Witam! Posiadam od niedawana audi 80 B3 sedan 1990r 1.6 benzyne najprawdopodobniej PP. Problem polega na tym że audi bardzo bardzo ciężko pali a jak już zapali to bardzo nierówna praca silnika, dobrałem sie do rozrządu i teraz pytanie są dwa znaczki na kole rozrządu jedno z przody drugie z tyłu, którym sie sugerować ?Rozrząd jest przestawiony bo niezgadza się ani na jednym ani na drugim chcę go ustawić tylko którym znakiem sie sugerować aby nie pogorszyć?
: 03 lut 2014, 18:43
autor: karolas123
Znak z Tyłu powinien pokrywać sie z odlewem głowicy. Znak z przodu z PP raczej bym sie nim nie sugerował. Wał na 0 z tyłu w otworze ma być, 1 cylinder w GMP. W aparacie palec ma patrzeć na znak na obudowie aparatu.
: 03 lut 2014, 18:53
autor: Piotrekpopy
ok czyli nie ustawiać znaku na kole wałka z przodu wedle plastikowej obudowy tylko znak z tyłu na prost rantu głowicy tak? a na dole koło pasowe wału korbowego ma zazębiać się znakami z drugim kołem tak ?
: 03 lut 2014, 20:08
autor: karolas123
Nie, gorne koło z odlewem, w sumie to powinno dac tez znak z przodu koła pokrywajacy sie z plastikiem. Dolne koło wału, na 0 z tyłu na kole zamachowym. A koło aparatu tak, zeby palec aparatu patrzyl na znak na obudowie aparatu.
: 03 lut 2014, 20:19
autor: Piotrekpopy
Jeszcze jedno pytanko kolejność zapłonu to 1-3-4-2 rozumiem że 1 to pierwszy cylinder od strony rozrządu tak ? a jak w kopułce może ktoś napisać mi jak tam powinny być podłączone przewody jak stoję na wprost maski ? Będę wdzięczny, jakiś rysunek prosty w paincie gdzie który powinien być.
Gdzie z tyłu, w skrzyni jest wycięcie bo nigdzie nie widziałem ? na głowicy jest jakiś odlew do znaku czy po prostu ustawić go na wprost głowicy gdzie łączy się z pokrywą zaworów bo nie widzę tam żadnego odlewu, a jak ustawie znak z przodu do plastikowej obudowy to nie zgadze się dół wcale, a sprawdzałem według jakiegoś opisu że znak na kole pasowym ma sie zazębić ze znakiem na drugim kole
: 03 lut 2014, 23:48
autor: antoni
Niegramotnym w mowie i pisaniu i żeby nie wyszet groch z kapusto, to wrzucę Tobie kilka fotek . Może coś z tego obczaisz.
Oba zdjęcia dotyczą tego samego, tylko jedno jest z bliższej odległości. Nie zwracaj uwagi na białą kreskę. Namalowałem ją dla orientacji bom ślepy i że w pobliżu jest zero i ono ma być właściwie ustawione.
Koledzy wyjaśnią o co chodzi z tym zerem i z płaszczyzną względem której trzeba je ustawiać.
[ Dodano: 2014-02-03, 23:56 ]
A tutaj jest odkryty aparat zapłonowy ( zdjęta kopułka ). Jak podniesiesz do góry ( powiększysz ) to przeczytasz co tam namalowałem
Jak znajdę to jeszcze wrzucę jakiś portrecik z koła rozrządu i kropeckuf i kreseckuf jakie tm są powygniatane i jak i względem czego trzeba je ustawiać.
[ Dodano: 2014-02-04, 00:23 ]
Znalazłem .
Jest to koło rozrządu widziane z przodu po zdjęciu górnej części plastikowej osłony. . Miejsce ( wypiłowana przeze mnie kreska ) gdzie wskazuje czerwona strzałka , ustawia się równo z płaszczyzną gdzie przylega plastikowa pokrywa wałka rozrządu do głowicy.
Oczywiście po drugiej stronie koła i naprzeciw tej kreski jest ledwo widoczna kropecka, ale to jest to samo. Nie wiem tylko, dlaczego Pany niemieckie z folcfagena i ałdi , wycicnęły taką malutką że trudno ją zobaczyć.
Pewnie im chodziło żeby tylko ony wiedziały gdzie to jest, albo żeby nie naruszyć wyważenia koła-żartuję.
Co się tyczy strzałek w kolorze różowym, to u mnie bynajmniej nie mają one żadnego znaczenia. Próbowałem kiedyś kĄpinować z nimi , ale motocykl nie zagadał.
To tyle.
: 04 lut 2014, 09:18
autor: Piotrekpopy
Ok, dziękuję za podpowiedzi teraz jestem pewien co do ustawień i zaraz się za to wezmę.
Jeszcze jak by mógł ktoś podpowiedzieć i dobrze rozumiem kolejność zapłonu według jakiegoś schematu z netu.
zdjęcie przykładowe ściągnięte z internetu, dorysowałem tylko kolejność czy ktoś może potwierdzić czy dobrze lub mnie poprawić ?
: 04 lut 2014, 09:26
autor: karolas123
Dobrze narysowałes zapłon.
: 04 lut 2014, 09:42
autor: Piotrekpopy
ok dzięki bo będę zakładał nowe kable, świece, kopułkę i palec i chciałem mieć pewność że nic nie schrzanię.
Kurcze nie widzę nigdzie na kole punktu 0, w najwyższym położeniu pierwszego tłoka mam na kole kreskę więc sugerować się chyba nią skoro niewidzie nigdzie 0
[ Dodano: 2014-02-04, 10:50 ]
rozrząd ustawiony i kolejność zapłonu według tamtego zdjęcia wyżej i nawet nie dyga, przestawiłem kolejność tak zielone cyferki na zdjęciu) auto pali nie najgorzej lecz strasznie nierówna raca silnika jak puszcze gaz to gaśnie kompresja w normie, jakieś podpowiedzi ?
: 04 lut 2014, 12:52
autor: karolas123
Zapłon tak,
Znak I jest dalej na kole niż 0. Krec odwrotnie do wskazówek wałem i znajdziesz 0. Choc jak mówisz ze idealnie w GMP jest I to może tam sa jakies inne oznaczenia.
: 04 lut 2014, 14:09
autor: Piotrekpopy
Kręciłem do o koła parę razy i nie widzie nigdzie 0 auto pali od strzała ale niestety cały czas nierówno pracuje i śmierdzi paliwem mocno chyba coś z Gaźnikiem ;/
: 04 lut 2014, 14:24
autor: antoni
Zero musi być, tylko nie widać bo rdza pokryła koło zamachowe. Ustaw mniej więcej pierwszy tlok u góry i papierem ściernym odsz"ukaj to zero. Powinno być gdzieś w okolicy.
Gdzie śmierdzi benzyna ? Z wydechu, czy pod maską ? Bo to dwie różne sprawy.
Jak tak popatrzyłem na Twoje ustawienie drutów wysokiego napięcia z kopułki na swiece ,to wedle ustawienia w moim rzęchu masz żle.
Mianowicie, i mnie kable na kopułce przestawione są o 90 stopni w lewo. Ale skoro mówisz że pali od strzała to już nie wiem co jest grane.
: 04 lut 2014, 15:27
autor: Piotrekpopy
dokładnie w górnym punkcie ustawiłem tłok na pierwszym cylindrze i wychodzi mi kreska, ok przyjrzę się temu bardziej, benzyną śmierdzi jakby pod maską, w aucie wszędzie do o koła. O 90 stopni w lewo czyli tak jak na pierwszym zdjęciu tak, ok będę działał dalej.
Mianowicie auto wcześniej nie chciało palić jak już odpaliło nie równo pracował silnik, teraz pali od strzała ale silnik cały czas nierówno pacuje.
: 04 lut 2014, 15:56
autor: karolas123
No bo masz zapłon na 0 moim zdaniem. Musisz znalesc 0. W momencie gdy pierwszy tłok w gmp to ono sie przecina z odlewem aluminiowym, swiec latarka i znajdziesz to małe nabite 0.
: 04 lut 2014, 16:44
autor: Piotrekpopy
ok co do punktu zero na kole macie 100% racji znalazłem i ustawiłem rozrząd jeszcze raz, wyszło na górnym kole o jeden ząbek przestawiony, ale nic to nie dało cały czas tak samo kable zapłonowe jak pozamieniam zero reakcji jak ustawie tak jak dałem na zdjęciu pali od razu ale wciąż nierówna praca jak nie trzymam minimalnie wciśniętego pedału gazu gaśnie.
A jeśli koło w rozrządzie od zapłonu będzie przestawione a ktoś przede mną przestawił aparat żeby się zgadzało to będzie ok ? może tu gdzieś szukać problemu ?