Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Podmiana silnika z 90 KM na 115 KM 2.0 b+g
: 03 mar 2014, 22:32
autor: na1ooprocent
Witam. Jestem kobietą i potrzebuję porady, czytając forum duzo rzeczy jest dla mnie nie zrozumiałe więc potrzebuję prostego wyjaśnienia.
Otóż mój problem polega na tym: ostatnio w mojej audicy padł silnik 2.0 90KM po obejrzeniu przez mechanika okazało się że to panewki. Także silnik do wymiany.
I tu nasuwa się pytanie gdyż chciałabym wiedzieć czy mogę wstawić 2.0 115 KM dodam że mam zwykłą instalację gazową. Czym różnią sie te silniki, czy osprzęt by pasował?
Byłabym bardzo wdzięczna gdyby ktoś zechciał mi pomóc. :->
: 03 mar 2014, 22:44
autor: pawelec_
Gaz raczej nie będzie pasował do tego ABK.
Rozrusznik, alternator czy wspomaganie to będzie takie samo
Nie wiem czy tanio będzie takiego swapa zrobić, bo za te panewki dasz ok 100zł + robocizna (według mnie bardziej opłacalne robić ew.potem sprzedać auto)
: 03 mar 2014, 22:47
autor: na1ooprocent
A szlif wału?
: 03 mar 2014, 22:54
autor: pawelec_
to też ale za reanimacje tego silnika nie mam pojęcia ile cie mechanik wycenił ale może 600-800 zł a za sam silnik ABK dasz te ~800 zł + włożenie z 500-600 zł i coś mi sie wydaje jak chłopaki mówili nie raz ze do ABK proponowana jest sekwencja choć 2 gen gaz tez zakładają
: 03 mar 2014, 22:57
autor: na1ooprocent
Tzn. większość mechaników i ludzi których znam nie polecają remontu gdyż to drogi biznes...
Znajomy mechanik wycenił podmiankę na 200 zł także nie jest aż tak drogo...
: 03 mar 2014, 23:01
autor: pawelec_
:shock: za wymianę silnika takiej ceny nie słyszałem... musi być dobry znajomy
: 04 mar 2014, 00:48
autor: Damian80b4LDZ
pawelec_, no u mnie śmiga w ABK II Gen i Delik potwierdzi ze daje rade
, więc jak masz II gen to ABK na niej normalnie bd jeździć , tylko wszystkie nieszczelności nawet najmniejsze mogą powodować strzały , więc musisz wszystko dobrze posprawdzać . Nie jeździłem ABT ale ABK już starcza(przynajmniej mi ) do zwinnego poruszania się , 115km daje radę
: 05 mar 2014, 21:34
autor: Jarewa
na1ooprocent pisze:Tzn. większość mechaników i ludzi których znam nie polecają remontu gdyż to drogi biznes
Bo nie ma już prawdziwych mechaników są tylko wymieniacze :mrgreen:
na1ooprocent pisze:Znajomy mechanik wycenił podmiankę na 200 zł także nie jest aż tak drogo...
Albo nie wie co to znaczy wymienić ABT na ABK.
pawelec_ pisze:za sam silnik ABK dasz te ~800 zł
plus reszta niepasujących gratów to suma może dojść do 1,5k śmiało a nawet i dużo więcej.
: 06 mar 2014, 21:28
autor: kamiloss2
Jarewa pisze:plus reszta niepasujących gratów to suma może dojść do 1,5k śmiało a nawet i dużo więcej.
Bez przesady wymiana ABT na ABK to max 1700-2000zł uwzględniając w tym robociznę.
: 06 mar 2014, 21:45
autor: Jarewa
Bez przesady wymiana ABT na ABK to max 1700-2000zł uwzględniając w tym robociznę.
Aby na pewno?
Goły silnik 800zł
Przepływomierz z obudową filtra 500zł
Pompa paliwa 200zł
Instalacja silnika 100zł
ECU 100zł
To daje już nam prawie 1700zł a gdzie robocizna??
: 06 mar 2014, 21:49
autor: Audi 80 Polska
Zawsze można zrobić ABK na osprzęcie ABT, zrobić podkładkę aby zasłonić miejsca na wtryski i przykręcić kolektor z ABT do głowicy ABK. Niedawno jeden kolega tak zrobić z AAD czy 3A.
: 06 mar 2014, 22:11
autor: Jarewa
Tylko ze wtedy mija się to z celem bo nie uzyskasz tych nawet 100KM.
: 06 mar 2014, 23:26
autor: dzikx
blok możesz wstawić począwszy od 1,6 do 2,0 ze swoim osprzętem. Kwestia też zasilenia silnika, np 1,6 gaźnik wszystko praktycznie pasi ( nie będzie tylko odmy z silnika a wyłącznie z pokrywki zaworów ) 1,6 wtrysk ( ADA ) tu albo przełożysz głowice albo musisz dorobić uszczelkę pod kolektor, 1,8 pasi wszystko ( i jak przy 1,6 gaźnik w zależności od lat produkcji odma z pokrywki a w nowszych taż z bloku silnika ) 2,0 tu takie jak twoje lub wtrysk i opcja jak przy 1,6 wtrysk albo zmiana głowicy albo dorobienie uszczelki ( w tej opcji silnik jest ciut żywszy za sprawą innego wałka i dolotów ) No i ważne pytanie czy zmieniasz sam silnik czy jeszcze osprzęt, tj instalacje osprzęt silnika, komputer. W tej opcji nie licz na sugerowane ceny. A znacznie wyższe. Z racji tego że jesteś kobietą licz na próby wyciągnięcia kasy.
Takie pytanie jak skończył się silnik który chcesz wymieniać ?? jakie objawy ?
: 08 mar 2014, 20:10
autor: Francis1982
Plus walka z spalaniem stukowym. Swego czasu Były tematy z tą walką. A spalanie stukowe zabija silnik powoli acz skutecznie.
Jak ABK to tylko z wiązką, kompem, przepływomierzem i kolektorem plus wspomnianym czujnikiem oraz gaz ONLY sekwencja. W innym przypadku można robić auto tylko na sprzedaż a nie dla siebie.
Skoro jest gaz przeróbka na sekwencję będzie o wiele łatwiejsza przy przeróbce wiązki na ABK.
: 09 mar 2014, 14:33
autor: spun
Mi też walnęła panewka w moim SF. Wymieniłem silnik na 3A, oczywiście przerobiłem go pod stary gaźnik z SF. Powymieniałem co się dało. Razem z silnikiem wyszło mnie jakieś 1200pln. Silnik ogarnąłem za 600
Tylko po wymianie silnika nie masz pewności jak długo pojeździsz. Po remoncie masz silnik jak z fabryki, jednak ABT no nie czarujmy sie.. Ruletka