Strona 1 z 1

[B4 ABT] po wymianie sondy...

: 18 paź 2007, 19:37
autor: dzanks
Witam! moj problem zaczał sie dość dawno mianowicie po odpalaniu na benzynie na rozgrznym silniku silnik kopcił na czarno i ciezko przechodził na gaz(dławił sie i śmierdziało paliwem) najpierw rzadko potem coraz czesciej az w koncu prawie po kazdym odpaleniu ale tylko na rozgrznym silniku! (na gazie chodził idealnie) na forum wyczytalem ze przyczyna to albo czujnik temperatury 2-pinowy albo sonda kiedys pozyczylem czujnik sprawny od kolegi jednak nic sie nie zmienilo wiec wczoraj wymienilem sonde lambda. Sprzedawca polecil mi sonde 3-przewodowa uniwersalna firmy BOSAL za 146 zł sonde wlutowałem pod kostki i problem z kopceniem zniknał ładnie przechodzi na gaz plynnie ale niestety niezaciekawie chodzi na benzynie jak jest zimny po odpaleniu rano silnik nie chodzi zbyt rowno ale tylko na benzynie zdarza sie mu zgasnąć jak przejdzie na gaz chodzi idealnie!
Zauwazylem tez że lekko spadły obroty na gazie i paliwie i utrzymuja sie na 900 obr/min na starej sondzie bylo ok 1000 obr/ min Czekam na rady fochowców co o tym sądzą? :) aha ECU juz resetowalem podczas wymiany sondy

: 18 paź 2007, 19:42
autor: Kokolino
Witam. Do sprawdzenia jescze czujnik temperatury kąt wyprzedzenia zapłonu, i cuśnienie paliwa. A jak zrobiłeś reset ECU to zadaptowałeś go zgodnie z procedurą? Aha i jeszcze sprawdź ukłaz zasysania czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Rozumiem że świece przewody i kopułka z palcem są sprawne.

: 18 paź 2007, 19:48
autor: dzanks
czy zadaptowalem ECU zgodnie z procedura? w sumie nie wiem podłączyłem minusową kleme i jazda:) a jak dokladnie wygląda ta procedura???? na gazie chodzi idealnie czyli swiece kopulka i przewody chyba ok?

: 18 paź 2007, 20:10
autor: Danek
dzanks, leniwiec z Ciebie :-P . Wystarczyło wpisać w szukajkę "reset ecu" i dostajesz masę wątków, w których masz wszystko napisane. Np. w tym wątku viewtopic.php?t=7696&highlight=reset+ecu albo viewtopic.php?t=5915&highlight=reset+ecu. Poza tym polecam lekturę tego artykułu: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,71/ i przestawienie emulacji sondy na "masa". Jak przeczytasz artykuł będziesz wiedział dlaczego.

A na przyszłość, zanim założysz nowy wątek przejrzyj proszę starsze wątki albo użyj szukajki, wszystko o co pytasz tutaj było już opisane kilkanaście razy. Szukajka zwróciła 27 wątków dotyczących tego tematu.

: 18 paź 2007, 20:48
autor: Brother_red
Co do przelutowania wtyczek...hmm...są w necie do kupienia sondy juz z wtykami. koszt w granicy 150 zł

: 18 paź 2007, 21:52
autor: homer
Brother_red, to prosze wacpan daj mi adres bo ja szukam bylem chyba w 8 sklepach i patrza sie na mniejak bym im chcial rodzine nalesnikiem zabic :-?

: 19 paź 2007, 01:09
autor: Brother_red
Wejdź w allegro i wpisz uzytkowników: JARCARS lub Byzik oni sprzedają sondy do naszych bryczek z wtyczkami.

: 19 paź 2007, 22:02
autor: dzanks
witam! zrobiłem reset na noiwej sondzie i adaptacje wg podpowiedzi i silnik cyka jak zegarek takze uporalem sie z problemami dzięki za pomoc i pozdrawiam!