Strona 1 z 1

[B4 ABK] Blokowanie komputera przez VAG

: 21 lut 2014, 12:10
autor: NIQ88
Witam.
Mam szybkie pytanko. Bo wszędzie jest opisywane ogólnikami...
W którą grupę w Basic Settings muszę wejść, by zablokować ECU do ustawiania zapłonu? Ewentualnie na co wejść krok po kroku by to się udało? Samo wchodzenie w dział BS nic nie pomagał i zapłonu nie dało się poprawnie ustawić
Nie chce jeździć po szpecach skoro mam program i komputer...

: 21 lut 2014, 20:31
autor: Pieterb
NIQ88 pisze:Mam szybkie pytanko. Bo wszędzie jest opisywane ogólnikami...
W którą grupę w Basic Settings muszę wejść, by zablokować ECU do ustawiania zapłonu?
to źle szukałeś lub czytałeś :-P bo jest napisane by wejść w bs w grupie 000, chodź nie jest to tez regułą u mnie na ten przykład blokuje się także w gr 005 lub 006 juz nie pamiętam.
ewentualnie przez odpięcie czujnika niebieskiego i przygazówka

: 22 lut 2014, 19:50
autor: romeo
przez vaga musi byc odpowiednia temperatura silnika szybciej bedzie przez odpiecie czujnika u mnie po wymianie na ori udaje sie to za pierwszym razem odblokowanie tez bajka.

: 23 lut 2014, 18:18
autor: NIQ88
No to u mnie się nie da wejść w gr 00 więc i nie da się zablokować komputera.... :-|

: 23 lut 2014, 21:02
autor: Pieterb
NIQ88 pisze:No to u mnie się nie da wejść w gr 00
jak się nie da :?:
NIQ88, a vaga masz zarejestrowanego :?:

: 24 lut 2014, 10:07
autor: NIQ88
Zarejestrowany. Wszystkie inne funkcje działają tylko w grupę 000 nie da się wejść. Nie mogę zaadoptować TPS ani zablokować ECU. Coś czuję, że to auto pójdzie latem w ogłoszenie bo już zaczynam przez to wszystko łysieć.
Po hamowaniu silnikiem i ponownym naciśnięciu gazu szarpie silnikiem przez pare sekund i się dusi. Podejrzewam za to całe zło ustawienie TPSu, bo przy przyspieszaniu i jeździe ciągłej jest ok.

: 24 lut 2014, 10:27
autor: Pieterb
NIQ88 pisze:Nie mogę zaadoptować TPS
a w blokach go sprawdzałeś czy pracuje płynnie :?: chodź jak dla mnie to nie jego wina bo wtedy przy przyspieszaniu teoretycznie powinno być tak samo

: 25 lut 2014, 22:34
autor: NIQ88
A jednak! Wymieniłem dziś TPS.
Oprócz tego przeczyściłem grzybka odpowietrzającego i odkręciłem śrubkę od przepustnicy do wartości tak jak była fabrycznie (sprawdziłem na drugim silniku).

Po tym zabiegu krokowy zaczął wreszcie działać :-D Obroty same się stabilizują wg VAg na 858obr/min. Wskazówka obrotomierza stoi na tej wartości jak wryta i po przegazówce obroty normalnie spadają bez falowania!

Co najciekawsze, po wymianie TPS już mogę bez problemu wejść w grupę 000. I tak ustawiłem jeszcze raz zapłon na kreskę tak jak powinno być na zablokowanym ECU.

Auto jeździ wreszcie dużo płynniej, nie szarpie, obroty wydają mi się troszkę za wolne ale takie muszą być skoro krokowy steruje. (może poduszki mi drgania przenoszą).

Tylko jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje. Po ustawieniu zapłonu prawidłowo wg instrukcji i przegazowaniu, potrafi mi lekko strzelić z wydechu po puszczeniu gazu. A najlepsze jest to, że strzela tylko na PB. Na gazie nic takiego nie występuje. Na wcześniej ustawionym zapłonie dużo wcześniejszym (na oko) takie strzelania nie występowały.
Zostawić tak jak jest czy bawić się dalej w te klocki? :-)

: 26 lut 2014, 09:44
autor: romeo
NIQ88 pisze:Po ustawieniu zapłonu prawidłowo wg instrukcji i przegazowaniu, potrafi mi lekko strzelić z wydechu po puszczeniu gazu. A najlepsze jest to, że strzela tylko na PB.
a jak to jest z tym zapłonem jezeli chodzi o lpg przyspieszac czy zostawic na fabrycznych 6st.?

: 26 lut 2014, 09:55
autor: karolas123
Ustawiałeś na lampe? I czy na pewno ustawiłeś na I nie na 0?

: 26 lut 2014, 16:16
autor: MikiTiki
a jak to jest z tym zapłonem jezeli chodzi o lpg przyspieszac czy zostawic na fabrycznych 6st.?
Wypadałoby delikatnie wyprzedzić, ale z umiarem.

: 27 lut 2014, 10:29
autor: NIQ88
karolas123 pisze:Ustawiałeś na lampe? I czy na pewno ustawiłeś na I nie na 0?
Na lampę oczywiście i idealnie na kreskę. Ale może lekko jeszcze przyspieszę do gazu. Zauważyłem też, że po tym wszystkim auto wyraźnie mniej hamuje silnikiem.
Czyli tak jakby sprężyna teraz była za luźna na przepływomierzu. Teraz wartość wynosi 17% załadowania przy 858obr/min.

: 27 lut 2014, 12:49
autor: Pieterb
MikiTiki pisze:
a jak to jest z tym zapłonem jezeli chodzi o lpg przyspieszac czy zostawic na fabrycznych 6st.?
Wypadałoby delikatnie wyprzedzić, ale z umiarem.
a ja się zastanawiam czy takie przestawianie w ABK ma sens, chyba wiadomo dlaczego ale tu niech się bardziej kumaci wypowiedzą.
Ja mam na 6° i na razie nie widzę sensu wyprzedzania do lpg.

: 27 lut 2014, 13:51
autor: Francis1982
Co do strzałów słyszałem, że są raczej zdrowe (oczywiście w rozsądnych ilościach). Jak strzele od czasu do czasu to dobrze. Zwłaszcza jak katalizator jest jeszcze nie tknięty. Coś tam go może przedmucha.

Byle tylko nie cofało w dolot bo to zło.

: 27 lut 2014, 15:47
autor: NIQ88
Francis1982 pisze:Co do strzałów słyszałem, że są raczej zdrowe (oczywiście w rozsądnych ilościach). Jak strzele od czasu do czasu to dobrze. Zwłaszcza jak katalizator jest jeszcze nie tknięty. Coś tam go może przedmucha.

Byle tylko nie cofało w dolot bo to zło.
Kata wyciął poprzedni właściciel :-P A to strzelanie to raczej takie delikatne "puknięcia" w tłumiku i to przy moniejszej przegazówce więc pewnie jest ok :-) Trochę jak w sportowym aucie tylko znacznie ciszej :mrgreen:

I chciałem jeszcze zaznaczyć, że szarpanie przy dodawaniu gazu podczas spokojnej jazdy całkowicie ustąpiło po wymianie TPS. To bardzo, bardzo ważny element tego silnika. Auto również szybciej reaguje na dodanie gazu na jałowym.