Strona 1 z 1

[B3 1.6 PP] brak mocy

: 03 maja 2014, 18:25
autor: buli84
witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc:) mam 80 z 1.6 pp na pierburgu 2ee najpierw problem byl taki ze auto palio ok 16l na 100km teraz zalozylem instalacje lpg(niewiem ile spali bo lpg dopiero wczoraj zalozone) autko idze rowno ale niema mocy tzn jak odrazu wcisne pedal do podlogi to chyba otwiera sie druga przepustnica i jest w miare ale jak dam z 1/3 gazu to pod mala gorke mam problem z ruszeniem i przyspieszaniem mam wrazenie ze seicento 900 by mnie lekko ominelo co to moze byc ??? aha dodam ze mam odpieta wtyczke od potencjometra przepustnicy bo obroty byly wysokie i wezyk od podcisnienia ktory idzie z gaznika do obudowy filtra powietrza

Bardzo prosze o jakies porady bo tym sie nieda jezdzic

: 04 maja 2014, 16:31
autor: Rogosi3k
Mi samochodzik więcej palił i nie zbierał się gdy padła mi sonda lambda. Po jej wymianie nie dość że zaczął dużo mniej palić to jeszcze dostał niezłego kopa, różnica była powalająca. Może warto poszukać tutaj :)

: 04 maja 2014, 17:13
autor: andrzejau
Jaką sondę kupiłeś? Ile kosztowała? W PP jest na jednym przewodzie. U mnie po kupnie była odpięta. Nie wiem po co :P

: 04 maja 2014, 18:31
autor: Rogosi3k
Szczerze mówiąc nie wiem jaką dokładnie bo ja tam samochodzik serwisuje u znajomego mechanika. Nie kupowałem na bank oryginalnej bo niestety nie miałem tyle pieniędzy, a sama oryginalna sonda coś około 400zł kosztuje. Kupiłem zamiennik i sama sonda wyniosła mnie jakieś 160zł :)

: 04 maja 2014, 18:37
autor: buli84
a jak sonda jest popsuta to na gazie tez sa takie objawy??

: 04 maja 2014, 18:46
autor: Rogosi3k
Tak. U mnie było tak że lekko kopciło z rury, śmierdziało paliwem, lekko falowały obroty. Na gazie podobne tylko bardziej odczuwalne, no i samochodzik na gazie zamiast jak zwykle przejechać na pełnej butli 250km to przejechał tylko 180km. Po wymianie sondy przejechał ponad 260km więc w moim przypadku chyba sonda była od początku trfiona :)

: 04 maja 2014, 18:47
autor: Audi 80 Polska
Jeśli masz instalacje II generacji i ktoś ją źle skonfigurował (dał bardzo duży zakres pracy aktuatora) to może gorzej jeździć ze niesprawną sondą.

Zobacz czy podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu działa. Zdejmij z niego wężyk i zatkaj część idącą w stronę kolektora ssącego aby nie ssało lewego powietrza, jeśli zmieni się praca silnika to wstępnie można uznać że jest dobry. Dobrze by było też sprawdzić odśrodkowy regulator ale do tego dobrze by mieć lampę do ustawiania zapłonu. Ale i tak odśrodkowy reg. się nie psuje zbyt często.
Druga sprawa to czy otwiera się druga przepustnica i jej gruszka jest szczelna. Ale do tego trzeba by ściągnąć obudowę filtra powietrza zdjąć wężyk z siłownika przepustnicy II przelotu i zassać ustawi powietrze aby sprawdzić czy nie jest dziurawy (to sprawdza się na zgaszonym silniku). Druga sprawa to zobaczyć czy się otwiera tylko trzeba otworzyć I przepustnicę na maxa bo mechanizm będzie blokował otwarcie II przepustnicy (też się robi na zgaszonym silniku).

Kolejna sprawa to zobacz jak zachowuje się na gazie "przesłona wstępna" czyli ta latająca klapka na górze. Dobrze aby stała prosto i się nie ruszała bo jej zasilanie powinno być odcinane przy pracy na gazie.

: 04 maja 2014, 19:00
autor: Rogosi3k
Ja bym poprostu wymienił sondę i zobaczył czy się poprawiło xD

: 04 maja 2014, 19:11
autor: damianek1234561
Czesc kolego, o sonde do gazu sie nie martw bo podejrzewam ze masz gaz I generacji (ze wzgledu na ten gaznik) zrób fotke miksera pod filtrem (chyba ze wiesz jaki ci zalozyli) podejrzewam ze zle dobrali i za bardzo tlumi dolot powietrza przez co masz takiego muła i tyle.

[ Dodano: 2014-05-04, 19:15 ]
BTW co to gaz (firma elementy) jesli mozesz wrzuc fotke tego miksera (pod filtrem powietrza) podlacz wszystkie wezyki - jesli masz sciagniety wezyk z tad z kad mysle to nie masz sie co dziwic ze ci duzo pali - to jest gaznik elektroniczny i nie ma tu zabawy typu ten wezyk wyjme i zaslepie to utrzyma obroty - trzeba dojsc czemu ma takie. podlacz wszystko jak fabryka kazala i sprawdz czy jest ok (sorki ze tak chaotycznie, burza mysli ) :mrgreen:

: 04 maja 2014, 19:25
autor: buli84
ale jazda na benz czy gazie sie zbyt duzo nie rozni a gaznik jak byl podpiety tak jak fabryka kazala to tez byl mul i palil jak czolg, zastanawiam sie nad zaplonem i rozrzadem albo walek rozrzadu czy nie jest wydarty jutro sprawdze podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu i gruszke od drugiej przepustnicy bo otwierac sie otwiera napewno tylko czy nie za pozno?? gaz jest 1 generacji wiec sonda chyba jest niewazna??

: 04 maja 2014, 19:36
autor: Audi 80 Polska
damianek1234561 pisze:o sonde do gazu sie nie martw bo podejrzewam ze masz gaz I generacji (ze wzgledu na ten gaznik)
Właśnie tutaj jest katalizator i sonda lambda więc powinna być II generacja ale większość monterów w tym przypadku nagina przepisy i pakuje I generacje.
buli84 pisze:jutro sprawdze podcisnieniowy przyspieszacz zaplonu i gruszke od drugiej przepustnicy bo otwierac sie otwiera napewno tylko czy nie za pozno??
To też sprawdź czy gruszka jest szczelna zasysając powietrze z niej ustami przez jakiś wężyk.

Druga przepustnica otwiera się podciśnieniowo aby nie otwierała się przy zbyt wolnym przepływie powietrza przez gardziele bo to spowodowałoby zdławienie bo powietrze przestałoby zasysać paliwa z dyszy.

I zobacz czy ta klapka na górze gaźnika na gazie nie zamyka się.
Rogosi3k pisze:Ja bym poprostu wymienił sondę i zobaczył czy się poprawiło xD
Chyba lepiej najpierw zdiagnozować niż wywalać kasę w ciemno.

: 04 maja 2014, 19:37
autor: andrzejau
U mnie jest pierwsza generacja... sam przełączam benzyna - gaz i to mnie drażni... :( instalka typowa dla gaźnikowego poldka.

: 04 maja 2014, 19:42
autor: buli84
a czy sonde mozna jakos sprawdzic miernikiem?? i jak zassam powietrze z tej gruszki to odrazu ma sie otwierac??

: 04 maja 2014, 19:51
autor: Audi 80 Polska
andrzejau pisze:U mnie jest pierwsza generacja... sam przełączam benzyna - gaz i to mnie drażni... :( instalka typowa dla gaźnikowego poldka.
Gaźnikowa II generacja działa dokładnie tak samo. Nie ma innej metody przy gaźniku, musisz wypalić paliwo z komory pływakowej. Chyba że pokombinować z jakimś wypompowywania paliwa z komory pływakowej.
buli84 pisze:a czy sonde mozna jakos sprawdzic miernikiem?? i jak zassam powietrze z tej gruszki to odrazu ma sie otwierac??
Wstępnie można sprawdzić miernikiem, ale nie będzie to dokładne sprawdzanie bo na tanich miernikach za wolno zmieniają się odczyty.

Tak ma się od razu otwierać i nigdzie ma nie być nieszczelności więc jeśli będziesz mógł zasysać powietrze w nieskończoność to gdzieś jest dziura.

: 04 maja 2014, 19:58
autor: buli84
a zaplon ustawic najlepiej z 10 st do przodu przy gazie tak cos gdzies wyczytalem na forum

[ Dodano: 2014-05-05, 09:26 ]
mikser ma otwor srodkowy 30 mm i wokol 4 otwory po 8 mm jak zrzuilem wezyk podcisniniowy z aparatu zaplonowego odrazu zaczol isc nierowno i zmniejszyl obroty, gruszka od drugiej przepustnicy wyglada na szczelna bo po zassaniu otwiera sie i nieprzepuszcza tylko niewiem czy na postoju ma sie ona otwierac bo dawalem prawie max obroty silnika a ona sie nie otwierala czy ona dziala tylko podczas jazdy?? i jest problem z ta klapka bo jest polowe przymknieta po odpieciu wtyczki z niej zaraz sie mu poprawilo

[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??

[ Dodano: 2014-05-05, 23:00 ]
??

[ Dodano: 2014-05-05, 23:01 ]
??