Strona 1 z 2

[B3 2.0 3A] Przepływomierz ?

: 24 maja 2014, 15:04
autor: emczy
witam
z moją Audi są następujące bolączki, w poprzednim moim poście nic odp. ale teraz po oględzinach bardziej mam do opisania :
- na zimnym odpali od strzała ale po chwili go zalewa, jak nie zgaśnie to ma może z 400-600 obrotów (wymieniłem czujnik temp.) to samo, dodanie gazu nic nie daje, bo tylko przelewa go i czuć paliwem wszędzie
- odepnę kostke tego regulatora to obroty trzyma na zimnym, ale odpalanie bez tej kostki to troche kręcenie i jak już zaskakuje to jakby na plaku powoli powoli 200 i juz wskakuje na te 900 z hakiem
- na ciepłym podczas kręcenia śmierdzi strasznie paliwem i nie za bardzo z odpalaniem, coś odpinałem, chyba wtrysk rozruchowy i wtedy z problemami ale zapali.

i co robić ? na gazie chodzi lux ale odpalać musze na benz i tak..
mechanik mowi, ze jakiś ''artysta'' podlaczyl wtrysk rozr. do + akumulaora i dlatego on caly czas chodzi.

juz mam dość tego auta, wiecej stalo jak jeździlo, kupe kasy poszlo, jak nie bedzie dzialalo to wezme gumówke i na pol go przetne, nie mam sil juz

: 24 maja 2014, 18:10
autor: DIDItobiasz
Dolot szczelny ? Ta gruba guma,nie może mieć pęknięć.jak instalacja WN ?

: 24 maja 2014, 21:13
autor: Krys1994
Odepnij wtyczkę od wtryskiwacza rozruchowego i zobacz czy pomoże. Klapa spiętrzająca nie pogięta?

: 25 maja 2014, 00:01
autor: emczy
coś niby syczy z tej gumy, ale czy to by miało taki wpływ na ssanie ?
instalacja WN ?

: 25 maja 2014, 09:13
autor: koziolmc60
emczy pisze:instalacja WN ?
chodzi o wysokie napiecie :) przewody, swiece, kopulka, palec no i w ostatecznosci cewka zaplonowa

: 25 maja 2014, 09:55
autor: Krys1994
Miałeś strzał w dolot? Jak pisałem zdejmij tą gumę i sprawdź klapę spiętrzającą ma być prosta.

: 25 maja 2014, 12:08
autor: emczy
żeby odpalić ją na zimnym odpinam kostke od regulatora mieszanki a wtryskiwacz jest wtedy jest wpiety; a klapka jest prosta; przewody raczej dobre, wymieniany był zapłon, kopułka ..

jutro postaram się nagrać filmik, żeby nie rozpisywać się a pokazać na żywca

: 25 maja 2014, 12:51
autor: Audi 80 Polska
emczy pisze:mechanik mowi, ze jakiś ''artysta'' podlaczyl wtrysk rozr. do + akumulaora i dlatego on caly czas chodzi.
Ten mechanik to też artysta, bo wtrysk rozruchowy dostaje plus cały czas a załączany jest masą.

: 25 maja 2014, 13:27
autor: emczy
to ja już nie wiem...
twierdzi, ze zrobić trzeba wyłącznik '' 0 - 1 '' zeby w kabinie wyłączać wtrysk

powiedzcie co mam sprawdzić ? bo kupie przyplywomierz i nie bedzie to - kasa na marne

: 25 maja 2014, 22:04
autor: dawid91
Sprawdź wtrysk rozruchowy, może leje już zamiast pryskać

: 25 maja 2014, 23:11
autor: emczy
lać czy pryskać nie wiem, na ciepłym raz zakręci rozrusznikiem to czuć jakby ktoś wylał bańke paliwa... poradzcie coś; mam taki mętlik nie wiem co robic

: 26 maja 2014, 09:38
autor: Krys1994
Podepnij wszystkie wtyczki na swoje miejsca a odłącz tylko wtryskiwacz rozruchowy i wtedy spróbuj. Potrzebny jest tylko na zimnym silniku aby odpalić, na ciepłym zostaje odłączony. U Ciebie najprawdopodobniej wtryskiwacz leje paliwo przez cały czas. Posprawdzaj przewody idące do wtryskiwacza czy nie jest nic przerobione, możliwe, ze ktoś podał masę na stałe i przez to wtrysk leje.

: 26 maja 2014, 10:30
autor: emczy
no, niestety Audi nie daje za wygraną i jest rozładowany akumulator, nie wierze w to auto, nowy akumulator...

: 26 maja 2014, 10:35
autor: dawid91
emczy pisze:lać czy pryskać nie wiem, na ciepłym raz zakręci rozrusznikiem to czuć jakby ktoś wylał bańke paliwa... poradzcie coś; mam taki mętlik nie wiem co robic
Obrazek
Obrazek

Z tym, że w 3A nie ma wyłącznika termiczno-czasowego więc po prostu odepnij biały czujnik temperatury. Ale czy dochodzi do niego napięcie raczej sprawdzać nie musisz. Z tego co piszesz dochodzi. Wymontuj go tak jak w książce bez odłączania przewodu paliwa, środkowy przewód rozdzielacza podłącz dobrze do masy akumulatora przewodem o podobnym przekroju, odepnij biały czujnik temperatury, włóż między jego styki rezystancje 15 Om. Trzymaj wtryskiwacz nad jakąś miseczką by nie lał na silnik i poproś kogoś o pokręcenie rozrusznikiem przez 10 sekund lub trochę więcej. Ma pryskać taką mgiełką o kształcie regularnego stożka przez 8 sekund, przetrzyj jego dyszę niepylącą ściereczką i przez minutę nie ma prawa nic z niego kapnąć

: 26 maja 2014, 11:29
autor: 12adriatexs15
Panowie, a w B4 2.0 ABK coraz ciężej odpala na zimnym, kompresja 4x12, i przy pracy na benzynie slychać cykanie, namierzone, na listwie wtryskowej. Domyślam się, że wtryski podumierają troszkę, jest jakiś sposób żeby je przeczyścić (np. te środki typu STP do wtrysków benzynowych), czy wymiana na nowe ?
Dodam, że na gazie odpala od pierwszego obrotu wału, ale to w lecie, w zimie odpalać musze na benzynie, czasem załapie łądnie cyk i już, a czasem trzeba te 2-3 sekundy kręcić :)