[B4 ABT] strzela w kolektor ssący
: 05 lut 2014, 21:44
Nowy problem Panowie :mrgreen:
Dziś, dokładnie nowość, Jak go trochę rozgrzałem, zgasiłem i odpaliłem na nowo, przy naciśnięciu gazu na początku jakby się dławił i słychać by lo lekkie basowe strzelanie.
Później trochę się nim pobawiłem i zmieniałem obroty w komorze silnika. W nocy, zaczeło strzelać to raz z powrotem do filtru powietrza i raz zauważyłem mały płomyczek, dosłownie przez ułamek sekundy, z boku kolektora. Raz strzela a raz nie.
Nie chcę tu stawiać diagnozy 100 procentowej, ale wydaje mi się że padają mi zawory. I teraz pytanie, czy mają takie luzy na gniazdach czy sprężyna poszła i czasem się domyka a czasem nie??
Nic nie było ruszane z zapłonem, żadnej ingerencji od czasu zmiany paska rozrządu nie było przez nikogo. Pasek zmieniany jakieś 3-4 miesiące temu i było wszystko ok.
Co jeszcze mogę dodać to od samego początku jak na zapalonym silniku odkręci się korek oleju to dmucha dość mocno i chlapie olejem, ale lekko. Dodatkowo czuć spaliny.
Podczas jazdy czasem odczuwałem spadki mocy to po chwili wracała i tak trzymała. Spadki mocy dosłownie raz na 2 miesiące lub w ogóle.
Wjęc moje pytanie to czy nastawić się na wymianę zaworów, gniazd itp?? Czy jakaś inna diagnoza??
Sprężyny??
Nie chciałbym usłyszeć od kolegów, że czas na zmianę auta, bo na razie nie mam kasy.
Co robić??
Dziś, dokładnie nowość, Jak go trochę rozgrzałem, zgasiłem i odpaliłem na nowo, przy naciśnięciu gazu na początku jakby się dławił i słychać by lo lekkie basowe strzelanie.
Później trochę się nim pobawiłem i zmieniałem obroty w komorze silnika. W nocy, zaczeło strzelać to raz z powrotem do filtru powietrza i raz zauważyłem mały płomyczek, dosłownie przez ułamek sekundy, z boku kolektora. Raz strzela a raz nie.
Nie chcę tu stawiać diagnozy 100 procentowej, ale wydaje mi się że padają mi zawory. I teraz pytanie, czy mają takie luzy na gniazdach czy sprężyna poszła i czasem się domyka a czasem nie??
Nic nie było ruszane z zapłonem, żadnej ingerencji od czasu zmiany paska rozrządu nie było przez nikogo. Pasek zmieniany jakieś 3-4 miesiące temu i było wszystko ok.
Co jeszcze mogę dodać to od samego początku jak na zapalonym silniku odkręci się korek oleju to dmucha dość mocno i chlapie olejem, ale lekko. Dodatkowo czuć spaliny.
Podczas jazdy czasem odczuwałem spadki mocy to po chwili wracała i tak trzymała. Spadki mocy dosłownie raz na 2 miesiące lub w ogóle.
Wjęc moje pytanie to czy nastawić się na wymianę zaworów, gniazd itp?? Czy jakaś inna diagnoza??
Sprężyny??
Nie chciałbym usłyszeć od kolegów, że czas na zmianę auta, bo na razie nie mam kasy.
Co robić??