parkingu i kręceniu kierownicą(obciążenie) też występuje problem skaczących obrotów.
Dodam, że po całej nocy zimny silnik odpala normalnie nie faluje po odpaleniu tylko dopiero potem przy obciążeniu np przy cofaniu. Wygląda to tak, że jeśli obroty spadną poniżej 700 czyli kreski pod 10tys to nastepuje skok obrotow o jakies poltora tysiaca. Kręciłem nawet śrubką przy przepustnicy(konkretnie przy lince) zeby podwyzszyc obroty by nie spadaly ponizej 700 ale po odpaleniu i tak faluje. (po odpięciu krokowego i zastopeniu zaworem gazowym w przewodzie gumowym silnik chodzi rowno, lecz na zimnym trzeba trzymac na gazie po szarpie i gasnie).
Auto było u paru mechaników...
Wymieniłem lub podmieniłem na nowe:
-oryginalny czujnik ECU
-Ustawiłem zapłon prze komputer u elektromechanika tak jak ma byc(blokada ECU)
-Wymienione przewody WN BOSCH, świece ngk, kopułka, palec beru
-Wymieniona przepływka, potem jeszcze naciągnięta sprężyna.
- podmieniony silnik krokowy na nowy VDO
-sprawdzona guma przeplywomierza
-poprzedni wlasciciel podmienial czujnik polozenia przepustnicy (stary dostalem)
-wymieniony komputer (ECU)
- wczesniej wlasciciel podmienial przepustnice
-wymieniona sonda lambda na nowa NGK
-wymieniony przekaznik 30 (poprzedni wlasciciel tez wymienial jak sie okazalo)
I nie wiem co jeszcze... rozpisalem sie ale jestem zrozpaczony bo wszyscy kaza mi go sprzedac i brakuje mi powoli argumentów.... A auto jest piekne... Może ktoś pomoże?...