Strona 1 z 2

[B4 ABT] Jaki silnik 1.8 czy 2.0

: 04 kwie 2014, 13:35
autor: krychu790
Witam. zakupiłem niedawno audi 80 b4, w dowód wbite jest 1.8 66kw a na silniku jest napis ABT. silnik z filtrem powietrza "kapelan"
Czy były jakieś silniki 1.8 ABT ?? Czy po prostu mam 2.0
Jeżeli napisałem post w złym miejscu proszę moderatora o wyrozumiałość i przeniesienie postu gdyż jestem tutaj nowy.
Pozdrawiam

: 04 kwie 2014, 13:41
autor: Pieterb
krychu790 pisze:Czy były jakieś silniki 1.8 ABT ??
nie, 66 kW ma właśnie 2,0 ABT


krychu790, i zapoznaj się z tym ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html

: 04 kwie 2014, 14:05
autor: krychu790
dziękuje za odpowiedz... tylko nurtuje mnie to pytanie dlaczego mam w dowodze wbite 1.8 a abt to jest 2.0
w dowodzie jest 66kw 1.8... czyli jeżeli ktoś przekładał silnik to jaki tam musiał być wcześniej ?
od B3 ? bo do b4 z tego co się orientuje nie montowali 1.8

: 04 kwie 2014, 15:38
autor: Pieterb
krychu790, zastosuj tagi w temacie _uwaga
krychu790 pisze:tylko nurtuje mnie to pytanie dlaczego mam w dowodze wbite 1.8
podejrzewam że w wydziale komunikacji ktoś źle wpisał. No chyba że ktoś tam jakieś kombinacje odstawiał kiedyś ale tego to ja już nie wiem, nie jestem jasnowidzem :-P
W miejscu koła zapasowego masz wlepkę i tam będzie napisane jaki oryginalnie był silnik.

: 04 kwie 2014, 15:51
autor: krychu790
Czyli teraz ichciał nie chciał na pewno jest 2.0 ??
I następne pytanie jeżeli ktoś zmieniał silnik to takie podzespoły jak hamulce są od 2.0.
i kończy się pomalutku sprzęgło to też chyba musi być od 2.0 tak ?.

: 04 kwie 2014, 18:47
autor: Tomeczek20
wrzuć zdjęcie tego silnika

: 04 kwie 2014, 18:56
autor: krychu790
załączam zdjęcie silnika Obrazek

: 04 kwie 2014, 20:27
autor: Tomeczek20
Silnik 2.0 na pierwszy rzut oka za dużo nie różni się od 1.8, jednak ja bym tu stawiał na 2.0 chodź podejrzanie wygląda twój alternator. Zobacz w bagażniku w miejscu koła zapasowego czy masz kartkę z kodem silnika nr. itp. Jesli masz b4 to powinien to być silnik 2.0 jeśli nie było nic kombinowane.

: 04 kwie 2014, 23:13
autor: krychu790
He no i tu trzebaby jakiegoś naprawde dobrego znawce...
Zmyla fakt, że na silniku jest ten napis ABT no chyba że po prostu przekładka była...
tylko jeżeli była to jakie cześci zostały tu oryginalne...
czy sprzęgło, które za jakiś czas będzie wymagało wymiany jakie wtedy kupić...?

: 05 kwie 2014, 13:22
autor: jacek199315
o ile dobrze pamiętam to w B4 nie było seryjnie 1.8

: 05 kwie 2014, 21:30
autor: Krys1994
100% 2.0 ABT. Silniki z B3 nie podpasują bez przeróbek do B4 na oryginalne poduszki.

: 05 kwie 2014, 22:04
autor: dzikx
co do pojemności może ktoś ją zmienił w celu obniżenia kosztów OC, znam wiele aut co mają całkiem co innego pod maską niż w dowodzie, ) sam mam w MK I 1,5 :mrgreen: w 2 miałem 1,9 tdi a w dowodzie było 1,6 w b4 nie było 1,8 a ewentualnie 1,6. twój to 2,0 ( 1,8 nie miały prostokątnej pokrywki rozrządu ) dalej na bloku od strony kolektorów jest odlana pojemność silnika ( duże 2,0 lub 1,9d itp ) a jeśli chodzi o alternator to pochodzi z starszych VAG ów i pasuje bez niczego jak wiele innych części.

: 05 kwie 2014, 22:41
autor: Roman_S
krychu790 pisze: czy sprzęgło, które za jakiś czas będzie wymagało wymiany jakie wtedy kupić...?
Więc wątpliwości chyba się rozwiały.

: 05 kwie 2014, 22:49
autor: krychu790
Wielkie dzięki Panowie za informacje...
Wątpliwości rozwiane...
A jakie jest mniej więcej spalanie gazu takiego ABT gaz 2 generacji...

: 05 kwie 2014, 23:01
autor: dzikx
z tym różnie kwestia ustawienia gazu, kondycji silnika, kierowcy i miejsca gdzie będzie jeździć. ogólnie może to być od niecałych 8 może 7 nawet do 15 przy złej regulacji itp, normalne jest około 9-10 w cyklu mieszanym znaczy ja tak mam, ale można wyregulować na mniej ale wtedy pojazd się porusza tylko :mrgreen: no a jak był ustawiony na 11-13 to szedł super