Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] Uszczelka miski olejowej - jaka ?
: 10 lut 2014, 14:06
autor: Twingol
Witam! Chciałem kupić nową uszczelkę miski olejowej i w sklepie dowiedziałem się, że są dwa typy uszczelek. Gumowa i metalowo-gumowa (droższa). Jaką powinienem wybrać?
: 10 lut 2014, 15:08
autor: MikiTiki
Metalowo-gumowa z pewnością wytrzyma dłużej.
: 10 lut 2014, 15:39
autor: luk448
Twingol, met-gum i jakiegos dobrego znanego producenta co zapewnia bdb jakosc wykonania.
: 10 lut 2014, 17:04
autor: Francis1982
Twingol, Obie są dobre i wszystko zależy do procesu montażu. Precyzji itp.
Do korka wystarczy dobrze oczyścić wszystkie powierzchnie i można potraktować najzwyklejszym silikonem wysokotemperaturowym. Przy zachowaniu w miarę równej siły dokręcania śrubek.
Do metalowo-gumowej również potrzebna jest czystość i odtłuszczenie lecz dobrze jest zastosować odpowiedni silikon (Victor Reinz chociażby do uszczelki pokrywy zaworów). Jest wówczas odpowiednia procedura montażu. No i uszczelki metalowo-gumowe nie lubią silnego dokręcania.
Dlatego w większości sklepów sprzedają metalowo-gumowe bez informacji o sposobie montażu. I wciskają kit, że droższa i o wiele lepsza... Poprawny montaż korka wytrzyma więcej niż niewłaściwy montaż nawet droższej uszczelki.
Na pierwszy montaż szły korki i w wielu przypadkach wytrzymywały kilkanaście lat...
: 10 lut 2014, 17:12
autor: tomek1982
ja tez jestem za metal-guma widocznie są dobre jak u siebie w tamtym roku wyrywalem otginalna co sie okazalo ze nie potrzebnie bo cieklo z uszczelniacza wału z korkowymi zawsze miewałem problem z dobrą siłą dokręcana odtłuszczane dokładnie i o wiele szybciej puszczala od gumowej
: 10 lut 2014, 18:17
autor: Slawo777
Francis1982 pisze:Twingol, Obie są dobre i wszystko zależy do procesu montażu. Precyzji itp.
tomek1982 pisze: z korkowymi zawsze miewałem problem z dobrą siłą dokręcana odtłuszczane dokładnie i o wiele szybciej puszczala od gumowej
Rozumiem w tym wypadku chyba najbardziej Tomka1982.Zawsze jeśli dokładnie położę silikon jakiejkolwiek marki mimo jak pisze Francis1982 (pokrywę zaworów pociągam silikonem wokół śrub nawet na głowicy) za nim coś zrobię,czekam hmm przez noc aż zwiąże się z metalem i odpalam,odpowietrzam silnik dopiero na drugi dzień.Pompę wody,termostat w mojej Coupe tak zrobiłem i mało tego dociągłem po 1000-cu kilometrów,nadal nic nie cieknie. Pozdrawiam
: 10 lut 2014, 19:15
autor: Twingol
Ok, a jeżeli chodzi o montaż to używacie klucza dynamometrycznego, czy po prostu dokręcacie z "czuciem"?
: 10 lut 2014, 19:49
autor: Francis1982
Wprawdzie nie chodzi o miskę ale np. silikon Victor Reinz jak używa się do pokrywy zaworów to przykręca się pokrywę palcami a następnie dociąga ok. pół obrotu kluczem. Jest to specyficzny silikon, który sam się uszczelnia po osiągnięciu temp. roboczej silnika.
Korek jest bardziej "wyrozumiały" na silne dokręcania.
: 10 lut 2014, 20:30
autor: Slawo777
Ja jak na razie używam VersaChem/mega grey.Ale zamierzam wypróbować twój Francis1982 silikon Victor Reinz w przyszłości.Dokręcam na wyczucie i zostawiam na noc żeby jeszcze lepiej się związało.Cierpliwość popłaca.W sumie jeśli nie ma się wyczucia to dobrze użyć klucz dynamometrycznego.Zawsze po pewnym przebiegu sprawdzam ułożenie uszczelki i stan dociągnięcia a wiem że z tym bywa różnie.Pozdrawiam
: 10 lut 2014, 20:39
autor: luk448
Twingol, jesli jest mozliwosc uzycia klucza dynamometrycznego to sie go uzywa a jesli nie to zostaje dokrecenie z tzw wyczuciem. :mrgreen:
: 12 lut 2014, 15:05
autor: Twingol
Jako, że będę pierwszy raz samodzielnie wymieniał uszczelkę to wezmę zwykłą gumową + silikon.
: 12 lut 2014, 17:26
autor: Slawo777
Wokół szpilek też połóż silikon i zostaw po skręceniu na noc.Nie odpalaj auta,niech się dobrze spoi jako całość.Dobrze żebyś zakręcił na świeżych nakrętkach samo kontrujących osłonę.Pozdrawiam
: 13 lut 2014, 18:16
autor: Twingol
Chciałbym sprostować. Uszczelka którą kupiłem klingierytową Reinza.
Jakie wymiary mają te nakrętki przy misce?
: 13 lut 2014, 18:40
autor: Slawo777
Nakrętki M6 czyli klucz 10.Coś mi się przypomniało z uszczelkami.Nie było tak że korkowe miały szpilki na głowicy z rantem a gumowo/metalowe miały bez.W sumie ty przy tym silniku ABK pewnie masz metalowo/gumową i szpilki nie mają rantu więc dobrze kupiłeś.fart.Pozdrawiam