Strona 1 z 2
[80 b4 ABK] Okopcony wydech - dlaczego?
: 16 paź 2007, 19:40
autor: Arek105kw3
Witam
O czym swiadczy sadza na koncowce rury wydechowej i oczywiscie we wnetrzu rury? Sadza nie jest tłusta od oleju, zjawisko podobne jest do odymionego wydechy w slnikach diesla. Auto nie jezdzi na gazie. Wtrysk wielopunktowy.
: 16 paź 2007, 19:45
autor: Danek
Najczęściej świadczy o za bogatej mieszance w silniku. To jest rzeczywiście sadza.
PS. Jak nazywasz temat to tak by mniej więcej wprowadzał w problem. Spójrz jak to przeedytowałem. A poza tym przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów (przyklejone w każdym dziale), to będziesz wiedział jak to robić.
: 16 paź 2007, 20:03
autor: czarekj
Może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub czujnik temperatury silnika.
: 16 paź 2007, 20:05
autor: wilu8
A co jezeli jest okopcona od jazdy na gazie ?
: 16 paź 2007, 20:08
autor: czarekj
wilu8 pisze:A co jezeli jest okopcona od jazdy na gazie ?
Za bogata mieszanka.
: 16 paź 2007, 20:12
autor: MIODEK
Dziś jak zobaczyłem jak Niunia kopci to normalnie mi szczeka opadła,
odpalona była na benzynie, na zimnym silniku. Wydech jest cały w sadzy.
Może wiecie w czym tkwi problem ? :roll: :roll:
: 16 paź 2007, 20:28
autor: Jasiu
Witam.
Pełna zgoda jeśli bogata mieszanka,ale radzę sprawdzić czy silnik nie zużywa nadmiernie oleju ,bo to najczęściej jest przyczyną zanieczyszczonego układu wydechowego sadzą.
Jasiu.
: 16 paź 2007, 21:39
autor: Danek
MIODEK pisze:Dziś jak zobaczyłem jak Niunia kopci to normalnie mi szczeka opadła,
odpalona była na benzynie, na zimnym silniku.
Rozumiem, że masz też LPG. Jeśli tak to odwieczny problem z emulacją lambdy i rozjechaną mapą benzynową
. Przestaw emulację na "masa", zrób reset ECU, zaadoptuj na benzynie i z czapki. Jeśli nie ustąpi to: sprawdź regulator ciśnienia i czujnik temp. silnika do ECU.
Jasiu pisze:radzę sprawdzić czy silnik nie zużywa nadmiernie oleju
Wtedy sadza byłaby tłustawa.
: 16 paź 2007, 22:19
autor: japan
Podłącz pod Vaga, stawiam na czujnik temperatury cieczy (niebieski) , sonda lambda, lub przepływomierz. Pozdrawiam
: 17 paź 2007, 06:43
autor: MIODEK
Danek a mógłbyś bardziej rozwinąć Twoją wypowiedź, bo nie za bardzo wiem o co chodzi :roll:
: 17 paź 2007, 08:23
autor: Danek
Drogi Miodku, a czytałeś mój artykuł w download/lpg/parę słów o LPG? Pewnie nie. W takim razie polecam gorąco, wszystko tam wyjaśniłem. W skrócie: źle ustawiona lub brak emulacji sygnału sondy lambda w czasie pracy na LPG powoduje modyfikację mapy wtrysku (czasów) benzyny, co powoduje w znakomitej większości przypadków zalewanie silnika zbyt bogatą mieszanką.
japan, w ABT nie ma przepływomierza, sonda - owszem ale na LPG też by paskudnie chodził i/lub palił sporo za dużo, czujnik temp. być może ale szybciej jest to wina emulacji.
: 17 paź 2007, 16:17
autor: Doc
Eeee czy oby nie przesadzacie Panowie ?
Ja mam również w środku rury czarno. Auto nie bierze mi oliwy, nie spala nadmiernie paliwa, chodzi jak malina tylko cyka, czujniki sprawne, sonda ok, na VAGu wszystko ok.
Mimo, że mam czarno w środku, leci mi woda z wydechu, a rano auto wali parą podczas chłodnego poranka.
: 17 paź 2007, 20:33
autor: Danek
Doc pisze:Eeee czy oby nie przesadzacie Panowie ?
Spoko, ja nie piszę o delikatnym nalocie, tylko o solidnie czarnym wydechu zarówno wewnątrz rury jak i na zewnątrz końcówki. Delikatny osad jest u każdego. Chociaż u zagazowanych zdecydowanie mniejszy
.
: 17 paź 2007, 23:19
autor: dziq111
A może to poprostu źle ustawiony zapłon? jak by nie było u mnie też solidnie kopcił ale tylko przez chwile:) po po wyjeciu wałka pośredniego przestawil mi sie zapłon i to była przyczyna:) ale po odpaleniu dopiero ustawiałem niestety na słuch bo nie mam jeszcze lampy.
: 18 paź 2007, 21:58
autor: homer
u mnie przelewalo przez silnik krokowy oraz jego sterownik(przynajmniej tak mowi moj elektromonter) z tym ze zalewalo tak ze albo sie nie dalo jezdzic albo jezdzil ale az "pluł sadza" moj kumpel jakza mna jechal to po porzegazowce mial(autentycznie)z 2-3mm osadu na masce odleglosc jaka ans dzielila ok 70cm :shock: