Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABK] Paląca kontrolka oleju przy przyciśnięciu mocno
: 31 sty 2014, 20:30
autor: Basian
Witam.Moje audi po dociśnięciu dużo gazu(w podłoge), pokazuje kontrolke oleju i coś piszczy, odpuszczę i problem znika czasem na dłużej, a czasem od razu znowu przy cisne to znowu się pali.To samo benzyna i na gazie też. Świeżo po wymianie oleju i jego filtra. W czym może być przyczyna ?
: 31 sty 2014, 20:33
autor: KAROLEK22XX
Spraw sobie ciśnienie oleju jak jest dobre to się czujnik zesrał. M i jak padł czujnik to na wolnych obiatach migała kontrolka ale nic nie piskało możliwe też ze filtr nie pusza dobrze oleju zobacz odme też czy nie jest zabrudzona
: 02 lut 2014, 09:44
autor: Basian
Sprawdzone. Wyciek z nad filtra oleju takiego kwadratu ktoś wie jak można sie tego pozbyć ?? Nie mogę uszczelki do tego dostać
: 02 lut 2014, 16:06
autor: spun
Ja dałem oring z starego filtra oleju. Nie poci się, nie cieknie.
: 04 lut 2014, 01:33
autor: paw1131
Basian pisze:Sprawdzone. Wyciek z nad filtra oleju takiego kwadratu ktoś wie jak można sie tego pozbyć ?? Nie mogę uszczelki do tego dostać
Masz wyciek przy chłodnicy oleju, były one stosowane w ABK, aby obniżyć temperaturę oleju przy wysokich obrotach silnika. Aby wymienić uszczelkę musisz wykręcić filtr oleju, odkręcić nakrętkę wewnątrz i wyjąć chłodnicę oleju. Uszczelkę można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym
: 04 lut 2014, 21:46
autor: spun
Wymiennik ciepła jak już..
: 04 lut 2014, 21:52
autor: paw1131
spun pisze:Wymiennik ciepła jak już..
Wymiennik ciepła to nagrzewnica
: 04 lut 2014, 22:08
autor: dzikx
takie coś niby kwadratowe aluminiowe, do którego dochodzi płyn chłodniczy to chłodniczka oleju panowie i jest w 1,6 nawet i w górę nie tylko ABK ( w PM mam w ADA w DZ itd ) jak się kupuje nowy filtr oleju to powinna być dodatkowy oring właśnie pod takie rzeczy. Dalej żeby włączać brzęczyk i kontrolkę to musiało mocno lecieć a nie sączyć się.
: 04 lut 2014, 22:22
autor: GerB3
dzikx pisze:w PM mam
Gdzie to masz? Ja nie mam, ojciec w JN nie ma w DZ nie miał ?
: 04 lut 2014, 22:26
autor: paw1131
Basian, Potrzebujesz dokładnie uszczelki chłodnicy oleju do silnika ABK:
: 04 lut 2014, 22:44
autor: dzikx
GerB3 pisze:dzikx pisze:w PM mam
Gdzie to masz? Ja nie mam, ojciec w JN nie ma w DZ nie miał ?
między podstawą filtra oleju a filtrem się znajduje ( tak jak nie widziałeś ) ciężko jej nie zauważyć.
: 05 lut 2014, 11:40
autor: Basian
paw1131 pisze:Basian, Potrzebujesz dokładnie uszczelki chłodnicy oleju do silnika ABK:
Dokładnie tak. Dostane to na allegro ? Jak profesjonalnie się to nazywa? Jeszcze jedno pytanie odrębne od tematu jak chce wymienić uszczelkę pod miską olejową w ABK to muszę zrzucać całą belkę?
: 05 lut 2014, 15:26
autor: dzikx
uszczelka powinna być wraz z nowym filtrem oleju w pudełku co do miski to raczej nie
: 05 lut 2014, 18:47
autor: GerB3
dzikx pisze:między podstawą filtra oleju a filtrem się znajduje ( tak jak nie widziałeś ) ciężko jej nie zauważyć.
Ja wiem jak to wygląda ale NIGDY fabryczny PM, JN, DZ ,SF czy inne gaźniki nie miał montowanej chłodnicy oleju. Miał chyba tylko SB i na pewno 3A i mocniejsze.
: 05 lut 2014, 22:01
autor: dzikx
PM to jednopynkk ( monowtrysk 90km ) Dz wtrysk mechaniczny ( K Jetronik 112-115 km kwestia sporna ) i miały chłodniczkę oleju, w ABT też była w 1,6 td ( a nie był to SB ). Nie był to zaszczyt ABK, miały ją większe jednostki a raczej bliskie 100 koników i w górę oraz 1,9d jak i 1,6 td i tyczy się to ogólnie grupy VAG a nie tylko audi
[ Dodano: 2014-02-05, 22:05 ]
dalej mam dwa silniki PM stary ( jeszcze z aluminiowymi króćcami do wody ) i nowszy już z końcówki produkcji i oba mają chłodniczkę więc nie wiem na czym opierasz swoją wypowiedź