Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK] Problem z nierówną pracą silnika.

: 24 mar 2014, 21:23
autor: rawendil2
Witam serdecznie.
Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość.

Posiadam Audi B4 2.0 ABK sedan.

Opis problemu :

Samochód pół roku temu działa dobrze do pewnego momentu.
Zaczęły występować problemy z odpalaniem oraz gaśnięciem silnika na niskich obrotach ( np. podczas stania na światłach na biegu jałowym ), obroty spadał , buda trzęsła się , samochód gasł.
Po sprawdzeniu czujników,kopułki, świec, instalacji, silniczka krokowego i ostatecznie wymianie jakiejś uszczelki przez "zaufanego mechanika" problem na kilka dni zniknął po czym powrócił.
Auto stało od tego czasu do dzisiaj około pół roku bez żadnej ingerencji.

Dzisiaj odkupiłem ten samochód za umowne kilka stówek od rodziny.
Zakupiłem nowy akumulator Centra Plus 62ah.
Wbrew mojemu zdziwieniu samochód odpalił ( za 3 razem ), chodził równo ( 1000 obrotów ) przez około 15 minut ( temp. w normie )..
Deszczowa pogoda pokrzyżowała moje plany sprzątania.
Zostawiłem samochód na około 3 godziny po czym postanowiłem go odpalić ,udało się za 2-3 razem. Problem polega na tym ,że znów zaczął schodzić na niskie obroty, trząść się i gasnąć.

Podłączyłem samochód do komputera , sprawdziłem kody błędów silnika.

515 Czujnik Halla - G 40
282 Nastawnik przepustnicy - V60

Podtrzymywałem obroty dodając gazu ( benzyny, instalacja lpg została zdemontowana ) aczkolwiek temperatura na zegarach urosła max do 60 stopni.

Czy ktokolwiek wie co można z tym zrobić ?
Pozdrawiam.

: 24 mar 2014, 21:48
autor: Roman_S
Wywalilo Ci bledy tych elementów więc tam należy szukac problemu ,może coś się stalo i da się naprawić a może potrzebna będzie wymiana. Poszukaj na forum ,mnóstwo tematów o tym jest.Nastawnik pprzepustnicy to bodajże jest to samo co TPS ,czujnik polożenia przepustnicy, jesli sie myle niech mnie ktoś poprawi.

: 24 mar 2014, 22:33
autor: rawendil2
Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.

Spróbuję przeczyścić przepustnicę po czym zaadaptować tps przez vaga.
Czy jest to możliwe,żeby samochód przestał działać po podłączeniu kabli diagnostycznych ? :o

: 24 mar 2014, 22:58
autor: dzikx
raczej nie mógł przestać. Miałem mało doczynienia z tym silnikiem ( stwierdziłem ze jest za drogi i zbyt niedopracowany ) jak nie odpala to może czujnik hala padł, są tam jeszcze przekaźniki i inne niepotrzebne graty co utrudniają życie i może nie odpalać. co do dziwnych obrotów to tak wszystkie przewody podciśnieniowe jak i kolektor ssący i guma łącząca go z przepływką, dalej przepływka, ustawienie rozrządu, zapłonu, czujnik temperatury, przepustnica ( tu może nie widzieć położenia i nie trzymać jałowych obrotów ) silniczak wolnych obrotów czy jakoś tak :mrgreen: ( takie podłużne ustrojstwo przy przepustnicy )

: 25 mar 2014, 20:07
autor: MikiTiki
Po pierwsze (nie ma to związku z problemem, ale warto upomnieć :) ): Aku 45-52 Ah byłby najodpowiedniejszy, 62ah może nie doładowywać jeśli robisz krótkie odcinki co powoduje krótszą jego żywotność.
Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.
Z tego co mi wiadomo odłączenie zasilania na kilka godzin resetuje kompa w ABT, a nie w ABK.
Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
Więc wykonaj jeszcze raz diagnozę, tym razem na uruchomionym silniku :mrgreen:
Miałem mało doczynienia z tym silnikiem ( stwierdziłem ze jest za drogi i zbyt niedopracowany )
Nie taki diabeł straszny, jak wszystko co potrzeba ogarniesz, a potem zadbasz aby wszystkie pierdoły eksploatacyjne były wymieniane na bieżąco, to jeździsz praktycznie bezproblemowo. :-P Bynajmniej ja nie mogę narzekać.
Deszczowa pogoda pokrzyżowała moje plany sprzątania.
Zostawiłem samochód na około 3 godziny po czym postanowiłem go odpalić ,udało się za 2-3 razem. Problem polega na tym ,że znów zaczął schodzić na niskie obroty, trząść się i gasnąć.
Do sprawdzenia: Szczelność dolotu, regulator biegu jałowego, potencjometr przepustnicy, przepływomierz, zapłon, czujnik temperatury niebieski, układ WN (w tym cewka). Trochę tego jest, ale najlepiej sprawdzić i mieć pewność że wszystko gra i buczy. :) Nie będę się rozpisywał "co i jak?", bo wszystko to na forum opisywane było 324521235 razy. Powodzenia <ok> Jak się dobrze postarasz, to i z fotostory znajdziesz niektóre rzeczy.

: 25 mar 2014, 20:12
autor: Pieterb
rawendil2 pisze:Doczytałem ,że błąd 515 Czujnik Halla - G 40 jest normalny przy wyłączonym silniku.
raczej nie przy ABK
rawendil2 pisze:Tylko dlaczego samochód działał normalnie po zresetowaniu komputera ( brak zasilania przez noc ) i wymianie akumulatora a po 4 godzinach znowu nie działa.
w ABK takie zabiegi są bezsensu bo nic nie dają, dla mnie to zbieg okoliczności

A tak na marginesie radzę dobrze poprzeglądać tematy na forum dotyczące ABK a wszystkiego się dowiesz o nim <ok>

: 25 mar 2014, 21:22
autor: bialas1
Po pierwsze jak samochód przestanie odpalać sprawdź, czy jest w ogóle iskra. Jeśli zauważysz jej brak problem może tkwić w cewce albo czujniku Halla.

Miałem u siebie taki przypadek, że samochód niespodziewanie potrafił zgasnąć i nie odpalić. Problemem okazała się cewka.