Strona 1 z 1

[ACE 2.0 16V]pacjent nie wkręcasię na obroty inne zagwozdki

: 26 kwie 2014, 00:16
autor: Rychu82
Kolegowie,
mam na stole C4 z ACE i auto nie wkręca sięna biegu a na luzie bardzo wolno, jutro sprawdze czy ciśnienie na pompie po zapłonie jest 3,5bar a po odpaleniu 6. Czy szukać powienienem gdzie indziej. Wage ustawiłem. może ktoś podrzucić schemat podciśnień?

dodatkowo mam pere pytań wtyczeknie podłączonych :

1.jakiśrozwalony spowalniacz przepływu wody do nagrzenicy:
Obrazek
co się stanie jak zastąpie go kawałkiem rurki? na razie?

2.czy do tego krócca ma być coś podłączone?
Obrazek

3. ta wtyczka ma być odłączona? od czegoona jesty?
Obrazek

[ Dodano: 2014-04-26, 00:44 ]
dodatkowo nie działa obrotomierz i wskaźnik cisnienia oleju :-/

: 27 kwie 2014, 09:51
autor: jony
Jeśli masz tak samo na gazie to leży sonda lambda. Możesz to sprawdzić podstawiając silniczek krokowy od gazu zwykłą śrubą regulacyjną i wtedy sprawdzić czy się wkręca. Jeśli byś miał za małe ciśnienie paliwa auto na benzynie by nie odpaliło gdyż ciśnienie otwarcia wtrysków to 4,5 bara. Te wtyczki co są od sondy lambda i grzania sondy,

: 27 kwie 2014, 11:16
autor: keczy
Niezły masz makaron z tych kabli :shock: Sprawdź kable wychodzące od czujnika oleju to ta duża bańka bo widać, że luźno wiszą i może dlatego coś nie trybi. Czujnik od chłodzenia wtrysków masz przykręcony do kolektora, a powinien być do dekla zaworowego ;-)

: 27 kwie 2014, 11:43
autor: Audi 80 Polska
Rychu82 pisze:1.jakiśrozwalony spowalniacz przepływu wody do nagrzenicy. co się stanie jak zastąpie go kawałkiem rurki? na razie?
Możliwe że ogrzewania będzie chodzić cały czas na full. Choć jeszcze w poliftowej C3 ogrzewanie było regulowane klapami. Może w wersjach z klimą albo klimatronikiem ogrzewanie było regulowana przez zawór ograniczający przepływ wody.
http://www.vagcat.com/epc/find/?art=4a0+819+809

Ad. 2 Pewnie coś od klimy,
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A10Q/1 ... 0/1234630/

Ad. 3
Może to wtyczka od czujnika znajdującego się na kablu jednego z cylindrów. Ludzie to często wyrzucają.

: 01 maja 2014, 22:17
autor: Rychu82
dOK, ogarnąłem to...zostałmi taki problem:
zwarcie do masy czujnika prękości pojazdu, nie diała mi obrotomierz i faluje na wolnych.

chyba chodzi o sygnał/czujnik obrotó ...gdzie go znalezc?

: 01 maja 2014, 22:21
autor: LUPO
i co było że nie chciał się wkręcać na obroty?

: 02 maja 2014, 18:53
autor: Audi 80 Polska
W ACE masz chyba tylko halla w aparacie oraz ten czujnik na kablu. Chyba że jeszcze coś dodali bo ACE jak chyba miał najnowocześniejszy mechaniczny wtrysk z pośród wszystkich czujników audi. Zazwyczaj jest tak że jak obrotomierz się nie podnosi to także silnik nie odpala bo ECU nie wysyła sygnałów do obrotomierza.
Czujnik do prędkościomierz masz na skrzyni biegów.

: 03 maja 2014, 19:46
autor: Rychu82
jednak okazało się, że wszystko od nowa...tzn...znalazłem ułamany i źle sklejony palec rozdzielacza..ustawiłaem szczeline na "wadze" na 2mm i przez chwil ewydawało mi się że silnik dobrze działa....aż się przejechałem i wszło tosamo:
- nie wkręca się na obroty
- gaśnie na niskich.

wertuję temat zmiany na wtrysk elektroniczny ale 26 strono świniach DECach i baranach nie dam rady przeczytać bo nawetnie wiem o co loss(auto mam od paru dni z ACE)

ale mam w cenie złomu silnik 2.0 115 km z golfa 3 i komputer do niego...wiązka już pocięta w śmietniku.
i teraz pytanie czy wystarczy wymienić kolektor dolotowy z wtryskami, pompe paliwa na 3,5 bar i CPU.....pewnie jeszcze kilka wtyczek na pewno od wtrysków czujniki i przepływka...ale to wszystko chyba jeszcze jest w tym golfie. Co mam z niego zabrać a co trzeba dokupić....zaznacze, że auto ma ładnie odpalać i jakoś jeździćna Pb ale docelowo ma latac na LPG(2gen)

: 03 maja 2014, 20:31
autor: Audi 80 Polska
Rychu82 pisze:ale mam w cenie złomu silnik 2.0 115 km z golfa 3 i komputer do niego...wiązka już pocięta w śmietniku.
i teraz pytanie czy wystarczy wymienić kolektor dolotowy z wtryskami
Kolektor raczej będzie zmniejszał moc jak będziesz chciał wsadzić do ACE i nie wiadomo czy będzie pasował do głowicy 16V. Ale przepustnica albo chociaż TPS będzie pasowała do kolektora ACE. Tylko pewnie listwa może nie podpasować do kolektora ACE (inne rozmieszczenie wtryskiwaczy), będziesz musiał wyrezać swoją/przerobić tą albo załatwić od 16V z elektronicznym wtryskiem.

Pompy paliwa nie musisz zmieniać bo regulator ciśnienia paliwa zbije ciśnienie do tych 3.5 bara.
Z czujników to stare układy wtryskowe zazwyczaj nie mają ich za dużo a do działania nawet nie są wszystkie potrzebne.
Czujnik temp. płynu, przepływomierz, stukowiec (ale pewnie ten od ACE podejdzie).

: 03 maja 2014, 21:01
autor: Rychu82
a wtryski wejdą p&p w otwory kolektora ACE? cos jeszcze czytałem o sztukowaniu przewodow paliwowych?

: 03 maja 2014, 21:34
autor: Audi 80 Polska
Właśnie chyba będziesz potrzebował gniazda do ich zamontowania w kolektorze tak jak przy przerabianiu na digi. I patrząc w etkę są inne niż w 2.0 2E (bo chyba z takiego silnika masz).
Tutaj gdzie występował: http://www.vagcat.com/epc/find/?art=037133555A widać na liście 2E ale jak się wejdzie w opis to przy 2E są inne. Ale może są podobne, że się uda wyrzeźbić jak się nie pokruszą)

A tu cytat kefira z tematu o digi
Lista zakupów do silnika R4 16V:

- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -

ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
Co do przewodów to mogę być z krótkie bo listwa w 16V jest bardzo daleko od miejsca montażu listwy.

: 05 maja 2014, 18:10
autor: Rychu82
aldi, dzieki za info, jednak spróbuje jeszcze powalczyć z tym wtryskiem bo wyczytałem, że jak się go ogarnie to jest pancerny... jeszcze gdzies widzialem info o mozliwosci regulacji dawki imbusem i drugim przy przepustnicy...jutro popatrze bo tak na szybko to przy rozdzielaczu mam jakby otwor chyba ze w srodku jest jakas sruba na imbus?
aldi pisze:Zazwyczaj jest tak że jak obrotomierz się nie podnosi to także silnik nie odpala bo ECU nie wysyła sygnałów do obrotomierza.
wiesz moze gdzie jest ten czujnik obrotów (predkosciomierz mi dział)

: 05 maja 2014, 19:03
autor: Audi 80 Polska
Rychu82 pisze:jeszcze gdzies widzialem info o mozliwosci regulacji dawki imbusem i drugim przy przepustnicy
Jedną regulacje masz na przepływomierzu tam gdzie zaznaczyłem na obrazku w załączniku. Jak jeszcze nikt przy tym nie grzebał to będziesz tam miał plastikową zaślepkę, którą trzeba rozwiercić. Jak już dłużej było jeżdżone z otwartym otworem to miejsce na imbus może być już zapchane piachem.
I podczas regulacji nie naciskaj klucza, którym będziesz regulował bo będziesz popychał cały mechanizm przepływomierza.
A o tej na przepustnicy nie słyszałem, może ktoś sobie podkręcał obroty śrubką regulacji zamknięcia przepustnicy. Ale to niezbyt poprawne bo jak się podkręci to czujnik zamknięcia przepustnicy przestaje działać i zawór stabilizacji obrotów się nie załącza.

Czujnik obrotów w ACE to tylko hall i dodatkowo ten na kablu zapłonowym. Ale chyba bez tego na kablu zapłonowym działa i tak jak nigdy nic.
Pooglądałem zdjęcia i na wale tam nie ma czujnika jak np. w aebie: http://www.audizine.com/gallery/data/50 ... or_pic.gif

: 09 maja 2014, 12:42
autor: Rychu82
obroty wyregulowane imbusem przy rozdzielaczu
na razie zostało:
Brak obrotow, bład czujnika hala ale auto działa... Wskaznik cisnienia budzi sie dopiero przy 2000obr przy dodaniu gazu idzie dalej ale na wolnych obrotach lezy albo delikatnie pulsuje gdy auto nierowno pracuje.
Aha ten czujnik chłodzenia wtryskow to gdzie ma byc?
I jeszcze za kazdym razem auto ma wysokie obroty pp odpaleniu nawet jak jest ciepłe przez nawet minute...jakby na ssaniu był