Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABT] Problemy z przerywaniem
: 05 mar 2014, 15:50
autor: malza
Witam serdecznie. Mam kłopoty z przerywaniem silnika. Auto zupełnie zimne działa ok. Po jakiś 2 minutach na biegu jałowym jest ok ale podczas jazdy zachowuje się jak by brakowało mu paliwa dławi się i jest słaby. Po zupełnym nagrzaniu silnika przestaje się dławić ale nie jest zbyt zwinna. Sugerując się różnymi forami odłączyłem sondę lambda i to pomaga. Nie przerywa i jest zwinniejsza. Czy to oznacza, że sonda jest do wymiany, czy może być problem z nieszczelnym gaźnikiem a przez odłączenie sondy zwiększyłem mu mieszankę i dlatego jest poprawa.
: 05 mar 2014, 16:05
autor: Darecki3037
w tym aucie jest wtrysk nie gaźnik. Sondę można sprawdzić podpinając kompa.
: 05 mar 2014, 17:11
autor: malza
Darecki3037 pisze:w tym aucie jest wtrysk nie gaźnik. Sondę można sprawdzić podpinając kompa.
Mam monowtrysk. Po ostatniej diagnostyce pod kompem "mechanik" powiedział ,że na 99% to cewka. Wymieniłem i bez zmian. Jak tak dalej będą mi diagnozować to wymienię wszystko po kolei, a to nie o to chodzi.
: 05 mar 2014, 18:53
autor: Darecki3037
podpiąć to jeszcze trzeba umieć jak z tego skorzystać. Nie tylko odczytać błędy i skasować je. Do badania sond jest specjalne urządzenie, na vagu równiez mozna sprawdzić (nie tak juz dokladnie) ale wystarczająco prace sondy na bieżaco podczas pracy silnika na różnych obrotach, nawet graficznie wykres można zobaczyć i jak ktos ma wiedze to z tych danych okresli czy winna jest sonda czy coś innego.
: 05 mar 2014, 21:20
autor: Jarewa
Darecki3037 pisze:na vagu równiez mozna sprawdzić (nie tak juz dokladnie) ale wystarczająco prace sondy na bieżaco podczas pracy silnika na różnych obrotach, nawet graficznie wykres można zobaczyć
Jak ma przed modernizacją motronic to tam nic nie zobaczysz jedynie błędy :mrgreen:
: 06 mar 2014, 15:46
autor: zoon02
Zacząłbym od swiec prezewodów, sonde można zmienic zwyklym multimetrem, i zmierzyc rezystancje czujnika temperatury do ecu. Ale jak przerywa podczas jazdy obstawailbym układ wysokiego napięcia cewka zmieniona zostały przewody i świece.
Nie doczytałem jak odłączyłes sonde i jest ok to sprawa jasna ja do swojej b3 1,8 monowtrysk wsadziłem sonde uniwersalna NTK/NGK za 75 zł i smiga jak nalezy na PB. Ja miałem inny problem a wine ponosiła również sonda.
Pozdrawiam.