Strona 1 z 1

[B3 1.6 PP] Układ chłodzenia - grzanie, parownik

: 31 sty 2014, 15:07
autor: lascik
Wszystko zaczęło się od tego, że były problemy z grzaniem i silnik się przegrzewał. Grzało tylko na średnich obrotach, a na wysokich i niskich leciało zimne oraz silnik się przegrzewał. Innym razem grzał i na wolnych obrotach dopóki się nie ruszyło. Wymieniliśmy pompę wody i termostat. Temperatura jest w porządku, grzanie też było w porządku. Dziś jednak popołudniu zaczęło się od nowa, lecz z innymi objawami. Na wolnych nie grzeje, a na wyższych już obrotach grzeje, ale na parownik nie idzie ciepły płyn i marznie co objawia się przygasaniem silnika. Dziś wymienimy parownik na nowy i zobaczymy czy coś to da. Czy może to być spowodowane głowicą? Pęknięcie itp.?

: 31 sty 2014, 15:38
autor: goldi j51
Marcin termostat puszcza obieg dolny wąż gorący. Prawidłowo jest ukłąd odpowietrzony
Jak się silnik przegrzewał to znaczy że termostat nie otwierał obiegu albo nie włączał ci sie wentylator

: 31 sty 2014, 16:08
autor: MikiTiki
A ta pompa wody...? Wymieniana na nową? Objaw z ogrzewaniem tylko na wyższych obrotach wskazuje na niedomagającą pompę wody właśnie. A jak jedziesz na LPG, to przymarza Ci parownik, auto zamula, gaśnie ? Czy tylko jak stoisz? Na moje oko pompa.

: 02 lut 2014, 21:16
autor: lascik
Termostat sprawny, pompa była sprawna, ale przy wymianie termostatu wymieniliśmy i pompę. Parownik wymieniony na nowy. Nagrzewnica drożna. Węże wymagające wymiany zostały wymienione. I raz grzeje, a raz nie. Temperatura szła w górę jak się nim przycisnęło w pedał. Nie utrzymywała się temperatura równo 90. Zastanawiamy się nad metalową rurką od powrotu co leci obok filtra oleju. A drugą faworytką jest uszczelka pod głowicą, a jeszcze prawdopodobnie silnik nie miał remontu, więc możliwe.

: 03 lut 2014, 11:24
autor: goldi j51
Dziwny masz ten objaw skoro węże do nagrzewnicy są cały czas gorące to nie ma bata żeby nie grzało

: 03 lut 2014, 15:32
autor: lascik
Dziś jeszcze silnik zgasł, parownik zamarzł. A jakby nagrzewnica była zapchana to i tak powinno iść na parownik, więc raczej słusznie odrzuciłem nagrzewnicę, ale czasem grzeje jak powinno to tym bardziej nie jest ona winna. Powodem jest na pewno to że płyn nie idzie na nagrzewnice i parownik, ale czemu to nie mam już pojęcia, a rozbierać silnik aby sprawdzić uszczelkę pod głowicą to nie widzi mi się.

: 03 lut 2014, 16:14
autor: dzikx
parownik masz podpięty standardowo jak robią gaziarze ( wcinka w węże z nagrzewnicy ) ? Czy napewno masz dobrze odpowietrzony układ ?? Wentylator na chłodnicy się włącza po nagrzaniu czy gotuje ??

: 03 lut 2014, 16:34
autor: lascik
Parownik wpięty zaraz przed nagrzewnicą. Wentylator załącza się, termostat się otwiera. Układ powinien być dobrze odpowietrzony.

: 03 lut 2014, 16:57
autor: dzikx
spróbuj wpiąć ją w obieg jakby szeregowo w obieg, czyli nie jak gaziarz w oba przewody od nagrzewnicy a w jeden tak żeby obieg był wymuszony. Ja u siebie tak mam ( parownik z prawej strony auta pod filtrem powietrza, silnik PM, zasilanie płynu z przewodu do podgrzania kolektora )

: 03 lut 2014, 21:46
autor: lascik
Z tym parownikiem to chyba rozumiem o co chodzi, ale jak było dobrze przez tyle lat to i niech tak będzie kolejne lata. Wszystko składnia się ku silnikowi(głowica itp), gdyż dodatkowo jest siwy dym z wydechu, a silnik rozgrzany. Dla porównania w Vectrze B na zimnym silniku nie dymi. Więc w najbliższym czasie rozbiórka silnika, a jak by się nie opłacało silnika robić to czy podpasują łapy silnika z B3 do B4 np 2.0?

: 03 lut 2014, 22:23
autor: Slawo777
Cześć :-) Podpasują na pewno.Ja wsadziłem silnik RP z VW Passata b4,łapy podeszły bez problemu.Pozdrawiam :-)

: 03 lut 2014, 22:45
autor: lascik
Przeczytałem że ktoś chciał zmienić AAD(2.0 B3) na ABK(2.0 B4) i musiał dorabiać łapy pod belkę. Może w passatach była dopiero zmiana w B5.

: 04 lut 2014, 00:16
autor: Slawo777
Widziałem silnik z B4 mojego kuzyna ABT,przyznam szczerze że różnic nie widziałem jeśli chodzi o konstrukcję.Różnice w łapach zauważyłem ale pomyślałem nawet teraz że miejsca przykręcenia będą kompatybilne między silnikami 2.0/B3,B4.Hmm zresztą ABK ma podobno ciut inną budowę głowicy więc bloku może tak samo. Tutaj koledze zadano pytanie dlaczego nie położył głowicy ABK na ABT https://audi80.pl/b4-abt-glowica-vt86206.htm. Ja miałem łapy ze starego silnika,podeszły bez kombinowania do RP.Pozdrawiam :-)