Strona 1 z 1
[2.0 ABK] Czy mogę wykruszyć katalizator ?
: 20 maja 2014, 21:51
autor: wylly781
Witam
Panowie pytanie, zauważyłem ze mój katalizator się kończy (zaczyna grzechotać) czy mogę go wykruszyć??
Mam 2.0 ABK na Sekwencji staga 300-4 czy wykruszenie/wycięcie kata nie wpłynie na prace sondy i całego silnika ??
Na forum wyczytałem ze sonda musi być by abk działało poprawnie.
Wiem ze sonda ma grzałke i wedle mnie jest ona przez tę grzłke rozgrzewana i a po wykruszeniu/wycieciu kata jest lepszy/szybszy przepływ spalin i temperatura mniejsza.
I niewiem czy kat musi byc czy nie
: 20 maja 2014, 22:24
autor: bialas1
Sonda znajduje się przed katalizatorem więc wykruszenie kata nie zmieni pracy lambdy.
: 20 maja 2014, 22:39
autor: wylly781
No to w piątek biorę się za to, moze go trochu odmuli
Bynajmniej BMW i Golfa 3 odmuliło wyjęcie kata
: 20 maja 2014, 23:40
autor: Kamuś
Spokojnie działaj. Ja w swojej byłej B4 tak zrobiłem, bo katalizator zaczął się rozsypywać i dzwonił. Jedyna odczuwalna zmiana, to głośniejszy wydech.
: 20 maja 2014, 23:48
autor: wylly781
Głośniejszy wydech
trudno ale lepsze to jak grzechotanie które jest bynajmniej dla mnie iryujące i sprawia wrażenie jak by moja pszczółka była zaniedbana
: 21 maja 2014, 15:51
autor: Francis1982
Nawet to jest wskazane <ok>
Tylko podczas montażu sprawdź stan pierścienia i czy masz oryginalne śruby z sprężynami. Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.
Fachowo mają być dłuższe śruby, dodatkowe podkładki ponieważ nie można połączeń pierścieniowych skręcać na sztywno.
Chyba , że wspawasz gięty łącznik, tą plecionkę, wówczas można skręcić na sztywno.
: 21 maja 2014, 21:11
autor: wylly781
Dzięki za odpowiedzi
Będe zwracał uwagę na to co napisałeś
Francis1982.
Obym tylko miał czas w piątek
: 24 maja 2014, 11:03
autor: Kamuś
Francis1982 pisze:Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.
"Niby"? Zawsze, ale to zawsze jeśli wykruszysz katalizator i wstawisz pustą puszkę po nim, to dźwięk będzie bardziej metaliczny. Jedyny sposób to wstawienie rury.
wylly781 pisze:ale lepsze to jak grzechotanie
Ja nie miałem czasu się zabrać za to grzechotanie i przejeździłem tak z 1000km, potem grzechotanie ucichło, a auto nie chciało wkręcać się na obroty. Po prostu zapchał wydech.
: 28 maja 2014, 13:56
autor: michalo
Witam,
wywalić kata możesz, tak jak piszą forumowicze lecz zostawiając pusta puszkę uzyskasz nieprzyjemny dźwięk ( puszka zadziała jak pudło w gitarze akustycznej - wiem bo kupiłem auto z wybitym wkładem) wstawienie rurki pomaga... ale trzeba przenieść sondę bo w ABK wchodzi ona w katalizator. Wkładając rurę bez przeniesienia sondy odetniesz sondę od spalin...
pozdrawiam
: 28 maja 2014, 14:26
autor: Francis1982
Kamuś pisze:Francis1982 pisze:Zapewne ktoś już kopał i dał zwykłe śruby bez sprężyn, stalowe nakrętki i takie cos po pierwszym zakręcie się rozszczelnia i potem "niby" głośniej pracuje.
"Niby"? Zawsze, ale to zawsze jeśli wykruszysz katalizator i wstawisz pustą puszkę po nim, to dźwięk będzie bardziej metaliczny. Jedyny sposób to wstawienie rury.
Jak u siebie wykruszyłem dźwięk się nie zmienił. Chyba, że nie jestem audiofilem <ok>
Znacznej różnicy w dźwięku nie ma.
: 28 maja 2014, 21:10
autor: 12adriatexs15
Ja tam za prawie 300zł całego drugiego kata wstawiłem, nawet trochę zyskał na mocy bo nie był zapchany i żadnych problemów z sondą, a wymiana trwała 10 minut :p Nic nie spawać nić nie tłuc, a co dla mnie najważniejsze nadal mam wszystko w oryginale (tzn. zgodnie z założeniami konstrukcyjnymi) :p
: 30 maja 2014, 18:28
autor: wylly781
No w końcu dziś znalazłem czas, no i bebechów nie ma
Dźwięk się delikatnie zmienił, najbardziej to słychać od 2000 do 4000 tys
Ale w wydech nie strzela ani nic się nie dzieje wiec jest ok
A urwał się dziś do końca cały wkład:)
Znaczy był cały tylko oderwał się od puchy ^^
Dzięki za wskazówki Panowie