Strona 1 z 2
80 [B4 ABK] Grzeje się do 100stopni
: 31 maja 2014, 18:09
autor: Voffer
Witam, mam problem ze swoja 80. Auto grzeje się cały czas do 97-100 stopni C. Wymieniłem po kolei pompę wody, termostat, waz chłodnicy który ciekł i króciec na którym są czujniki (czujniki również nowe). Układ odpowietrzony zalany zalecana ilością płynu, wszystko tak jak ma być. Chłodnica grzeje całą, jak i górę tak i dół. Przy okazji wymieniłem rozrząd, wyczyściłem cala chłodnice, przewody zbiorniczek wyrównawczy, pasek na wentylatorach itp.
Moje pytanie brzmi: co może być serio walnięte ? Uszczelka pod głowica, sama głowica?
Czy może podpiąć go pod kompa? Czekam na rozsądna rade. Pozdrawiam
: 31 maja 2014, 18:18
autor: Pieterb
Voffer pisze:(czujniki również nowe).
jakiej firmy czujniki :?: zamienniki często oszukują
Voffer pisze:Czy może podpiąć go pod kompa?
możesz, porównasz wtedy temp z dwóch rożnych czujników
Wentylatory się często włączają :?: węże mocno twarde :?: jeśli nie to po prostu masz przekłamanie na zegarach a najprawdopodobniej na samym czujniku
: 31 maja 2014, 18:29
autor: Voffer
Czujniki budżetowa z toprana. Jak i stary tak nowy pokazują to samą temperaturę. Węże w porządku jak dla mnie, wentylatory tez ok często się nie włączają. Dziwni mnie ze termostat otwiera dopiero jak jest własnie jakieś 100 stopni i odpalają się wentylatory. Może masz racje i dobrze kupić ori czujniki czy z delphi np.
: 31 maja 2014, 18:34
autor: Pieterb
Voffer pisze:Czujniki budżetowa z toprana.
no to wszystko jasne
Polecam EPS albo ori, a delphi nie wiem nigdy nie używałem.
: 31 maja 2014, 18:39
autor: Voffer
Dzięki za wskazówkę. W poniedziałek wybiorę się do sklepu. Napisze co i jak i czy cos to dało. Pozdrawiam i jeszcze raz dziekii
: 31 maja 2014, 19:03
autor: 12adriatexs15
Jedź na jakiś złom, ja wyciągnąłem sobie 4 pary czujników od wody i dałem za to 10zł, jakbym jeszcze miał to bym Ci wysłał, ale pierwsze jakie założyłem działały, a resztę rozdałem po ludziach :p
: 03 cze 2014, 13:03
autor: Voffer
Kupiłem czujnik z delphi. Temp w czasie jazdy jakieś 92stponie podczas postoju 95-97. Czy to jest normalne?
: 03 cze 2014, 13:11
autor: 12adriatexs15
A może termostat jakiś felerny ?
: 03 cze 2014, 13:14
autor: Voffer
Specjalnie kupiłem jakiś czas temu drugi nowy bo myślałem ze pierwszy jest zepsuty wiec wykluczam ta opcje.
: 03 cze 2014, 14:21
autor: 12adriatexs15
Jakiej firmy? Tzn. już 2 nowe miałeś ? Czasem nowa część może się trafić uszkodzona, pracowałem na hurtowni takich części i wiem, że to czasem lata po całym magazynie więc
: 03 cze 2014, 14:42
autor: luk448
A moze chlodnica jest jeszcze nie drozna?Mialem kiedys tak w NG.Wszysto nowe a sie grzal.Po wymianie chlodnucy jak reka udjal.Pozniej przez x lat zero klopotow z ukladem chlodzenia
: 03 cze 2014, 15:51
autor: zoon02
Witam koledzy ja tez mam podczas jazdy 89-91 stopni a w postoju jak jest ponad 20 stopni na zewnątrz to mam 95- 98 stopni przejadę kawałek i znów 90. Wymieniłem chłodnice prawie wszystkie węże układu chłodzenia, termostat wahler, korek zbiorniczka bo były twarde węże teraz już są miękkie nawet jak mam 98 stopni, czujniki oba z firmy FAE bo wcześniej były topran ale wskazania są te same. Oba króćce z przodu i z tylu na ORI z serwisu VW kosztowały około 150 zł, auto mam zalane borygo eko zielonym. U nas w radomiu pojechałem na zlocik i wszyscy maja podobna temperaturę w korkach w różnych modelach silnikowych czyli około 97 stopni jak się długo stoi w korku później podczas jazdy spada do 90. Na początku się tym przejmowałem ale teraz olałem temat ważne żeby nie rosła więcej, poza tym u na w bryczkach niema sprzęgła wiskotycznego i wentylator kreci się tylko jak zostanie załączony przez czujnik na dole w chłodnicy wiec moim zdaniem to normalna sprawa. Poza tym na dole chłodnicy jak według książki występuje 93 stopnie żeby załączyć 1 prędkość wentylatora to u góry tam gdzie czujniki przy głowicy w króćcu na pewno będzie o wiele cieplej przynajmniej o te 5 stopni ( prawa grawitacji) jak mawiał mój profesor na polibudzie grawitacji nie oszukasz. Ja robiłem błąd porównując swoje 80 b3 1,8 PM do passata b5 przed liftem z 98 roku w którym występuje sprzęgło wiskotyczne i taka sytuacja nie ma miejsca, czyli silnik nie przekracza 90 stopni. pozdrawiam.
[ Dodano: 2014-06-03, 16:24 ]
Do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl bo u mnie ważną rolę odgrywa ustawienie zapłonu ale u Ciebie chyba sterowane jest kompem. Z tego co dobrze pamiętam to jak zapłon będzie za późno lub za wcześnie to własnie autko się będzie przegrzewało.
: 03 cze 2014, 16:56
autor: Voffer
12adriatexs15 pisze:Jakiej firmy? Tzn. już 2 nowe miałeś ? Czasem nowa część może się trafić uszkodzona, pracowałem na hurtowni takich części i wiem, że to czasem lata po całym magazynie więc
2 nówki z verneta.
luk448 pisze:A moze chlodnica jest jeszcze nie drozna?Mialem kiedys tak w NG.Wszysto nowe a sie grzal.Po wymianie chlodnucy jak reka udjal.Pozniej przez x lat zero klopotow z ukladem chlodzenia
Przy wymianie rozrządu chłodnica była ściągana. Wyczyszczona, grzeje całością.
: 03 cze 2014, 18:25
autor: 12adriatexs15
I've no f*cking idea
A może w liczniku zegar uszkodzony ? Pewnie da się to jakoś odczytać bez zegara jaka jest temperatura, ale ja bym skombinował najtaniej jak się da ze złomu albo coś licznik z B3/B4 i sprawdził na nim, może po prostu zegar się uszkodził
: 03 cze 2014, 19:00
autor: KAROLEK22XX
Kolego ja tak miałem jak miałem na grillu taka zasłonę z plastiku na zimę wywaliłem ją i jest gitara <ok> może masz i przez to ci się grzeje