Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Dławi i nie jedzie

: 17 kwie 2014, 19:08
autor: Haxor9430
Witam od jakiegoś czasu borykam się z problemem w moim Audi jest to już denerwujące ponieważ samochód na zimnym silniku szarpie i nie chce jechac. A więc problem objawia się tylko na zimny silniku lub gdy jest nie dogrzany, najcześciej rano gdy wyjeżdżam daje gazu a samochód po prostu nie przyspiesza wyglada to tak jakby nie mial paliwa gdy zaczne pulsowac pedalem gazu samochod sie wkreca...Jak wyrzuce auto na luz i dodam gazu to po puszczeniu strzela z wydechu, czasem tez nie rowno pracuje i przygasa jednak to nie zdarza się często. Prosze was o pomoc bo nw co to juz moze być swiece wymienione kopułka filtr powietrza kable są dobre a dalej nw co to moze być...Dodam że jak ruszam na zimnym i odrazu na jedynce go nakręce to nie przerywa jednak jak chce wyjechać normalnie powoli to objaw jest taki jak przedstawilem samochód dlawi się i nie jedzie :((

: 17 kwie 2014, 20:28
autor: Roman_S
Niebieski czujnik w króćcu głowicy lub monowtrysk do wymiany.

: 18 kwie 2014, 08:07
autor: Haxor9430
Mam jeszcze takie pytanie czy jeśli czujnik jest zepsuty to przez niego mogą nie załączas się wentylatory?

: 18 kwie 2014, 09:16
autor: Baldys1990
Haxor9430, od wentylatora masz oddzielny czujnik wpięty w chłodnice

: 18 kwie 2014, 12:34
autor: Haxor9430
Baldys1990, Okej już wiem o co chodzi Roman_S, a co do Niebieskiego czujnika przy glowicy zmierzyłem go przy gorącym silniku tylko nw jakie są wkońcu wartosci dla silnika

: 18 kwie 2014, 13:28
autor: bialas1
Było wiele razy na forum, szukanie zajeło niecałą minute:
to charakterystyka czujnika temp. silnika dla ECU
temp
[Celc] - opor[om]
50 - 700-900
60 - 525-650
70 - 380-490
80 - 290-350
90 - 200-275
100 - 175-225
Osobiście jak mierzę wartości czujnika wyjmuję go z króćca, wkładam do wody wraz z termometrem od pieca i mam dokładną temperaturę przy ktorej wykonuję pomiary.

Od wentylatorów jest oddzielny czujnik w chłodnicy. Często jest jakaś przerwa w obwodzie i nie załączają się wiatraki. Zdejmij wtyczkę od czujnika z chłodnicy i jakimś drucikiem zewrzyj w przewody. Jeżeli się włączą problem jest w czujniku, jeśli nie to możliwe, że w innym miejscu.

: 18 kwie 2014, 21:37
autor: Haxor9430
bialas1, Dzieki za podpowiedź z pomiarem...A co do wentylatorów to już zrobione odkąd kupiłem samochód to tego nie robiłem a okazało się ze bezpieczniki walnięte ;)

: 19 kwie 2014, 07:49
autor: kardi21
sprawdz tez zapłon

: 22 kwie 2014, 20:11
autor: Haxor9430
Dzięki wszystkim za pomoc jednak moje podejrzenia kieruje na ssanie bo to jest napewno problem z doplywem paliwa a auto na zimnym silniku powinno mieć wyższe obroty a on ma bardzo niskie czasem przygasa

: 22 kwie 2014, 23:02
autor: kardi21
po odpaleniu na zimnym obroty nie wskakuja od razu na okolo 1200 tylko powoli wzrastaja? Jesli WN,zaplon, podcisnienia sa OK to pod lupe wez krokowca lub tez TPS. a w ogole to masz ABT czy ABK?

: 26 kwie 2014, 15:24
autor: Haxor9430
kardi21, Od razu po odpaleniu silnik chodzi na niskich obrotach...napewno nie wchodzi powyżej 1000 nawet czasem przygasa
ABT

: 26 kwie 2014, 19:10
autor: kardi21
Haxor9430, posprawdzaj,wyklucz to co Ci już koledzy do tej pory zasugerowali.

: 28 kwie 2014, 08:15
autor: fox33
Zresetuj komp. i zobacz efekty (w ABT robi to cuda tylko na krótką metę).

może być 3 przyczyny najlepiej podpiąć pod com. lub szukać w ciemno
-niebieski czujnik
-sonda walnięta
-lub czujnik temp . powietrza zasysanego nie wymienny szukasz nowego mono-wtrysku

: 28 kwie 2014, 23:21
autor: patrykzs
Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest wymienny.

: 29 kwie 2014, 14:50
autor: Roman_S
Można gdzieś w takim razie dostać nowy?