Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] - Remont silnika - koszt części

: 26 lut 2014, 15:43
autor: Liquid
Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.

: 27 lut 2014, 09:19
autor: Radek_ER19
Przed tego typu decyzją to sprawdz sobie ciśnienie w cylindrach , jeżeli będzie OK to przyczyną będą uszczelniacze zaworowe , ja do wymiany uszczelniaczy nie potrzebuje zdejmowac głowicy tylko robie to na samochodzie.

A jeżeli już będziesz chciał zrobic taki remont to będzie Ci potrzebne:

- uszczelka pod głowice- 140zł (od nr nadwozia 8C-S-170 001) - 100zł(od nr nadwozia 8C-S-170 000)
- uszczelka pod dekiel zaworowy- 37zł
- remont głowicy + plonowanie- ok 500zł ( zalezy gdzie i jaki rejon - ceny się różnia)
- nowy pasek rozrządu - 60zł
- Wymiana oleju( po takiej naprawie wypadałoby to zrobic)
- Popychacze hydrauliczne ( opcjonalnie jeżeli stukają) 23zł szt ( INA) x 8

uszczelniacze zaworowe ELringa -3zł szt x8 . Ale jak będziesz oddawał głowice do regeneracji to oni sami to kupia - nie kupuj nigdy sam jak będziesz oddawał głowice , niech oni kupią bo wtedy jak coś będzie nie tak to wina będzie tylko po ich stronie a tak będą gadac ze " może to byc wina kupionych przez pana uszczelniaczy" <ok>

: 27 lut 2014, 09:46
autor: Leo
szlif cylindrów
nowe pierścienie
nowe tłoki na nadwymiar
wypadałoby nowe panewki i sprawdzić wał czy nie trzebaby go oddać do szlifu
nowa pompa wody jak już rozrząd jest robiony

i może wtedy jakaś gwarancja jest że to pojeździ trochę.

: 27 lut 2014, 10:49
autor: Darecki3037
pompa wody nie jest napędzana z paska rozrządu i przy braku wycieku z niej nie ma sensu dokładać sobie kosztów. Zawsze kiedyś można ją wymienić osobno bez rozbierania silnika bo jest na zewnatrz.

: 27 lut 2014, 10:57
autor: Leo
a no tak, jeśli w tym silniku nie jest napędzana od paska, to można ją pominąć.

: 27 lut 2014, 12:07
autor: majkel1987
Ja jestem po remoncie właśnie ale jeszcze nie jeżdżę bo są pewne niedociągnięcia.
Daj głowicę do splanowania a docieranie zaworów i uszczelniacze zrób sam, zaoszczędzisz kaski a sprężanie wzrośnie i co za tym idzie mocy nabierze. Ja robiłem to pierwszy raz i poszło nie źle.
Musiałem przestawić samochud w inne miejsce to wzrost mocy czułem od razu. Nie musiałem dodawać gazu a auto samo szło.
Sprawdzałem przecieki na zaworach zanim wszystko zamontowałem na blokwodą i nic się nie przedostało.

Zanim wymienisz pierścienie i tłoki to sprawdź sprężanie na mokro i sucho. Jeśli różnica będzie znaczna to wiesz że pierścionki poszły. Rób to na rozgrzanym silniku. Po za tym jak nie kopci na niebiesko to powinno być ok.

Nie zapomnij o uszczelkach pod kolektory i na końcu kolektora wydechowego.
Uszczelka pod pokrywę zaworów i nowy oring na wałek korbowy. Filtr oleju powietrza i nowy olej. Ja zalałem 10W40.

Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.

Sprawdź czy wszystkie gumowe łączniki od rurek oleju masz ok. Ja miałem na nich duże wycieki.

Pompę wody też wymieniłem przy okazji i jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy, ale to chyba Ciebie nie dotyczy.

Re: - Remont silnika - koszt części

: 27 lut 2014, 14:07
autor: Francis1982
Liquid pisze:Witam serdecznie, moja audiczka jeździ dalej jednak muszę dolewać już litr oleju co 1000km. W związku z tym przyszedł czas na remont i stąd moje pytanie: jakie części będą mi potrzebne i ile wyniesie ich orientacyjny koszt? Rozrząd został wymieniony 9tys km temu.
Według mnie najpierw przydało by się kilka zabiegów diagnostycznych przed wydawaniem kasy.

Kompresja, ciśnienie oleju na jałowym i na wyższych obrotach oraz próba olejowa.

Najważniejsze by kompresja pokazała po równo we wszystkich garach. Wówczas jest sens bawić się. Za ingerencję w blok i wał będziesz miał ponad połowę drugiego auta. A jeśli to głowica to jakieś 600-700 (max 800) przy własnej robocie z oddaniem głowicy do warsztatu.

[ Dodano: 2014-02-27, 14:11 ]
majkel1987 pisze: Dałem nowe popychacze INA ale najprawdopodobniej one mi stukają jeszcze i to bardziej niż stare i dlatego nie jeżdże bo muszę się upewnić i wszystko dograć. Może nie mam ciśnienia oleju i nie mogą się napełnić.
Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:

https://audi80.pl/b4-19-1z-90km-stuk ... t84839.htm

Wprawdzie temat dotyczy 1Z ale popychacze są te same.

: 27 lut 2014, 15:45
autor: Radek_ER19
Jak się wkłada nowe popychacze zaworów to dobrze jest je przed włożeniem zanurzyc w oleju ( najlepiej na całą noc wtedy się ładnie odpowietrzą

: 27 lut 2014, 16:01
autor: Darecki3037
poprzez namaczanie w oleju można sobie co najwyżej pączki usmażyć :-P

: 28 lut 2014, 00:58
autor: majkel1987
Francis1982 pisze:Może masz zapowietrzone? Lub były źle przechowywane? Na temat popychaczy dużo jest tutaj:
Juz opisałem to w swoim wątku.
https://audi80.pl/b4-abt-20l-bez-gaz ... t87024.htm
Sorki za raban. Pierwszy raz..... Brak oleju. Po założeniu nowych filtrów itp nie doliczyłem pewnie objętości i nie dałem wjęcej oleju. :oops:

Za to kompresja mi skoczyła na 9 Bar na każdym równiutko, robiłem tylko nie dokładnie może było by więcej. Za szybko przestawałem kręcić. Pośpiech itp, ale dotarcie chyba mi wyszło jak widać :)

: 28 lut 2014, 16:34
autor: skwaromir
majkel1987 pisze:
Za to kompresja mi skoczyła na 9 Bar na każdym równiutko,
Zaraz, zaraz to po tym remoncie masz po tyle ?

: 28 lut 2014, 20:27
autor: majkel1987
Zaraz, zaraz to po tym remoncie masz po tyle ?
Tak. Wiem, mało skoczylo. Może to pierścienie. Może uszczelka się jeszcze nie ułożyła. Jak na razie mam problem z odpowietrzeniem. Cały czas słychać jakieś bąbelki w układzie i wodę wywala.

: 28 lut 2014, 20:51
autor: Darecki3037
a jak mierzyłeś tą kompresje?

: 28 lut 2014, 21:42
autor: majkel1987
Włożyłem, wkręciłem miernik w otwór od świec i zakręciłem silnikiem przez jakieś 3 - 4 sekundy. na każdym cylindrze tak samo, pokolei każdą świecę wykręcałem.

: 28 lut 2014, 21:48
autor: adam28k
majkel1987 pisze:Włożyłem, wkręciłem miernik w otwór od świec i zakręciłem silnikiem przez jakieś 3 - 4 sekundy. na każdym cylindrze tak samo, pokolei każdą świecę wykręcałem.
pedał gazu wciśnięty do deski?