Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK] temperatura osiagajaca 100 stopni C
: 01 maja 2014, 13:12
autor: Kiszka123
Witam : Koledzy mam jeszcze jedno zapytanie dotyczace temperatury silnika otorz gdy jade samochdem to temperatura osiaga gdzies tak 70 stopni ale gdy jest ciepło na dworze i sie stoi w korku to ona potrafi wzrosnac nawet do 100 stopni nie wiem czy to normalne zachowanie
prosze was o rade na ten temat:P chciałem podkreslic ze zegary miałem sprawdzane u elektryka i sa dobre:P doradzcie mi cos na ten temat:)
: 01 maja 2014, 21:23
autor: sylwester28ET
Ale 70 stopni to jest za mało na temperaturę silnika, a jak tam wentylatory załączają się jak stoisz w korku?
Możliwe że szary czujnik szaleje i takie są skutki.
: 01 maja 2014, 21:50
autor: Rogosi3k
U mnie było podobnie. Gdy jechałem w trasę to temperatura max była na poziomie 70 stopni. Jedynie gdy dłuuuuugo stałem w korku to osiągała 90+ stopni. Po wymianie termostatu, temperatura po kilku minutach osiągała 90 stopni i trzymała się na tym poziomie cały czas no chyba że wjechałem w korek i poszła troszkę w górę to załączały się wentylatory
: 02 maja 2014, 06:02
autor: Kiszka123
Tak załaczaja sie wentylatory
ale mnie to martwi spróbuje wymienic termostat zobaczymy jaki bedzie efekt:):)
: 02 maja 2014, 11:20
autor: oskars1434
U mnie temperatura podczas jazdy cały czas jest około 90 stopni, niekiedy jak się wolniej jedzie to ponad aż sie wentylatory włączają, a w zimie to aż głupio niekiedy bo mróz z 20 stopni, a po jeździe gdzie mam już 90 stopni postoi z 3 minuty to też się wentylatory włączają aż ludzie się patrzą bo samochody ledwo ciepłe a u mnie bije gorącym z przodu
: 02 maja 2014, 20:03
autor: audibordo
termostat i po sprawie.z tego co juz sam sie przekonałem sa 2 rodzaje powiedzmy na zime i na lato rożnią się temperatura otwarcia
: 02 maja 2014, 20:55
autor: Roman_S
U mnie jest bardzo podobnie ,w trasie 70stopni, na postoju i w mieście 90
W takim razie dzieki Wam już wiem że to termostat ale...grozi czymś taka jazda?
: 02 maja 2014, 21:43
autor: Rogosi3k
Widocznie termostat zepsuł Ci sie w pozycji otwartej wiec silniczek chodzi ciagle na duzym obiegu wody. Zmniejsza to oczywiscie komfort jazdy no i ogrzewanie tez praktycznie nie dziala
jak naprawisz i wlaczysz wtedy nawiew to zobaczysz jaka bedzie roznica. Wydaje mi sie ze jak sie zacial w pozycji otwartej to zadnych powazniejszych skutkow jazdy z uszkodzonym nie powinnienes miec.
: 02 maja 2014, 22:12
autor: Audi 80 Polska
Jak jeszcze podnosi się wskazówka to nie jest źle. A negatywne skutki to większe zużycie paliwa, olej nie oczyszcza się tak szybko z wilgoci oraz benzyny co pogarsza smarowanie oraz "masło" zatyka odmę.
: 03 maja 2014, 00:30
autor: Francis1982
ABK są o tyle wdzięczne, że przy sprawnym termostacie szybko się nagrzewają i konstrukcja silnika jest na tyle mądra, że nie powinien dziwić fakt szybkiego nagrzewania silnika w zimie. Poza tym dobrej jakości olej zawsze będzie lepiej smarował w temperaturze roboczej. I równie dobrze niedogrzany.
Załączanie się wentylatorów to "zdrowy objaw". Ostatnio zrobiło się ciepło i w korkach jest to najzwyczajniej normalny objaw. Nawet w zimie czasami. Byleby nie załączały się podczas normalnej jazdy.