Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Problem z monowtryskiem. [Pyt

: 08 kwie 2014, 21:34
autor: rawendil2
Witam wszystkich forumowiczów.
Na wierzchu monowtrysku a Audi 80 b4 abt 2.0 sedan jest czarna kopułka do której prowadzą kable do pomarańczowej wtyczki. Kupiłem te Audi z zamontowanym opornikiem na tych kablach. Czy możecie powiedzieć za co odpowiada ta cześć i czy można ją gdzieś dostać osobno ponieważ używane monowtryski to koszt 250 zł a nie mam pewności ,że to rozwiąże mój problem z dużym spalaniem oraz losowym gaśnięciem na biegu jałowym.

: 08 kwie 2014, 21:50
autor: Audi 80 Polska
To jest czujnik temperatury powietrza, chyba można dokupić osobno.
A może to nie opornik tylko zewnętrzny termistor?

: 08 kwie 2014, 22:31
autor: rawendil2
Prawdopodobnie tak , z tego co wyczytałem to termistor to rodzaj opornika, który zmienia opór w zależności od temperatury.
Ale z tego co widzę na zdjęciach innych monowtrysków nie ma takich termistorów a ten w moim aucie jest "wyrzeźbiony" ( polutowane,poklejone klejem na gorąco , owinięte papierową taśmą) .. chcę to wymienić.

Czy ten czujnik temperatury ( domyślam się ,że powietrza wlotowego ) jest istotną rzeczą w pracy silnika i czy może odpowiadać za np. nierówną pracę silnika , przygasanie lub duże spalanie ?

: 08 kwie 2014, 22:50
autor: dzikx
pierwsze uklad zapłonowy, potem przewody podciśnieniowe, a na koniec jest z boku na wtrysku płytka do której jest wpięta kostka spróbuj ją odpiąć i sprawdź czy chodzi lepiej

: 08 kwie 2014, 22:56
autor: rawendil2
Układ zapłonowy dziś wymieniony.
Kable miały przebicia na 2 cylindrach.
Nowe świece nie wymienione od 3 lat.

Przewody sprawdzone.

Spróbuję jutro tą wtyczkę odpiąć.
Mogę prosić o jakieś zdjęcie lub podpowiedź z której strony wtrysku jest ta wtyczka patrząc od przodu.

Wymyję jeszcze krokowca.
Dziękuję za odpowiedzi.

P.S. wypiąć tą wtyczkę na pracującym silniku ?

: 08 kwie 2014, 23:02
autor: Jarewa
dzikx pisze:a na koniec jest z boku na wtrysku płytka do której jest wpięta kostka spróbuj ją odpiąć i sprawdź czy chodzi lepiej
Ty mówisz serio?? :shock:

: 08 kwie 2014, 23:05
autor: dzikx
tak taki potencjometr jak w przepływce ABK można tam zmienić obroty jałowe zchodzenie z obrotów itd ( jak nikt tam nie grzebał to śrubki są zaplombowane )

: 08 kwie 2014, 23:16
autor: Jarewa
Ale to nie jest ABK i jego odłączenie skutkuje katastrofalną zmianą pracy silnika. TPS czujnik położenia przepustnicy dawkuje paliwo i zmienia kont wyprzedzenia zapłonu i jego odłączenie spowoduje ze sterownik przejdzie od razu w tryb awaryjny.

: 08 kwie 2014, 23:28
autor: dzikx
tak nie jest ale jeśli siknik faluje a po odłączeniu tego się uspokoi trzeba by zobaczyć czy się nie zużyło znaczy nie wytarło lub czy jest dobrze ustawione. Bo jest na tzw fasolkach do regulacji

: 08 kwie 2014, 23:53
autor: rawendil2
Jest to bezpieczne dla silnika ?
Ogólnie miałem w planach czyścić TPS ( silniczek krokowy ) i nasmarować dobrym smarem.

: 09 kwie 2014, 16:09
autor: Roman_S
Ten czujnik to czujnik temperatury powietrza zasysanego, Intake Air Temperature, występuje jako integralna część monowtrysku-osobno go nie kupisz a ma on bardzo istotny wpw na pracę silnika, właśnie przygasanie i falowanie.

: 09 kwie 2014, 19:10
autor: Jarewa
rawendil2 pisze:Ogólnie miałem w planach czyścić TPS ( silniczek krokowy ) i nasmarować dobrym smarem.
A ty znasz procedury ustawiania potem? nie po to bumblują żeby byle kto tego nie rozkręcał.

: 09 kwie 2014, 22:26
autor: dzikx
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
więc tak to brązowawe czy jakieś tam to położenie przepustnicy jak silnik nierówno chodzi źle schodzi z obrotów sam sobie ich dodaje itp można to odłączyć na chwilę i sprawdzić na reakcję. A patrząc z góry tak wygląda normalnie wtrysk i czujnik od powietrza to to małe po lewej stronie. jeżeli na przewodach coś jest to może jest do wtrysku ?? w tdi zakładając opornik na pompę zwiększamy trochę osiągi

: 09 kwie 2014, 22:52
autor: Jarewa
dzikx pisze:itp można to odłączyć na chwilę i sprawdzić na reakcję.
I ja się pytam co to tobie da?? nie możesz wbić sobie do głowy że takie sprawdzanie to o kant dyp..y bo nic nie daje. Odłączy silnik zgaśnie albo podniosą się obroty i koniec. To nic nie daje by coś stwierdzać.


A po drugie odłączy i cała mapa pójdzie w pizd... i sterownik znów będzie musiał się uczyć parametrów przez co najmniej 500km. Albo i więcej bo musi sterownik zresetować bo pojawią się błędy.


Nie ta droga nie po to wymyślili komputery itd żeby z młotkiem do nich podchodzić. Niech podłączy pod komputer odczyta błędy i wszystko się wyjaśni 30zł to nie majątek.

: 09 kwie 2014, 23:09
autor: dzikx
w moich stronach z mniej niż 50zł nikt cię nie podepnie, a do tego nie koniecznie wyjdą błędy winowajcy problemu, co da może nic ?
Ale niech zrobi dokładne zdjęcie tego co tam ma i może jest to rzecz zbędna jakaś.
Co do odpinania to przy wytartych ścieżkach daje się stwierdzić odpinając i nie koniecznie zgaśnie.