Strona 1 z 1
[B4, ABT 2.0 90 KM ] wyciek z uszczelki miski olejowej
: 22 sty 2014, 21:45
autor: marcinfunabt
Witam Was koledzy.
Wymieniałem przy okazji wymiany sprzęgła uszczelkę miski olejowej i powiem szczerze, że cieknie tak samo albo jeszcze bardziej. Robiłem to u mechanika - znajomego.
Uszczelkę kupiłem w dobrym zamienniku za około 100 PLN.
Mam pytanie co się mogło stać czy jest możliwe żeby mechanik spartaczył robotę czy może przy wymianie trzeba by ją posmarować sylikonem żeby lepiej przylegała. Kolejne pytanie czy jak bym chciał jeszcze raz ją wymienić to czy po robocie trzeba ustawiać zbieżność.
Proszę Was o poradę co mam zrobić.
Pozdrawiam
Marcin
: 22 sty 2014, 22:18
autor: Francis1982
coś ten mechanik się nie postarał
Pewnie źle oczyszczone powierzchnie i coś za drogo 100 PLN. Korkowe chodzą chyba po jakieś 60-70 max.
Nie trzeba ustawiać zbieżności bylebyś nie odkręcał sworzni z wahaczy. Trzeba wyjąć sworzeń z wahaczem razem. I to wszystko.
W sumie można niby opuścić nieco sanie ale trzeba dobrze podeprzeć auto (nie może stać na kołach).
: 22 sty 2014, 22:26
autor: marcinfunabt
Widzę, że jesteś ze śląska. Ja jestem z Katowic. Czy znasz jakiegoś dobrego mechanika co by mógł się zaopiekować moją 80 tką i np. wymienić tą uszczelkę jeszcze raz.
Pozdrawiam i dzięki za poradę.
: 22 sty 2014, 23:12
autor: Slawo777
Cześć
Akurat przeglądałem forum i kolega z Waszego miasta bardzo zachwala tego mechanika hmm skoro radzi sobie z mechanicznym wtryskiem
https://audi80.pl/k-jetronic-warszta ... t86322.htm Pozdrawiam
: 22 sty 2014, 23:41
autor: Francis1982
Szkoda, że nie trafiłem tam wcześniej. Bym ich zj....ał jak należy.
ABK mi klepał, najpierw jakiś uczeń stwierdził, że to wtryski (ABK to benzyna a nie TDI ale mniejsza z tym).
Po wymianie u nich panewek korbowodowych problem dalej pozostał bo okazało się później że to sworznie tłokowe. Jeżeli chodzi o mechanikę dołu silnika odradzam i uciekać jak najdalej się da.
Zasranym obowiązkiem mechanika jest zagrzanie auta i stwierdzenie czy problem zniknął.
Ponoć pracował tam kiedyś jakiś starszy facet i miał wprawę w strojeniu mechanicznych wtrysków ale to wszystko.
Zaraz się dopiszę do linka, żeby ludzie nie pakowali się w bagno.
: 23 sty 2014, 00:07
autor: Kamikadze20077
Uszczelka nowa i leci jeszcze lepiej? Miska moze była ściągana srubokretem i odkrzywiona jest. Ja tam uzywam masy uszczelniajacej victor reinz i zawsze jest suchutko az milo. Kolega prZyjechał do mnie na taka robote tylko a6 c5 2.8 miska z dwoch czesci sie sklada upieral sie na uszczelki za ponad 100zl a ja mu udowodnilem ze ta masa jest lepsza juz rok czasu i silnik suchy jak pieprz a robi tym naprawde duzo kilometrow srednio co 3miesiące na wymiane oleju przyjezdza
: 23 sty 2014, 00:35
autor: Slawo777
Teraz to chyba coraz więcej firm składa większość podzespołów silnika na tych specjalnych masach(silikonach) zamiast uszczelek.Audi/VW również to robią.Pozdrawiam
: 23 sty 2014, 00:45
autor: Francis1982
Mam owy środek i jest on raczej potrzebny w uszczelnianiu uszczelek metalowo-gumowych gdzie nie ważna jest siła dokręcania (pokrywy zaworów niektóre ABK oraz 1Z).
Przy tradycyjnych korkowych wystarczy zachować czystość, precyzję, odtłuścić. Żadne środki nie są potrzebne chociaż można coś tam posmarować dla pewności. Tyle, że tu wystarczy zwykły silikon.
Victor Reinz działa jak nie trzeba dokręcać i kiedy są przestrzenie gdzie może się rozprężyć i coś uszczelnić. W korku poza placebo nie wiele więcej zdziała.