[B3 JN] swap 3a
: 30 maja 2014, 18:38
Witam.
Jako że JN wywalił uszczelkę zdecydowałem się zmienić silnik. Mogę kupić za niewielkie pieniądze silnik 3A w fajnym stanie, pytanie tylko czy bez większej ingerencji będę w stanie wepchnąć ten silnik zamiast mojego JN.
Z tego co udało mi się wyczytać to łapy pod silnik są takie same więc z tym nie ma problemu.
Nie wiem tylko jak z układem zasilania, obydwa silniki to mechaniczny wtrysk z tym że pojemnosć w 3A jest większa no i inaczej wygląda regulacja obrotów biegu jałowego. W JN zawór powietrza dodatkowego, a w 3A "silnik krokowy". poza tym 3A ma dodatkowe krańcówki przy przepustnicy do informowania k-jeta o pełnym wciśnięciu gazu. Silnik 3A mam z kolektorami i tu moje pytanie czy kolektor dolotowy z 3a będzie działał z przepływomierzem-rozdzielaczem paliwa z mojego JN na gumie z JN? Ewentualnie jak jest z głowicami czy kolektor z JN siada w głowice 3A? I główne pytanie czy jest mozliwość że 3A będzie poprawnie pracowało na moich gratach z JN?
Jako że JN wywalił uszczelkę zdecydowałem się zmienić silnik. Mogę kupić za niewielkie pieniądze silnik 3A w fajnym stanie, pytanie tylko czy bez większej ingerencji będę w stanie wepchnąć ten silnik zamiast mojego JN.
Z tego co udało mi się wyczytać to łapy pod silnik są takie same więc z tym nie ma problemu.
Nie wiem tylko jak z układem zasilania, obydwa silniki to mechaniczny wtrysk z tym że pojemnosć w 3A jest większa no i inaczej wygląda regulacja obrotów biegu jałowego. W JN zawór powietrza dodatkowego, a w 3A "silnik krokowy". poza tym 3A ma dodatkowe krańcówki przy przepustnicy do informowania k-jeta o pełnym wciśnięciu gazu. Silnik 3A mam z kolektorami i tu moje pytanie czy kolektor dolotowy z 3a będzie działał z przepływomierzem-rozdzielaczem paliwa z mojego JN na gumie z JN? Ewentualnie jak jest z głowicami czy kolektor z JN siada w głowice 3A? I główne pytanie czy jest mozliwość że 3A będzie poprawnie pracowało na moich gratach z JN?