Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Co to jest ? Jakieś probelmy ?

: 28 maja 2014, 18:47
autor: Kofper
Witam, dziś zauważyłem że od tego czegoś mam oderwany kabelek. Znajduje się to pod gaźnikiem i nie wiem do czego służy i czy przez to że jest oderwany kabel mogą być jakieś problemy ? Jeżdżę na gazie i benzynie i aktualnie nie mam problemu z jazdą na obydwu paliwach, choć na gazie czasem nie równo chodzi. Pomóżcie. <piwo>

http://scr.hu/0gde/bh3yi

: 28 maja 2014, 19:37
autor: vmax300
To coś to sonda, służy do regulacji składu mieszanki paliwa i będziesz musiał ja wymienić. Spalanie masz w normie?

: 28 maja 2014, 19:52
autor: Jarewa
Ma gaz pewnie I generacja więc sonda i tak nie potrzebna bo po pierwsze PM nie ma z grzałką wiec działa po kilku minutach po drugie jego głównym paliwem jest LPG I generacji wiec na Pb pewnie tylko odpala i nagrzewa silnik a na LPG nie potrzebuje sondy a jak działa na LPG to i tak sonda musi być odłączona.

: 28 maja 2014, 21:43
autor: Kofper
To dobrze myślałem że to sonda. Tak gaz mam 1 generacji i auto grzeje na benzynie. Czyli jeśli wszystko dobrze rozumiem to sprawa wygląda tak że jeśli jeżdżę na LPG to nie mogę mieć tego podłączonego. Tyle, że jeśli jest nie podłączone to spalanie PB może być 20L/100km a gaz w normie> Jeśli chciałbym ją podłączyć ponownie to pewnie musiałbym zastosować jakiś sterownik, żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ? :-)

: 28 maja 2014, 21:53
autor: Jarewa
Kofper pisze:Tyle, że jeśli jest nie podłączone to spalanie PB może być 20L/100km a gaz w normie> Jeśli chciałbym ją podłączyć ponownie to pewnie musiałbym zastosować jakiś sterownik, żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ?
Takie włączanie sondy tylko na rozgrzanie nic nie da bo sonda jedno przewodowa działa późno. Najlepszym wyjściem emulacja sondy na masę i nie zawracać sobie tym głowy. A palić Pb będzie tyle samo co z sondą o ile nie będzie problemów z mocno rozjechaną mapą.

: 28 maja 2014, 21:56
autor: Kofper
To chyba sobie dam spokój z tym bo zobaczyłem to dopiero teraz ale podejrzewam, że jest to juz od dawna jak nie od początku wsadzenia gazu tj.9 Lat.

: 28 maja 2014, 22:07
autor: LUPO
Kofper pisze: żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ? :-)
nie trzeba stosować przełącznika,wstaw sprawną sondę i po kłopocie-powinna około 100zł kosztować i nie musi to być konkretnie do audi,może być opel poldzer lub jakiś inny wynalazek

Jarewa pisze:Ma gaz pewnie I generacja więc sonda i tak nie potrzebna bo po pierwsze PM nie ma z grzałką wiec działa po kilku minutach po drugie jego głównym paliwem jest LPG I generacji wiec na Pb pewnie tylko odpala i nagrzewa silnik a na LPG nie potrzebuje sondy a jak działa na LPG to i tak sonda musi być odłączona.

nie musi być odłączona,ale twoim rozumowaniem wyciągnął bym rozrusznik bo po co ci on jak i tak odpali,ale na pych i będzie to zdrowsze dla akumulatora :lol:

: 28 maja 2014, 22:18
autor: Kofper
Okej to się kupi sonde, a powiedz mi lepiej szukać ori czy są jakieś przyzwoite zamienniki ?

: 28 maja 2014, 22:39
autor: LUPO
wykręć starą i sprawdź czy od poloneza nie będzie pasować , rozchodzi się o gwint jak będzie to wstawiaj taką-napewno lepsza będzie firmówka niż jakiś zdechły meyle czy topran itp. szmelc

: 29 maja 2014, 06:03
autor: Jarewa
LUPO pisze:nie musi być odłączona,ale twoim rozumowaniem wyciągnął bym rozrusznik bo po co ci on jak i tak odpali,ale na pych i będzie to zdrowsze dla akumulatora
W przypadku jazdy na LPG i sondą podłączona do ECU Pb wywali kilka błędów i dodatkowo pomiesza mapę i zaczną się problemy z odpalaniem.