Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 ABT] zimny chodzi tylko na 3 tłoki
: 24 paź 2007, 23:20
autor: sobol_20
Witam. Zakupilem niedawno Audi B4 2.0 z LPG. Gdy rano odpalam na benzynie silnik nierowno chodzi po dodaniu gazu i trzymajac np.na 2000obr. tak jakby chodzil na 3-ech tłokach i slychac dosc mocno zawory. Przelaczaj na gaz wszystko w porzadku procz zaworow nadal slychac. Dopiero gdy sie zagrzeje chodzi jak zegareczek. Czasem tylko go przudusi na chwile na gazie jak i na benzynie. Moze mi ktos powiedziec co jest nie tak? Byc moze ktos mial podobny problem. Prosze o pomoc. Z gory dzieki.
: 24 paź 2007, 23:50
autor: Kornel
Hmmm. Dobrze by było jakbyś zmierzył ciśnienie sprężania, skoro słyszysz zawory.
: 24 paź 2007, 23:56
autor: sobol_20
a wiesz moze jakie powinno byc mniej wiecej?
: 25 paź 2007, 08:17
autor: Danek
Zapraszam do lektury mojego artykułu w dziale download/lpg na stronie centrum albo przeszukanie forum. Niedawno bardzo dokładnie opisywałem najczęstszą przyczynę występowania tego zjawiska (zła lub brak emulacji sondy lambda na gazie). Skoro na LPG silnik pracuje normalnie to sprężanie jest raczej dobre. Ale skoro pytasz to w ABT sprężanie powinno wynosić od 9-12 barów. Granie zaworów to mogą być już nieco zużyte szklanki (popychacze hydrauliczne).
: 25 paź 2007, 11:11
autor: Skuciok
powiedz jeszcze który to artykuł
: 25 paź 2007, 11:13
autor: WOJTEK26
To jest tu tylko musisz sie zarejestrowac i wtedy ściagniesz
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,85/
: 26 paź 2007, 22:09
autor: dziq111
po zmierzeniu ciśnienia na tłokach dowiesz sie dużo
jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach. przy dodaniu gazu będzie ok ewentualnie jak sie podgrzeje to też mu pomoże. a gaz jak to gaz jest bardziej łatwo palny. Jeśli okaże sie że masz małe ciśnienie na tłokach dolej ciutke oleju silnikowego przez świece i wtedy zmierz jak dalej będzie słabe głowica do roboty. aczkolwiek zaczołbym od ściągnięcia samego wałka rozrządu i szklanek popychaczy. poco od razu wszystko ściągać jak to może być to.. Jednak przyczyn może być wiele....
Jak znajdziesz daj znać
. A olej jak dawno zmieniałeś?? silnik ci sie przegrzewał?pozdrawiam.
: 26 paź 2007, 22:16
autor: Kornel
dziq111 pisze:jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach.
Wcale nie prawda bo będzie chodził, tylko będzie gorsze spalanie w tym cylindrze.
: 27 paź 2007, 14:26
autor: dziq111
KorNoLio pisze:dziq111 pisze:jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach.
Wcale nie prawda bo będzie chodził, tylko będzie gorsze spalanie w tym cylindrze.
U mojego starego w vw ciśnienie spadło do 7 barów i na wolnych chodził na trzech po lekkim dodaniu gazu na 4 ale działo sie podobnie ze jak sie podgrzał chodził na nie równo raz na 3 raz na 4 gazu co prawda niema w tym vw ale gaz ogólnie sie lepiej zapala od benzyny. przyczyną był wałek rozrządu i szklanka popychacza. z tym że najpierw padła szklanka zatarła sie. później wałek. auto po przebiegu 90 tyś km...... taki przebieg i dwie poważne awarie... wcześniej była wymiana wału... bo wypadły(nie wiadomo jakim cudem) pół pierścienie i po naciśnięciu sprzęgła tak wał napierał na blok silnika ze sie cały wytarł. blok jeszcze sie jakos trzyma...
: 27 paź 2007, 19:23
autor: Danek
dziq111 pisze:ale gaz ogólnie sie lepiej zapala od benzyny
Nieprawda, gaz trudniej się zapala, wymaga większej energii iskry niż benzyna. Dlatego na gazie tak szybko wyłażą niedomagania układu wys. napięcia.
PS.
dziq111, proszę Cię zanim klikniesz wyślij, to przeczytaj parę razy to co napisałeś, zacznij używać przecinków, kropek i wielkich liter tam gdzie trzeba bo Twoje posty strasznie ciężko się czyta (są mało zrozumiałe).
: 27 paź 2007, 22:14
autor: Kornel
Kiedyś miałem samochód który miał właśnie na 3 cylindrze sprężanie coś około 7 barów a na 2 i 4 około 12 i na gazie i na benzynie chodził w miarę równo, nie było widać strasznie jego nie domagań. Na benzynie i na gazie.
: 27 paź 2007, 23:53
autor: chlopasek
lepiej so sprawdz kolega miał tak w vectrze na wolnych chodziła na 3 gary i brała troche olej i tak jezdził,póżniej coraz gorzej chodziła i olej brała aż tylko na 3 chodziła non stop.
okazało sie że pekł mu jeden pierścionek na tłoku a to że tak jezdził długo to wypaliło dziure w tłoku a tuleje tak zrysowało że tylko do wymiany i koszt naprawy póżniej był duży,to nie żarty niby nic a skonczyło sie poważną usterką