Strona 1 z 1

[B3 1.8 JN] Problemy z obrotami na ciepłym silniku

: 25 maja 2014, 19:24
autor: sj78
Witam Koledzy, proszę o porady.
Mój problem wygląda następująco. Po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest pięknie i ładnie. Auto reaguje na gaz, normalnie przyspiesza, wkręca się bez trudu do 6000obr/min. Problemy się pojawiają, jak już troszkę pojeżdżę i audica się nagrzeje. Bardzo traci moc. Na obroty wchodzi dużo wolniej, i do niższych niż na zimnym silniku obrotów - czasami np. tylko do 4000obr/min. Ciężej się rusza, np ze skrzyżowań (uczucie jakby coś trzymało auto). Ale wystarczy wtedy zgasić auto, odpalić i przez jakiś czas - mimo,że autko nadal gorące - jest dobrze. Wygląda to tak, jakby auto wchodziło w jakiś tryb awaryjny (raczej w 89r. czegoś takiego nie było) a wyłączenie auta powoduje jakiś reset. Silnik JN KE-Jetronic, bez gazu. Wymieniłem kable, świece, kopułkę i palec ale nie pomogło. Czy to wina jakiegoś czujnika, który przy dłuższej jeździe coś przekłamuje?
Jeśli macie jakieś pomysły, proszę o radę. Pzdr.

: 25 maja 2014, 19:28
autor: Pieterb
sj78, a błędy próbowałeś wymigać :?:
sj78 pisze:wyłączenie auta powoduje jakiś reset.
na pewno powoduje wykasowanie błędów w sterowniku silnika

: 25 maja 2014, 19:37
autor: sj78
PieterB
nie sprawdzałem jeszcze kodów błyskowych, tak to właśnie wygląda, jakby wyłączenie auta coś resetowało

: 25 maja 2014, 19:39
autor: Pieterb
sj78 pisze:nie sprawdzałem jeszcze kodów błyskowych, tak to właśnie wygląda, jakby wyłączenie auta coś resetowało
to spróbuj to zrobić może to coś tam się zapisało i Ci pomoże w zlokalizowaniu usterki.
Jak to zrobić to poszukaj na forum są gdzieś tematy gdzie jest opisane co i jak.

: 25 maja 2014, 19:46
autor: sj78
Dzięki PieterB za sugestię., sprawdzę to.
Podejrzewam, że może wyjść coś z czujnikiem temperatury (u mnie brązowym a nie niebieskim) lub z sondą lambda. Wyrzuciłem katalizator i teraz się mści ;-) . Może mam niewłaściwą mieszankę i wchodzi w ten tryb awaryjny".

: 25 maja 2014, 20:56
autor: Krys1994
Katalizator raczej nic do tego nie ma bo sam wyrzuciłem i nic się nie dzieje. Zobacz czy wydech masz mocno okopcony czy tylko delikatnie będziesz wiedział jaka mieszanka, ewentualnie wykręć świece i zobacz jaki mają kolor. Co do czujnika to w JN są 3 - od góry brązowy do wtryskiwacza rozruchowego, obok niego dwu pinowy do wskaźnika w zegarach, a trzeci od dołu BIAŁY do sterownika.
http://img189.imageshack.us/img189/3145/jnczujniki.jpg

: 27 maja 2014, 09:11
autor: sj78
Wydech okopcony minimalnie, świece czyste. Błędów żadnych nie wymigałem. Sprawdziłem też wtryskiwacz rozruchowy - nie leje paliwem i oporności na czujnikach temperatury - wszystko ok. Nie mam pojęcia co to może być. Przez chwilę myślałem, że to coś z układem hamulcowym ale przecież zgaszenie i odpalenie auta nie niwelowałoby wtedy problemu. Zastanawiam się jeszcze czy moje objawy nie mogą świadczyć o przestawionym np. o ząbek rozrządzie lub złym ustawieniu kąta zapłonu. Ale czy wtedy też objawy braku mocy i wolniejszego wkręcania się na obroty występowały by tylko na gorącym silniku?

: 27 maja 2014, 09:41
autor: tictac7
Sprawdź uszczelkę pod głowicą..

: 03 cze 2014, 21:49
autor: bobsley6
Nieszczelnosc w układzie dolotowym, kup zmywacz do hamulców w sprayu i psikaj na układ dolotowy d=zdrowo... jeśli jest nieszczelność zacznie się dusic....