[B4 2.0 ABK] problem z chłodzeniem silnika, przegrzewanie.
: 05 mar 2014, 15:27
Witam z góry proszę o nie usuwanie/przenoszenie tematu oraz o nie odsyłanie mnie do szukajki ponieważ mam dość nietypowy problem.
Więc przejdźmy do sedna sprawy:
- w moim audi zbyt często włącza się wentylator, a dokładniej wg. licznika czym bym się za bardzo nie sugerował ponieważ może przekłamywać przy około +/- 90-92 stopniach
- silnik nie sprawia wrażenie by był mocno przegrzewany tak więc chodzi tu o maksymalnie kilka stopni za dużo, wiem ponieważ kolega miał kiedyś ok. 105 stopni to dosłownie maska była gorąca, a po jej otwarciu wręcz nie dało podejść się do silnika z powodu gorąca
- dodam być może ważną informację silnik podczas jazdy w zależności od pogody pokazuje ok. 85-88 stopni ponieważ chłodzi go powietrze, lecz na postoju np. na światłach temperatura rośnie zazwyczaj do tych 90-92 stopni i włącza się wentylator chłodzący silnik gdy temperatura opadnie oczywiście się wyłącza
- silnik jest po kapitalnym remoncie wymienione zostały wszystkie uszczelniacze, pierścienie, głowica po regeneracji prowadnic i planowaniu na wszystkim zrobiłem już około 7-8 tysięcy kilometrów bez najmniejszych problemów, samochód nie kopci nie wziął nawet kropli oleju jedyne co to od tego czasu dolałem tylko raz trochę płynu chłodzącego ponieważ zapaliła się kontrolka na desce rozdzielczej (silnik na 100% prawidłowo zrobiony wszystko skręcone tak jak należy wykonywał to mój dobry znajomy wszystkie prace z nim nadzorowałem)
- wymieniłem również:
* wszystkie czujniki temperatury czyli dwa przy głowicy i jeden przy chłodnicy (zamienniki, ale te z tych najdroższych)
* chłodnice na używaną ale drożną i oryginalną z grupy VAG
* korek od zakręcania zbiorniczka wyrównawczego
* termostat (sprawny)
* pompa wody sprawdzona jest w dosłownie idealnym stanie technicznym
Ważne informacje !
- wszystkie węże od układu chłodzenia nagrzewają się niemal do jednakowej temperatury po załączeniu termostatu
- jest prawdopodobnie słabe ciśnienie ponieważ po odkręceniu każdego węża woda nie tryska tylko delikatnie sobie leci
- wszystkie węże są bardzo giętkie to znaczy swobodnie po przyciśnięciu można zablokować dopływ płynu przez styknięcie wewnętrznych ścianek węża ze sobą tak więc wg. mnie jest słabiutkie ciśnienie ponieważ nie powinny być aż tak miękkie ?
- nie mam również ogrzewania w samochodzie jest dosłownie minimalne lecz może to osobny temat i nagrzewnica jest do wymiany ? wąż dochodzący do nagrzewnicy i wychodzący z niej jest ciepły po odkręceniu odpowietrznika płyn nawet nie leci dopiero po dmuchnięciu w korek zbiorniczka wyrównawczego leci z niego płyn
- układ prawdopodobnie nie jest zapowietrzony, samochód bez problemu przełącza się na gaz i chodzi na benzynie jak i na gazie idealnie
Przepraszam za takie rozpisanie tematu ale mój problem jest dość nietypowy i ma wiele objawów więc chciałem wszystko czytelnie rozpisać. Proszę również o nie usuwanie oraz o nie przenoszenie tematu. Pozdrawiam i czekam na sugestie bo nie mam już sił do tego problemu
Więc przejdźmy do sedna sprawy:
- w moim audi zbyt często włącza się wentylator, a dokładniej wg. licznika czym bym się za bardzo nie sugerował ponieważ może przekłamywać przy około +/- 90-92 stopniach
- silnik nie sprawia wrażenie by był mocno przegrzewany tak więc chodzi tu o maksymalnie kilka stopni za dużo, wiem ponieważ kolega miał kiedyś ok. 105 stopni to dosłownie maska była gorąca, a po jej otwarciu wręcz nie dało podejść się do silnika z powodu gorąca
- dodam być może ważną informację silnik podczas jazdy w zależności od pogody pokazuje ok. 85-88 stopni ponieważ chłodzi go powietrze, lecz na postoju np. na światłach temperatura rośnie zazwyczaj do tych 90-92 stopni i włącza się wentylator chłodzący silnik gdy temperatura opadnie oczywiście się wyłącza
- silnik jest po kapitalnym remoncie wymienione zostały wszystkie uszczelniacze, pierścienie, głowica po regeneracji prowadnic i planowaniu na wszystkim zrobiłem już około 7-8 tysięcy kilometrów bez najmniejszych problemów, samochód nie kopci nie wziął nawet kropli oleju jedyne co to od tego czasu dolałem tylko raz trochę płynu chłodzącego ponieważ zapaliła się kontrolka na desce rozdzielczej (silnik na 100% prawidłowo zrobiony wszystko skręcone tak jak należy wykonywał to mój dobry znajomy wszystkie prace z nim nadzorowałem)
- wymieniłem również:
* wszystkie czujniki temperatury czyli dwa przy głowicy i jeden przy chłodnicy (zamienniki, ale te z tych najdroższych)
* chłodnice na używaną ale drożną i oryginalną z grupy VAG
* korek od zakręcania zbiorniczka wyrównawczego
* termostat (sprawny)
* pompa wody sprawdzona jest w dosłownie idealnym stanie technicznym
Ważne informacje !
- wszystkie węże od układu chłodzenia nagrzewają się niemal do jednakowej temperatury po załączeniu termostatu
- jest prawdopodobnie słabe ciśnienie ponieważ po odkręceniu każdego węża woda nie tryska tylko delikatnie sobie leci
- wszystkie węże są bardzo giętkie to znaczy swobodnie po przyciśnięciu można zablokować dopływ płynu przez styknięcie wewnętrznych ścianek węża ze sobą tak więc wg. mnie jest słabiutkie ciśnienie ponieważ nie powinny być aż tak miękkie ?
- nie mam również ogrzewania w samochodzie jest dosłownie minimalne lecz może to osobny temat i nagrzewnica jest do wymiany ? wąż dochodzący do nagrzewnicy i wychodzący z niej jest ciepły po odkręceniu odpowietrznika płyn nawet nie leci dopiero po dmuchnięciu w korek zbiorniczka wyrównawczego leci z niego płyn
- układ prawdopodobnie nie jest zapowietrzony, samochód bez problemu przełącza się na gaz i chodzi na benzynie jak i na gazie idealnie
Przepraszam za takie rozpisanie tematu ale mój problem jest dość nietypowy i ma wiele objawów więc chciałem wszystko czytelnie rozpisać. Proszę również o nie usuwanie oraz o nie przenoszenie tematu. Pozdrawiam i czekam na sugestie bo nie mam już sił do tego problemu