witam. Czy jest taka możliwość żeby jedynym objawem padniętej uszczelki pod głowicą, był wyciek z pod niej oleju ? gdy włożę rękę pod kolektor wydechowy, po jest cały w oleju. Z pod pokrywy zaworów suchutko jest.
: 05 lut 2014, 18:51
autor: Slawo777
Cześć Całkiem możliwe.Simering z przodu na kole wałka się nie poci ? Gdy kupiłem silnik nie uzbrojony i był już na aucie, też był przypocony w tym miejscu.Zdecydowałem się zmienić uszczelkę i dobrze zrobiłem.Puszczała brzegiem,jako tako cylindrami jeszcze nie.Ale to była kwestia czasu.Przód i tył szpilki słabo trzymały,środkowe trochę lepiej.Jeśli się zdecydujesz zmień uszczelniacze,splanuj głowicę.Ja miałem delikatną kołyskę.Sprawdź zawory a głowicę dokręć na świeżych szpilkach.Pozdrawiam
: 05 lut 2014, 19:33
autor: wento
Nie z przodu się nie poci. Tylko z tyłu pod kolektorem wydechowym , na jego szpilkach, jest pełno oleju. Zastanawiam się jeszcze czy jest takie miejsce jeszcze w tamtej okolicy gdzie mogło by cieknąc.
: 05 lut 2014, 21:03
autor: Slawo777
Spróbuj zrobić zdjęcie. A odma?
: 05 lut 2014, 21:08
autor: wento
zrobię,ale będzie słabo widać. Właśnie mam pytanie o co chodzi z tą odmą , czytałem na forum ale nie zrozumiałem.
: 05 lut 2014, 21:24
autor: Slawo777
Odma to gumowy wąż idący od pokrywy zaworów z tyłu od grodzi.Połączony z plastikową osłoną filtra powietrza.W naszym przypadku osłona jest okrągła.
: 05 lut 2014, 21:47
autor: wento
Tak, tak już wiem. to ten wąż mam luźny , tzn nie połączony z filtrem.
: 05 lut 2014, 22:09
autor: dzikx
więc to z niego może się wziąć zaolejenie
: 05 lut 2014, 22:29
autor: Slawo777
Tak lubi,czasem stwarza problemy z pracą silnika.W zimie lubi zamarznąć jeśli zapomnimy o jej udrożnieniu. W tym momencie Wento to już nazywa się wolna odma ale trzeba wejście do filtra zaślepić.Ja mam wolną odmę,węża od filtra zaślepiłem a od osłony klawiatury dałem dłuższy i puściłem z lewej strony podłużnicy.Patrząc od przodu,skrapla się na osłonę silnika.
: 06 lut 2014, 11:52
autor: wento
tak,ale ja ten wąż mam puszczony w dół na osłonę silnika, i raczej ten olej pod kolektorem to nie z tego. A wejście do filtra, rzeczywiście nie mam zaślepianego. A tak dla wiadomośći, to przez ten wyciek gdzieś bierze mi jakieś 1 litr oleju na 500 km.
: 06 lut 2014, 12:39
autor: Slawo777
To prawie jak diesel :shock: Hmm nie dobrze,sprawdź co się dzieje na zapalonym rozgrzanym silniku.Odkręć korek wlewu oleju.Jeśli dość mocno wali ciśnieniem i przy okazji spadną obroty to silnik jest już w słabej kondycji.To są objawy nie szczelności zaworów,uszczelniaczy,pierścieni lub uszczelki.Dym z wydechu ma odcień niebieskawy?
: 06 lut 2014, 14:42
autor: wento
Spaliny normalne. Po odkręceniu korka obroty nie spadają, i nie wyczuwam dużych przedmuchów .
: 06 lut 2014, 17:22
autor: Slawo777
Jest dobrze skoro tak ale wyciek dość poważny.Hmm auto miało coś robione całkiem nie dawno? Podejrzewam że to będzie uszczelniacz wału ten pod kołem zamachowym.Jak paczysz po stronie aparatu zapłonowego na skrzynie.Tam gdzie patrzymy na znak na kole zamachowym przy ustawianiu rozrządu.Są ślady jakby rozpylonego oleju ?