Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Przerywanie na cieplym silniku, na zimnym ok

: 21 kwie 2014, 21:14
autor: anton123
Witam. Przeszukalem forum (nie tylko to zreszta) w poszukiwaniu mozliwego rozwiazania mojego problemu ale jestem w kropce. Moze ktorys z kolegow podpowie czego mozna jeszcze sie dotknac z tym problemem.

Objaw jest nastepujacy - na zimnym silniku i tak do osiagniecia temperatury ok 60 stopni silnik ma kopa, ciagnie rowno i nie przerywa (zarowno na benzynie jak i na gazie).

Przy osiagnieciu temperatury pracy ok 90 stopni silnik staje sie ospaly (moze nie mocno zamulony ale zauwazalnie slabszy) i przy wcisnieciu gazu czuc delikatne podszarypywanie. Nie jest to skakanie zabka ale czuc delikatny odruch silnika do szarpania.

Z rzeczy, ktore zostaly zrobione przy samochodzie:

- uszczelka pod glowica i kompletne sprawdzenie silnika we wszystkie strony...
- rozrzad, jego ustawienie a takze ustawienie zaplonu
- kopulka, palec, przewody, swiece
- wymiana potencjometru (przed i po wymianie to samo)

Zadnych bledow na komputerze nie widac. Sytuacja dzieje sie jak juz pisalem zarowno na benzynie jak i gazie (instalacja II generacji) wiec juz sam nie wiem do czego sprobowac sie dotknac i co moze wplywac na takie zachowanie skoro na chlodnym silniku (ponizej 90 stopni) jest zauwazlnie lepiej?

Bede wdzieczny za sugestie.

: 21 kwie 2014, 21:23
autor: Karol_90
Jedyne co mi przyszło do głowy na szybko to czujnik temperatury płynu do ECU ten niebieski dwupinowy. Sprawdź rezystancję w zależności od temperatury(na forum jest gdzieś przy jakiej temp. jaka oporność) może przy wyższej temperaturze ma nieprawidłową rezystancję i stąd te problemy.

: 21 kwie 2014, 22:01
autor: anton123
Czujniki byly wymienione bo chyba sa tam dwa - jeden od zegarow a drugi wlasnie ten, o ktorym mowisz. Z tym, ze na jakies zamienniki i zastanawiam sie czy to byl dobry pomysl. Sprawdze rezystancje i zobacze co sie dzieje.

A jakies czujniki polozenia walka etc? Bo nie wiem czy takie objawy moze dawac?

: 22 kwie 2014, 23:55
autor: kardi21
Zobacz jak będzie z odłączoną sondą. Jeśli wymieniałeś WN wymień i filtr powietrza.

: 24 kwie 2014, 14:53
autor: anton123
Filtr powietrza wymieniony, sonda lambda tez nowa...

: 24 kwie 2014, 16:00
autor: dzikx
czujnik temperatury, przy wtrysku czujnik od powietrza ( jak zdejmiesz filtr z góry widać przy wtrysku ) czujnik położenia przepustnicy. Zapchany kat, a sonda że nowa nie znaczy sprawna.

: 25 kwie 2014, 10:50
autor: anton123
Sklaniam sie ku czujnikom temperatury i powietrza. Bo czujnik polozenia przepustnicy (potencjometr) byl wymieniany, ustawiany - zero zmiany. Sonda nowa i tez oczywiscie sprawdzona jakie daje napiecie wiec ja raczej tez odrzucam. Zapchany kat raczej dawalby takie same objawy na zimnym i cieplym?

: 25 kwie 2014, 20:46
autor: dzikx
kat może dać taki efekt po rozgrzaniu. Kiedyś tak tigrę ściągałem jak się zagrzała nie chciała wogóle jechać a jak ostygła to żyleta była, kat na skup i auto normalnie ganiało.