Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABK] problem na rozgrzanym silnik

: 08 mar 2014, 18:24
autor: Adas1307
Witam. Jestem nowym użytkownikiem, Audi 80 B4 2.0 ABK zakupiłem rok temu jestem strasznie zadowolony z samochodu :) ale od pewnego czasu borykam się z pewnym problemem, Auto zapala wzorowo czy zimny czy ciepły od ,,strzała,, gdy jest zimny nie ma najmniejszego problemu, nie brakuje mocy, nie szarpie, problem zaczyna się gdy osiągnie temperature 80-90 stopni wtedy autem strasznie ,,telepie,, i nierówno chodzi efekt podobny do zapchanych filtrów. wymieniłem zapłon ( świece, przewody, kopułke, paluch) wszystkie filtry( gazowe, paliwowe, powietrza) ale problem nie ustąpił:( czy mógłby ktoś doradzi2, pokierować gdzie szukać przyczyny ?

: 08 mar 2014, 18:35
autor: Roman_S
cewka ,czujniki temperatury wody, przekaźnik 30.
Ewentualnie cos nie tak z gazem.

: 08 mar 2014, 18:48
autor: Adas1307
Dziękuję ze zainteresowanie się tematem:) a więc tak cewkę podmieniałem z 2 sprawnych aut, praca silnika bez zmian, czujnik niebieski kupiony nowy i podmieniłem od znajomego bez zmian nadal nierówna praca powyżej 80 stopni przekaznik numer 30 zmieniony na ori gaz wyregulowany :(

: 08 mar 2014, 19:00
autor: damianek1234561
tak sie dzieje na obu paliwach? zastanawialbym sie nad dwiema zeczami ale proponuje wpierw vag-a podlaczyc ku pewnosci. stawialbym na sonde i nna czujnik spalania stukowego ( skontrolowac czy zaplon dobrze ustawiony)

: 08 mar 2014, 19:10
autor: Adas1307
Tak dzieję się tak na PB i LPG z starości pękł przewód od spalania stukowego wymieniłem na ori przykręcony odpowiednim momentem obrotowym na Vag-u nie pokazuję żadnych błędów:( może czujnik halla? ale nigdy nie zgasł i pali z ,,strzała,,

: 08 mar 2014, 19:36
autor: Pieterb
Adas1307, _uwaga

: 08 mar 2014, 19:43
autor: damianek1234561
nie musi po prostu opornosc sie zmienia i przeozne cyrki moga sie dziac ale skontroluj jescze zaplon
i po praw ten temat bo ci go moderator usunie

: 08 mar 2014, 19:44
autor: Roman_S
Czujnik halla też warto sprawdzić ,znajduje się on pod kopułką.

: 08 mar 2014, 19:52
autor: Adas1307
a jak sprawdzić czujnik halla? trzeba wymontować aparat zapłonowy?

[ Dodano: 2014-03-08, 23:09 ]
ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak?

: 09 mar 2014, 00:44
autor: MikiTiki
Ahh teraz widze ze kolega temat zalozyl :) Skoro mowisz ze czujnik niebieski mozna wykluczyc to tak jak napisalem na priv sprawdz halla. Jak go wymontowac i sprawdzic nie bede opisywal bo pisze z telefonu i troche to niewygodne, a z reszta bylo wiele razy opisywane, wystarczy poszukac w google :)

Co do sondy - nie ma ona wplywu na prace na lpg takze tez mozna ja wykluczyc. A instalka gazowa sekwencja czy jaka generacja?

Jak to nie bedzie hall to przychodzi mi jeszcze na mysl czujnik temperatury zasysanego powietrza znajdujacy sie w przeplywomierzu, raczejrzadko slyszy sie o jego uszkodzeniu ale roznie bywa z tymi naszymi starymi klamocikami :))

: 09 mar 2014, 07:50
autor: la222
sa tylko dwie mozliwosci. Albo padl TPS czyli czujnik polozenia przepustnicy albo przeplywka. Jak by padla sonda lambda to by byla za bogata mieszanka i by dymil sadza na czarno oraz zapach spalin , benzyny w kabinie.

: 09 mar 2014, 08:21
autor: Adas1307
A czy pod Vag wyświetlą się te błędy ?

: 09 mar 2014, 09:18
autor: MikiTiki
Adas1307 pisze:A czy pod Vag wyświetlą się te błędy ?
Tak. Przplywka to nie jest na pewno, bo jak silnik nie osiagnie temperatyry roboczej o wszystko jest ok. No chyba ze jak juz czesniej wspomnialem czujnik zasysanego powietrza cos klamie. TPS... tam tez bym sie na razie nie doszukiwal bo malo prawdopodobne.

W ostatecznej ostatecznosci moze to byc wina samego ECU. Na razie hall sprawdz.

: 09 mar 2014, 09:44
autor: Darecki3037
jak juz czesniej wspomnialem czujnik zasysanego powietrza cos klamie.
takie rzeczy to się sprawdza w blokach pomiarowych. Vag nie służy tylko do odczytu i kasowania błędów.

[B4 2.0 ABK] problem na gazie

: 10 mar 2014, 08:34
autor: Adas1307
Witam :) Spalanie gazu wzrosło mi do 22 litrów na 100 km;/ wybrałem się do gazownika Po regulacji gazu spalanie 11 litrów, ale kolejny problem teraz na gazie jest tak ze, od 50 do 87 stopni nie ma mocy szarpie dławi się strzela gdy temperatura przekroczy 87 stopni jest ok jedzie ma moc nie szarpie. Odpinam czujnik niebieski od temperatury i jest dobrze na gazie, zle wyregulowany gaz ? czy padnięty niebieski czujnik?

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2014-03-10, 10:11 ]
po co piszesz w dwóch tematach o tym samym :!: kontynuuj w tym