Strona 1 z 2
[1.8S B3] Problem z odpaleniem / brak iskry
: 04 lut 2014, 16:00
autor: sasquach
Witam
Nie mogę znaleźć więc piszę tutaj
Moja Audzi nie chce odpalić, problem polega na tym że jest brak iskry. Zaznaczam ze kopułka, palec, świece, kabel wymienione Cewka działa prawidłowo Zmieniłem aparat zapłonowy i ... odpalił ale na 3 minuty tak jak było przed naprawą. Jestem zielony i nie wiem co robic dalej Mój mechanik nie wie juz sam co dalej robić a chciałbym to jakoś przyspieszyć.
Pozdrawiam
: 04 lut 2014, 17:18
autor: Pieterb
sasquach, _uwaga
: 04 lut 2014, 19:10
autor: Slawo777
Cześć
Skoro odpalił to na pewno wina jest aparatu więc wnioskuję że miałeś po prostu pecha i drugi też padł.Mnie po wymianie (ze szrotu) świeższy na szczęście tego nie zrobił.Ale za jego dobrą pracę odpowiada między innymi okresowe popryskanie np WD 40 wałka rozdzielacza z filcem smarnym żeby moduł regulacji zapłonu się nie zapiekł.W Twoim przypadku padł,spalił się generator Halla znajdujący się w aparacie hmm tak myślę.Więc coś go musi kończyć jakieś dużo wyższe napięcie albo faktycznie pechowy kolejny aparat.Sprawdziłbym regulator napięcia w alternatorze lub go nawet wymienił zanim założysz świeży aparat.Raz jeszcze sprawdził bym cewkę napięcia. Co do aparatu to albo szrot albo spróbować wymienić czujnik
https://audi80.pl/20-abk-94rdemontaz ... vt5786.htm Pozdrawiam
: 04 lut 2014, 20:48
autor: sasquach
Slawo777 pisze:Cześć
Skoro odpalił to na pewno wina jest aparatu więc wnioskuję że miałeś po prostu pecha i drugi też padł
nie mógł paść bo był wyjęty ze świeżo jeżdżacej Audi 100 o tym samym silniku
: 04 lut 2014, 21:00
autor: Slawo777
Więc zostaje jeszcze sprawdzenie przyrządu sterującego TSZ i tu masz temat
https://audi80.pl/b3-1987-18-ru-modu ... t12282.htm hmm albo jego podmiana po prostu. Z książki:
W przyrządzie sterującym zainstalowany jest tranzystor, od którego układ zapłonowy TSZ (tranzystorowy) ma swą nazwę. Na rozkaz generatora Halla włącza i wyłącza on prąd napływający do cewki zapłonowej. Przyrząd sterujący zezwala cewce na przyjęcie takiej ilości prądu, jaka jest w danej chwili potrzebna. Nawet w ekstremalnym przypadku
(zapłon włączony, silnik wyłączony) również po dłuższym czasie nie może dojść do uszkodzenia cewki zapłonowej Pozdrawiam
: 04 lut 2014, 21:04
autor: sasquach
Slawo777 pisze:Więc zostaje jeszcze sprawdzenie przyrządu sterującego TSZ
i jutro tak zrobię A powiedz mi dobry człowieku I czy ten brak brądu miałby coś wspólnego z rozładowywaniem akumulatora ? Zaznaczam ze akumulator "nówka"
[/quote]
: 04 lut 2014, 22:28
autor: dzikx
na rozładowanie może być sporo przyczyn:
alarm , oświetlenie, radio itp stacyjka.
: 04 lut 2014, 23:10
autor: sasquach
dzikx pisze:na rozładowanie może być sporo przyczyn:
alarm , oświetlenie, radio itp stacyjka.
Na pewno mam diode co stale świeci przy zgaszonym silniku (niby alarm) Muszę usunąć
: 04 lut 2014, 23:38
autor: Slawo777
Czekaj ale co rozrusznik kręci prawda a brak jest iskry?Światła świecą,zapłon też,aparatu jesteś pewny itd. Więc jeśli... tak na mój rozum... kręcisz rozrusznikiem aparat się kręci,palec też.Czujnik Halla daje sygnał że coś się dzieje do przyrządu sterującego TSZ(który może padł). Ten dawkuje prąd napływający do cewki wysokiego napięcia(która jest głucha bo TSZ jej nic nie nadaje)zapodaje na aparat zapłonowy.Zresztą jest jeszcze przejmujący po rozruchu rolę akumulatora alternator i jego nie szczęsny regulator napięcia.Kurczę hmm najpierw sprawdź po kolei dobrze styczność masy silnika z nadwoziem i przyrząd sterujący TSZ.Pozdrawiam
: 05 lut 2014, 01:00
autor: sasquach
Slawo777 pisze:[...]Zresztą jest jeszcze przejmujący po rozruchu rolę akumulatora alternator i jego nie szczęsny regulator napięcia[..]
dokładnie tak jest, tylko co ma alternator do iskry ?
: 05 lut 2014, 01:44
autor: Slawo777
Chodziło mi w sumie o rozładowanie akumulatora i niedoładowywanie, czasem też może pojawić się nagły skok napięcia i coś np przepalić przy nie sprawnym regulatorze.Hmm ale sprawdź tę masę silnika i TSZ bo to powinno być najprawdopodobniejszym uzurpatorem w Twoim aucie a przynajmniej oby tak było.Cewki,aparatu,akumulatora i alternatora jesteśmy pewni a ja razem z Tobą.Pozdrawiam
: 05 lut 2014, 14:38
autor: sasquach
Slawo777 pisze:[..]sprawdź tę masę silnika i TSZ bo to powinno być najprawdopodobniejszym uzurpatorem w Twoim aucie a przynajmniej oby tak było [..]
Dzisiaj z mechanikiem nie widziałem się. Bynajmniej wiem ze nic nie zdziałał, chociaż wątpię żeby nie zobaczył tego. Jak będę wiedział napiszę
Slawo777 pisze: Cewki,aparatu,akumulatora i alternatora jesteśmy pewni a ja razem z Tobą
I oby tak było xD
[ Dodano: 2014-02-05, 20:12 ]
A więc tak ...
Moduł jest dobry bo podmieniałem, rozkręciłem alternator jutro będe patrzeć oraz kostke przy rozruszniku. Mozliwe że tam prąd nie idzie
: 06 lut 2014, 00:04
autor: Slawo777
Ale to co nie kręci rozrusznik? To przy okazji jak będziesz patrzył to sprawdź masę silnika a nawet profilaktycznie przeczyść.
: 06 lut 2014, 00:32
autor: sasquach
Slawo777 pisze:Ale to co nie kręci rozrusznik? To przy okazji jak będziesz patrzył to sprawdź masę silnika a nawet profilaktycznie przeczyść.
Kręci ale skoro wsysztko sprwdzone oprócz masy to zobacze. Możliwe że z tej stacyjki prąd nie idzie
[ Dodano: 2014-02-06, 10:47 ]
A więc tak.
Po wizycie u mechanika, sytuacja miewa sie następująco:
1. prąd nie dochodzi z cewki do modułu ale jak wspomniałem moduł jest dobry bo był podmieniany, także zaewne w elektryce jakiś kabel sie przetarł, pękł
: 06 lut 2014, 14:51
autor: Slawo777
Po nitce do kłębka.Masa silnika z karoserią ok? Żadnych naderwań i zaśniedzeń. Może faktycznie gdzieś coś straciło styczność,łączność.Ale hmm z tego co wiem kostka stacyjki też może powodować różne cyrki. Nieraz pęknie,przetrze się właśnie na stykach.Całkiem możliwe że ona jest winna.Od niej wszystko się zaczyna
https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... ew=previou Pozdrawiam