Strona 1 z 2

[A4 B5 1.8T AEB] Co sądzicie o wyglądzie tych panewek...

: 03 kwie 2014, 20:35
autor: Audi 80 Polska
Mam pytanie co do panewek, pojeździ to trochę? Czy warunkowo można zostawić? Na ile kilometrów normalnego przebiegu one wyglądają?
Tutaj jedna korbowodowa ze stopki i czop wału:

Zdjęcie 1 | Zdjęcie 2 | Zdjęcie 3

Tutaj jedna z głównych:

Zdjęcie 4 | Zdjęcie 5 | Zdjęcie 6

I na koniec coś w rodzaju czarnego pokruszonego plastiku w misce olejowej. Myślałem że to jakiś plastik się pokruszył albo jakiś zapieczony olej. Ale pewnie się nie dowiem dopuki nie rozbiorę silnika w drobny mak. Bo nie zauważyłem żadnego elementu na dole silnika z którego mogłoby to pochodzić.

Zdjęcie 7 | Zdjęcie 8 | Zdjęcie 9

To zdjęcia z silnika 1.8T AEB, który ma nie za specjalne ciśnienie oleju, coś około 1,2-1,5 bara na obrotach biegu jałowego po rozgrzaniu oleju do 80-90°C.

Musiałem zmienić miniatury obrazków z linkami na linki tekstowe bo coś te miniatury się nie wczytywały

: 03 kwie 2014, 21:02
autor: bzibzi
czy to czasem nie z odmy bo chyba ma puszke plastikowa ? . Pewno smokiem zaciagnelo i zabilo kanaly gdzies .

: 03 kwie 2014, 21:17
autor: Audi 80 Polska
Smok ma sitko a i pompa oleju powinna to zemleć (może od tego daje słabe ciśnienie).
Zresztą to jakiś trop, muszę zobaczyć jakiś schemat układu smarowania bo może się co zatkało między pompą a filtrem oleju.

: 03 kwie 2014, 21:18
autor: karol89
panewki wyglądają dobrze kompozyt się nie wytarł zakładaj je :)

[ Dodano: 2014-04-03, 21:20 ]
ale mniej ciekawie wygląda wał powinien się świecić jak lustr na zdjęciu jakiś taki dziwnie wygląda czop

: 03 kwie 2014, 21:27
autor: karolas123
Wał jest ok i panewki są ok, cieżko na oko określić ale pewnie nie wiecej niz 200tys przebiegu. To pokruszone coś potraktuj jakims dimmerem jak sie rozpusci to jakieś sadze, nie wyglada to groźnie jakies frakcje z paliwa + oleju.

: 03 kwie 2014, 21:35
autor: dzikx
a ja powiem że staży mechanicy ( ci staży dobrzy i niby prawdziwi ) mnie uczyli że nie ściąga się tak sobie żeby zajrzeć panewek jak i pierścieni :roll: jak nie ma żadnych dolegliwości to się nie rusza, teraz fundujesz im ponowne docieranie, bo nigdy nie będą tak samo ustawione po ponownym dokręceniu czyli raczej szkodzisz a nie pomagasz z powodu ciekawości. Ile prawdy nie wiem jak działa to nie szuka się dziur w całym na pewno. Można uszczelnić, wymyć i już ja jak już tak robię nie miałem jakiś zastrzeżeń z czyjejś strony. Że coś się skończyło i wyzionęło ducha.

: 03 kwie 2014, 21:35
autor: Audi 80 Polska
karol89 pisze:mniej ciekawie wygląda wał powinien się świecić jak lustr na zdjęciu jakiś taki dziwnie wygląda czop
Czopy wytarłem jakąś tłustą szmatą i do tego był mocno przepracowany olej, jutro lepiej je przypoleruje i spojrzę jeszcze raz.
karolas123 pisze:To pokruszone coś potraktuj jakims dimmerem jak sie rozpusci to jakieś sadze
Przepłukałem to benzyną i się nie rozpuszczało od niej.
dzikx pisze:uczyli że nie ściąga się tak sobie żeby zajrzeć panewek jak i pierścieni :roll: jak nie ma żadnych dolegliwości to się nie rusza,
Dolegliwością tutaj jest problem z ciśnieniem oleju i chciałem zobaczyć czy nie wykończyło to panewek. Odkręciłem tylko te dwie rzeczy, więcej nie będę rozkręcał.

Co do przebiegu to na liczniku jest jakieś 220 tys. km.

: 03 kwie 2014, 22:52
autor: dzikx
ciśnienie najpierw trzeba było sprawdzić pompę, możesz ją rozkręcić, znaczy spód z zaworkiem ( może być w nim problem ) do ciśnienia jest różnie pompa i jej smok, filtr wał z panewkami, natryski cylindrów, wałek pośredni, głowica i turbo, chłodniczki oleju jak są, Ale mówię do panewek nie powinno się ich ruszać tak mnie uczono, jak się nie odzywają pod obciążeniem na wysokich obrotach przy rozgrzanym silniku i nie widać opiłków ( jakoś dużo ) nie ruszam. Znam taki przypadek gdzie kolega zmienił wszystko ( w dizlu ) turbo panewki, zrobił całą głowicę, tuleje wałka pośredniego, nową pompę, podstawę filtra, masa kasy poszła i jak ciśnienie spadało tak spadało. i się okazało padnięty natrysk cylindra za około 50zł. No ale co zrobił remont to zrobił :mrgreen:

[ Dodano: 2014-04-03, 22:55 ]
przebieg jak prawdziwy toć mały przecież, moje mają blisko 300 już i naprawdę nie oszczędzam ich, ( ogólnie padł mi tylko jeden motor w vw z powodu bardzo ale to bardzo długiego czasu na jednym oleju jakieś 40tyś i padł zawór w pompie )

[ Dodano: 2014-04-04, 21:29 ]
tu małe wideo z techniki jazdy :mrgreen: i silnik wytrzymuje bez problemu

: 04 kwie 2014, 22:15
autor: Audi 80 Polska
Dzisiaj wyciągnąłem i rozebrałem pompę oleju. Widać na niej ślady jakby coś musiała zmielić.
Regulator ciśnienia wygląda na nierozbieralny a przynajmniej na nieskładany po rozebraniu. Jutro sprawdzę powietrzem przy jakim ciśnieniu przepuszcza.
Na początku myślałem że uda się sprawdzić jakie ciśnienie da ta pompa na stole napędzając ją wiertarką. Ale wylot jest bardzo nieregularny więc tak łatwo nie podłączy się tu manometru.
Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3 Zdjęcie 4

I jeszcze ciekawostka, w A4 jest jeden czujnik ciśnienia oleju 1,5Bar i jego odczyty są brane po przekroczeniu 2000obr/min jeśli będzie poniżej to można jechać bez ciśnienia i kontrolka nie wyskoczy. A Audi 80 poniżej 2000obr/min czuwa czujnik 0,3Bar.

: 04 kwie 2014, 22:19
autor: Francis1982
A nowe śruby (nakrętki) dałeś? Wystarczy przeczytać co nieco z działu download. Starymi śrubami możesz nie dokręcić jak trzeba i się może (lecz nie musi) dopiero narobić bałagan.

Plus każda stopka korbowodu czy wału nawet po wymianie panewek ma trafić na swoje miejsce w odpowiedniej pozycji bo ktoś kiedyś w Ingoldstadt wszystko wyważał itp... <ok>

: 04 kwie 2014, 22:28
autor: Audi 80 Polska
A nowe śruby (nakrętki) dałeś?
Na razie nie daje nowych, to tymczasowe rzeźbienie w gównie. Jak uda się poprawić ciśnienie oleju to zacznę coś z tym robić bardziej profesjonalnie. Na razie ide po najmniejszych kosztach. Chyba kupie z allegro nową pompę oleju toprana (wiem że to syf) na 120zł.
Odkręciłem tylko jedną stopkę korbowodu i podporę wału, nawet nie wydłubywałem panewek.
Tylko teraz muszę się dopytać mechaników w mojej okolicy (robią po najmniejszych kosztach) jakim momentem to dokręcić aby było dobrze.

: 04 kwie 2014, 22:32
autor: Francis1982
Po co się pytać jakichś dyletantów. Przykładowe śruby do 1Z M8 na klucz drobna dziesiątka (notabene kupione w ASO w cenie z InterCarsu) to 30Nm plus 1/4 obrotu :



[ Dodano: 2014-04-04, 22:36 ]
Jak i w PB tak i w ON. Lepsza sprawna ori używka pompy oleju niż nowy zamiennik. Najlepszy nowy oryginał w super cenie. Kupiłem używkę z AHU (zmiana tylko fajki smoka bo ma inną długość). Poza tym ciśnienia oleju w PB i ON są takie same a w TDI mogą być nieco wydajniejsze ale tego nie jestem pewien.

: 05 kwie 2014, 13:41
autor: karolas123
Francis1982, zakładałem na zyczenie klienta ta pompe toprana do abk i całkiem sobie radzi na zimnym oleju trzyma 4 bary na wolnych na rozgrzanym 2.5. Jak przyjedzie do mnie kiedy to zmierze po jakimś przebiegu.

[ Dodano: 2014-04-05, 16:04 ]
aldi, Jak nie chcesz sie bawić w koszta to zacieśnij najpier troche tę pompe. Wrzucz na szlifierke tą płaszczyzne w której są rotory zebranie 1 czy 2 setek może sprawić ze bedzie jak nowa.

: 05 kwie 2014, 21:28
autor: Audi 80 Polska
karolas123 pisze:Wrzucz na szlifierke tą płaszczyzne w której są rotory zebranie 1 czy 2 setek może sprawić ze bedzie jak nowa.
Sam to pewnie spieprzę takie szlifowanie i obie części zaczną tak przylegać do siebie że będzie sporo oleju spieprzać szczeliną.

Tutaj na końcu strony są podane wymiary do pomierzenia pompy: http://workshop-manuals.com/volkswagen/ ... on_system/
Co prawda od innego silnika bo opisu do aeba nie było na tej stronie. Ale pewnie konstrukcja podobna bo pewnie też na starym bloku. Tylko muszą odnaleźć mój zestaw szczelinomierzy.

Kilka fotek z dzisiaj
Zdjęcie 1 Zdjęcie 2 Zdjęcie 3

I film z testowania zaworu:
<iframe width="843" height="480" src="//www.youtube.com/embed/B0TaZl71keM?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

: 05 kwie 2014, 21:53
autor: dzikx
co do ciśnienia jakie może dać pompa ?? dość duże, znaczy na tyle aby rozerwać filtr ( przypadłość przy zaciętym zaworku mi się zdarzyła ) co do pompy pasują z td i benzyny kształtem i jedną zębatką ale różnica jest w ośce która ją napędza oraz ewentualne różnice smoka, a od samego D jest pasująca wygląda tak samo lecz tryby ma mniejsze czyli mniejszą wydajność. Ja kiedyś składałem jedną z dwóch. Znaczy się zatarty spód z zaworkiem pompy Pb zmieniłem na spód z pompy od td