Strona 1 z 2
[ABK] Krokowiec nie działa, brak prądu w przewodach do niego
: 05 mar 2014, 18:20
autor: masteretsam
Wiatm jak w temacie problem znaczy sie krokowiec nie działa mimo ze sprawny, nie działa dlatego ze pradu w kablach idacych do niego nie ma. Pytanie takie dlaczego go tam nie ma poza tym ze kabel moze byc gdzies przerwany, najblizszy kawałek sprawdziłem i kabel cały nie chce narazie dalej pruć izolacji bo moze jest jakas inna przyczyna tego? moze ten przekaznik 30 ?
: 05 mar 2014, 18:25
autor: Radek_ER19
a bezpieczniki ? są całe? Generalnie to przekaźnik ten co podałeś odpowiada za falujące obroty czyli podejrzewam między innymi silniczek krokowy
: 05 mar 2014, 19:23
autor: masteretsam
te co sa bezpieczniki to sa całe choc jest tam pare miejsc wolnych całkowicie ale to sa raczej miejsca na dodatkowe wyposazenie a w głownym rzedzie sa wszytkie i wszystkie sa całe.
: 05 mar 2014, 19:25
autor: Radek_ER19
no to zostaje sprawa w/w przekaźnika...
: 05 mar 2014, 20:13
autor: masteretsam
czy jestes pewien ze ten przekaznik odpowiada za działanie krokowca? i ze jego usterka moze byc powodem braku pradu w przewodach?
: 05 mar 2014, 20:17
autor: Radek_ER19
: 05 mar 2014, 20:29
autor: masteretsam
cały czas czytam ten temat
: 05 mar 2014, 21:16
autor: Jarewa
masteretsam pisze:czy jestes pewien ze ten przekaznik odpowiada za działanie krokowca? i ze jego usterka moze byc powodem braku pradu w przewodach?
Przy jego uszkodzeniu nie będzie wcale napięcia na ECU wiec jak inne rzeczy działają to ok.
masteretsam pisze:Wiatm jak w temacie problem znaczy sie krokowiec nie działa mimo ze sprawny, nie działa dlatego ze pradu w kablach idacych do niego nie ma
No i widzisz tu polegasz bo źle nazywasz swój zawór biegu jałowego, to nie jest zwykły silniczek DC gdzie jest plus i minus czy silnik krokowy. A żeby sprawdzić to trzeba się na tym znać. Tam jest stały plus po zapłonie a masa z ecu o przebiegu prostokątnym z pewnym wypełnieniem.
: 05 mar 2014, 21:54
autor: masteretsam
skoro stały plus po zapłonie to dlaczego własnie wcale pradu w tych kablach nie ma nawet na odpalonym silniku
. Nazwałem go krokowcem tylko umownie bo wiem ze działa na zupełnie innej zasadzie niz silnik krokowy w silniku z mechanicznym wtryskiem, jednpunktem lub gaznikiem:) Bo na logike na zimnym silniku te kabelki powinny podawac jakis prad na ten zaworek aby ten mogł sie lekko otworzyc i podniesc te obrotu gdy te sa za niskie bo zaledwie 400 obr/min, a tam w kablach cisza...
Zapomniałem dodac ze jakas rzezba tam była przede mna bo wtyczka jest dosztukowana ma innego koloru kable a sam krokowiec jest grubszy i krótszy niz te co sa oryginalnie w abk. Ale mam tez drugi który jest oryginalny tyle ze nie moj i na tamtym tez nic nie dziala
: 05 mar 2014, 22:13
autor: Jarewa
masteretsam pisze:wcale pradu w tych kablach
W jakich tych? jak jest jeden plus.
: 05 mar 2014, 22:22
autor: masteretsam
robiłem miernikiem na zakresie do 20v i na wielu innych, probowałem sprawdzac opor i amperaz nie wiem po co ale liczyłem cos mi wkoncu pokaze ale tam cisza i pzykładałem kableki najpierw oba do tych dwoch co ida do krokowca a pozniej jeden do jednego kabla a drugi to masy a potem do drugiego kabla i tez do masy wiec gdyby w kótryms z tych dwoch kabli było by jaies napiecie to bym je wykrył, bo do tego krokowca u mnie ida 2 kable, niebiesko czarny i zielono czarny i sa one oryginalne
: 05 mar 2014, 22:25
autor: Jarewa
Niebiesko-czarny plus po zapłonie. Wedłóg schematów ma on osobny bezpiecznik szukaj go albo po wyżej tych 25 albo gdzieś pod deską lata.
: 06 mar 2014, 19:14
autor: masteretsam
racja pod decha lataja jakies bezpieczniki bo widziałem i zupełnie nie pomyslałem by sprawdzic :)jutro zajrze i sprawdze i napisze co i jak. Sek w tym ze bezpieczniki moga byc od gazu ale skoro mowisz sprawdz to sprawdze
Byłem, sprawdziłem i sie wkur....em
jakis debil znaczy poprzedni wlasiciel wyrzucił bespiecznik od krokowca a ze on nie był w głownym rzedzie tylko w tych z przodu co ida wzdłuz nie brałem poczatkowo tego pod uwage ale uzupełniłem 2 braukjace miejsca bespiecznikami narazie 10A i krokowiec działa oborty trzyma itd. tylko ze sie zawiesza czasem i zawyza mi czesto oborty do 1500:) teraz znów pytanie dlaczego? pewnie ten przekaznik
z tym ze oborty w sumie nie faluja tylko raz jest tak raz tak i długo schodzi z wysokich obrotów czasem wogole nie schodzi
_________________
: 06 mar 2014, 19:22
autor: Jarewa
A to już wyższa szkołą jazdy tu trzeba mieć pewność w 100% że szczelny dolot jak i sprawne serwo hamulca. Jeżeli tak to winny zawór biegu jałowego zacina się.
: 06 mar 2014, 19:27
autor: masteretsam
mam 2 takie zaworki i na obu jest identyczni, ale przejrze wszystko gdzie moze isc lewe powietrze. A
przepływka po strzale była krzywa klapka szurała ale to naprawiłem chodzi bez zaciec ale czy moze chodzic nieprawidłowo?