Strona 1 z 2
[B4 ABT] Pierścienie na tłokach
: 09 lut 2014, 02:34
autor: majkel1987
Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??
Re: [B4 ABT] Pierścienie na tłokach
: 09 lut 2014, 08:17
autor: Francis1982
majkel1987 pisze:Czy zawsze pokazuje się niebieskawy dym z rury kiedy są uszkodzone pierścienie na tłokach?? Czy są jakieś inne objawy, pomijając różnicę w teście kompresji mokro sucho??
Tak i przy ostrzejszej jeździe lubi znikać olej. No i oprócz kompresji próba olejowa i będziesz wiedział na czym stoisz. Poza tym słabe pierścienie powodują przegrzewanie się silnika bo spaliny zaczynają "podgrzewać" tłoki od spodu. Wszystko pod warunkiem, że płyn chłodniczy ok i układ chłodzenia sprawny.
: 09 lut 2014, 12:13
autor: majkel1987
To pierścionki mam ok. Tylko muszę właśnie sprawdzić jeszcze na mokro. Mówiłem mechanikowi abyśmy to zrobili od razu ale chyba z braku czasu powiedział mi że nie trzeba bo nie widzi właśnie dymu niebieskiego. Robił mi za free więc nie chciałem naciskać.
Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.
: 09 lut 2014, 12:15
autor: GerB3
majkel1987 pisze:Na garach mam 8 Bar, może troszkę ponad. Na każdym identycznie. Troszkę mało, ale to pewnie zawory.
Zawory nie mają wpływu na kompresje, tylko na spalanie oleju, ja mam w 26letnim aucie po 10,5 w 1,8.
: 09 lut 2014, 15:39
autor: andi77
GerB3 pisze:Zawory nie mają wpływu na kompresje
Mają wpływ kolego
: 09 lut 2014, 15:51
autor: Francis1982
andi77 pisze:GerB3 pisze:Zawory nie mają wpływu na kompresje
Mają wpływ kolego
Zwłaszcza źle dotarte gniazda zaworów oraz wyrobione prowadnice głównie zaworów wydechowych (chociaż prowadnice to bardziej bolączka TDi).
: 14 lut 2014, 00:07
autor: majkel1987
Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.
[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
: 14 lut 2014, 07:57
autor: Patrique
majkel1987 pisze:Jeśli pierścienie nie to pozostają tylko zawory chyba... No może jeszcze uszczelka, ale przy idealnym sprężaniu na wszystkich tłokach to raczej odpada. W innym przypadku powinny być jakieś większe różnice.
[ Dodano: 2014-02-14, 00:06 ]
Czy jeśli wyjmę tłoki to moge włożyć je z powrotem z tymi samymi pierścieniami, czy raczej tak się nie robi??
Osobiscie nie widze przeciwwskazan aby ich z powrotem nie zalozyc. Aczkolwiek osobiscie kupilbym za 300 kpl nowych goetza. Co nowe to nowe. Przy okazji wyczyscilbym rowki pierscieniowe z nagaru <ok> .
: 14 lut 2014, 11:48
autor: majkel1987
Patrique pisze: Aczkolwiek osobiscie kupilbym za 300 kpl nowych goetza.
Właśnie te cyferki mnie odstraszają
: 14 lut 2014, 15:43
autor: karolas123
Jak wiesz, że pierscienie ok, to zrob tylko głowice a przez tłoki przelej pare litrow nafty, i ew jesli zapieczone to puszcza, zajmie CI to z 2 dni.
: 14 lut 2014, 16:08
autor: dzikx
pytanie po co je wyjąć ?? jak 0 przerażają to dolewaj i jeździj a jak decydujesz się robić licz się z kosztami, można założyć ale tak samo ( najlepiej zrobić znaki co by nie obrócić tłoka ) choć nigdy i tak nie będą tak samo. Dym może być przez głowicę, gumki i prowadnice zaworowe. Gumki zmienisz bez większego rozbierania auta. Na prowadnice to głowica w górę, wtedy można sprawdzić pierścienie wlewając nafty bądź choć benzyny w cylindry by sprawdzić jak szybko spłynie, i szczelność zaworów.
: 15 lut 2014, 22:24
autor: Francis1982
Poza tym jeżeli jest równo na wszystkich to tylko się cieszyć. U mnie kulał tylko jeden cylinder. Zrobiłem i jest ok.
Podejrzewam, że zwykle siada jeden lub dwa cylindry a jak jest mocno nierówna kompresja to i wał cierpi.
: 15 lut 2014, 22:32
autor: Jarewa
Ale 8 to nie jest już wesoło to jest dolna granica dla tego silnika. Jak spadnie poniżej to już mogą być problemy.
: 15 lut 2014, 23:18
autor: Francis1982
Jarewa pisze:Ale 8 to nie jest już wesoło to jest dolna granica dla tego silnika. Jak spadnie poniżej to już mogą być problemy.
Co racja to racja. Osobiście obstawiam jednak głowicę. W sumie ,mogą to być pierścienie ale silnik musiałby mieć chyba ponad 500 000 km (równomiernie zużyty).
: 16 lut 2014, 00:59
autor: majkel1987
No ja mam teraz niecałe 200 000 km. O głowicę się właśnie boję dlatego będę planował, czyścił i docerał zawory. Nie widzę oleju w zbiorniku wyrównawczym, ani wody w oleju. Mam zawsze lekkie masełko pod korkiem i leciutko na bagnecie ale jak się rozgrzeje silnik to wszystko znika i jest czysty olej. Natomiast od czterech lat kopci na biało. Nie dużo ale widać. Tylko tu też nie jestem pewien, bo białe chmury mam jak jest wilgotno na zewnątrz. Z regóły to nie dymi w ogóle. Takie ma foszki moje audiczka.