Strona 1 z 1

[B4 2.0 16V ACE] Pomoc w odpaleniu

: 16 lut 2014, 18:20
autor: Krzychu190
Witam
Potzrebuje pomocy w zidentyfikowaniu wtyczki, ktora zostala po swapie silnika. Swap byl robiony na tamtych wakacjach i troszke pamiec zawiodla.
Problem polega na tym, ze nie podaje paliwa na wtryski i nie wiem czy powodem tego nie jest czasami wlasnie niepodpieta ta wtyczka. Dodam ze przed swapem w mojej coupejce z ktorej pochodzi silnik bylo wszystko oki.
Nie moge cos dodac zdjecia wiec opisze gdzie znajduje sie ta wtyczka;
jest to trzy pinowa wtyczka, identyczna jak do czujnika polozenia walu badz walka i takie tez sa w niej napiecia (masa-5v-12v) wchodza do niej kable w kolorach fioletowy-czerwony-czarny. Jest ona obok wtyczki sondy lamda i wtyczki kabelka od czujnika temperatury silnika nad chlodniczka oleju.
Mam nadzieje ze ktos pomoze, bo sprawdzilem juz wszystko i nie wiem czego mu jeszcze brakuje zeby wysterowac elektrozawor aby podal paliwo na wtryski, a nie tylko na wtryskiwacz wstepny.

Z gory dzieki i pozdrawiam.

: 16 lut 2014, 20:49
autor: Audi 80 Polska
może to wtyczka od czujnika stukowego.

: 16 lut 2014, 21:00
autor: Krzychu190
fajnie jakby mogł mi pomoc ktos kto ma taki silnik w swojej audi ;)
mi sie wydaje ze mialem jedna wtyczke niepodpieta ale nie na 100%. Potrzebuje tej informacji przed kupnem drugiego wtrysku

: 16 lut 2014, 22:07
autor: krzysiek.ruski
w tym miejscu występuje 3-pinowa wtyczka do czujnika położenia wału/ czujnika prędkości RPM różnie to nazywają, w każdym bądź razie jest to czujnik/pierścień założony na ostatnim przewodzie WN
Obrazek

: 17 lut 2014, 00:05
autor: Krzychu190
dzieki kolego za pomoc ;) to ma sens ze wzgledu na te napiecia ;) tylko ze ja tego pierscienia nigdy nie mialem i teraz jestem pewny na 100% ze ta kostka byla niepodpieta. Wiec teoretycznie ten pierscien jest niepotrzebny, bo ta sama role spelnia czujnik halla w aparacie zaplonowym;)

[ Dodano: 2014-02-17, 00:20 ]
aaa to czy moze ktos mi jeszcze powiedziec czy to na pewno bedzie wina tego elektrozaworu w jetroniku ze nie chce poscic paliwa na wtryski? Dodam tylko ze na wtrysk wstepny daje a jak wykrece elektrozawor i zamkne mu przeplyw palcem na jednej dziurce to wtedy daje na wtryski i odpali. A znowu jak sprawdzam na stole sam elektrozawor i steruje natezeniem pradu to on tez odpowiednio steruje przeplywem powietrza.....
Czy ktos zna jakis chwyt marketingowy zeby postawic stuprocentowa diagnoze ;D

: 19 lut 2014, 19:34
autor: krzysiek.ruski
Krzychu190 pisze: Wiec teoretycznie ten pierscien jest niepotrzebny, bo ta sama role spelnia czujnik halla w aparacie zaplonowym;)
Nie jestem taki pewny, bo czy ECU nie kontroluje przez ten czujnik jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
Gdyby nie był potrzebny to by go nie było wcale prawda?

: 20 lut 2014, 15:25
autor: audi_sport
krzysiek.ruski pisze:
Krzychu190 pisze: Wiec teoretycznie ten pierscien jest niepotrzebny, bo ta sama role spelnia czujnik halla w aparacie zaplonowym;)
Nie jestem taki pewny, bo czy ECU nie kontroluje przez ten czujnik jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu?
Gdyby nie był potrzebny to by go nie było wcale prawda?
tak jak piszesz steruje on wyprzedzeniem zapłonu. Bez tego czujnika Motronic nie działa prawidłowo. Stąd problem z odpaleniem, musiałaby być mieszanka skręcona na maxa żeby go odpalić, oraz kąt wyprzedzenia zaplonu ustawiony na 16stopni. Nastawnik ciśnienia po prostu nie działa jak należy i nie daje paliwa na wtryski. Teraz masz po prostu k-jetronic'a :mrgreen: . Wiem co piszę, bo u mnie w 16v też nie było tego czujnika i nijak nie dało się dojść do ładu z silnikiem.

Pozdrawiam
Dawid

: 22 lut 2014, 19:03
autor: Krzychu190
ooooo dzieki za podpowiedz;)
kurcze ja jezdzilem bez tego pierscienia przez trzy lata, fakt ze na lpg, ale czesto używałem paliwka i rzeczywiscie na benie przy duzym obciazeniu slychac bylo stukowe spalanie, a ja myslalem ze to przez to ze na co dzien jest lpg...