Strona 1 z 1
[2.0E ABK]. Jaki walek rozrzadu?
: 21 paź 2007, 14:03
autor: Gregor1984
Witam wszystkich fanow audi 80. Chcialbym sie dowiedziec jaki powinien byc walek rorzadu w silniku ABK. Ma ktos z Was dostep do jakiegos katalogu?
Załozony mam o oznaczeniu D U85. Z gory dzieki za odpowiedz:)
: 21 paź 2007, 14:23
autor: Danek
numer katalogowy fabryczny wałka to 048 109 101 D. Najważniejsza jest ta literka na końcu bo inne silniki mają wałki z tym samym numerem ale inną literką. Ten wałek jest stosowany w silnikach ABK, ABB, ADA.
: 21 paź 2007, 14:25
autor: Kokolino
Numer katalogowy w/g ETKA 048 109 101 D Jeżeli to ci pomoże to proszę.I pokazuje jeszcze że jest ten sam co w silnikach ABB, ADA . Pozrdawiam
: 21 paź 2007, 16:02
autor: czarekj
Pomiędzy krzywkami drugiego cylindra musi mieć literkę D.
Wałek ABK
: 21 paź 2007, 16:13
autor: Gregor1984
Według książki na wałku jest ta literka D a potem ważne jest oznaczenie cyfrowo-literowe, w moim przypadku jest to U85. Pytam bo mam problem z silnikiem: obróciło mi panewkę na ostatnim tłoku. Przed rozebraniem mierzyłem kompresję. Okazało sie że mam po ponad 15 barów na kazdym cylindrze! Dlatego zastanawiam sie czy przypadkiem nie był wymieniany, a numeru czesci na nim nie widzę.
Pozdrawiam Grzegorz
: 21 paź 2007, 20:16
autor: czarekj
Silnik ABK posiada stopień sprężania na poziomie 10,5. Jest to jedna z najwiekszych wartości spotykanych w seryjnych silnikach benzynowych. Przeliczając to na ciśnienie spreżania daje to ok. 14,7 atm.
Kolego z kompresją masz wszystko w porządku. Ja u siebie po remoncie głowicy miałem podobnie. Nic tylko pogratulować.
No chyba ze na tłokach są kilogramy nagaru.
Wałek ABK
: 21 paź 2007, 20:50
autor: Gregor1984
No to dzieki za informacje. Martwi mnie tylko kolor swiec zapłonowych, sa czarne. Moze to kwestia kabli zapłonowych bo strzela czesto na gazie. Swiece sa nowe NGK, 3 elektrody.
Pozdrawiam
: 21 paź 2007, 22:07
autor: czarekj
W Twoim przypadku zacząłbym od doprowadzenia silnika do stanu 100% sprawności na benzynie. Jeżeli wszystko będzie ok, to dopiero wtedy ustaw dobrze silnik przy zasilaniu w LPG. Sprawdź czujnik temperatury silnika, regulator ciśnienia paliwa, klapkę przepływomierza i sondę Lambda. To są najczestsze przyczyny czarnego nagaru na świecach przy pracy na benzynie. Było o tym wielokrotnie na forum.
Co do strzałów na LPG to najczęściej wystepują one przy znacznym zubożeniu mieszanki LPG/powietrze. Z drugiej strony uboga mieszanka na LPG nie powodowałaby tak znacznego okopcenia świec, więc wydaje mi sie że przyczyna tkwi poza instalacją LPG.
Czarne swiece.
: 24 paź 2007, 20:02
autor: Gregor1984
Dzieki kolego:) Jak wszystko poskladam to wszystko dokladnie przejrze:)