Strona 1 z 2
[B4 2.0 ABT] Paląca się kontrolka oleju oraz cykanie silnika
: 09 cze 2014, 10:47
autor: paweldzwo
Witam drogich kolegów,
Chciałem się poradzić w jednej kweestii przed wizytą u mechanika.mianowicie od jakiegoś czasu moje audi zaczeło brać coraz więcej oleju,ostatnimi czasu około litra na 3-4tyś,coraz częściej przy zapalaniu przez kilka sekund paliła się kontrolka oleju gdzie wcześniej gasła szybciej.
Czasami podczas zapalania słychać było cykanie silnika i kontrolka oleju nie gasła, wówczas po dodaniu gazu problem ustępował, jednak wczoraj przy odpaleniu dodanie gazu już nie pomaga:( Na desce pali się kontrolka ciśnienia oleju a górnej części silnika wydobywa się charakterystyczne cykanie, identyczne jakie wydobywało się przy zapalaniu gdy miałem niski poziom oleju. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, oczywiście mam już swoje pomysły ale nie chciałbym niczego sugerować:)
: 09 cze 2014, 11:10
autor: Akub87
pompa oleju padła, allbo magistrale olejowe zasyfione, lub uszkodzony filtr oleju
: 12 lip 2014, 00:03
autor: paweldzwo
Tak też prorokowałem:) Głupi tylko byłem że kilka razy przegazowałem licząć że problem zniknie jak to było wcześniej:( W końcu silnik chodził bez oleju...
[ Dodano: 2014-07-11, 17:50 ]
Witam ponownie,
Niestety nie mogę sobie poradzić z problemem, przez jakiś czas mnie nie było ale w końcu muszę naprawić auto, wymieniłem pompę olejową fakt od b3 1.8 ale dopasowałem, przed chwilą wymieniłem filtr oleju a silnik jak cykał tak cyka:( Co jeszcze może być przyczyną?
Zapomniałbym wspomnieć że, po wymianie pompy jak mechanik zdjął aparat zapłonowy i zakręcił wiertarką pompą silnik po odpaleniu się uspokoił,ucieszyłem się że po problemie,tego samego dnia jeździłem i wszystko było ok kontrolka zgasła,następnego dnia z powrotem zaczął cykać.
: 12 lip 2014, 16:03
autor: dzikx
jak tylko cyka to szklanki, kwestia czy ciągle czy nie, dalej olej jaki ??? czy nie ma różnicy na temperaturę. Ktoś mierzył ciśnienie jakie jest ?? w najgorszym wypadku może głowica być zajechana, ale ciężko stwierdzić tak na odległość, tylko przy tych informacjach
: 12 lip 2014, 18:12
autor: szaakaal
Spadek ćiśnienia powoduje takie objawy... po mojemu to pompa pada.
: 13 lip 2014, 12:15
autor: Damik1992
ja proponowałbym sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa, przeczyścić/przedmuchać kanały olejowe oraz zalać silnik nowym, dobrym olejem.
: 13 lip 2014, 14:11
autor: quattroBandit
jeśli wymieniłeś pompe, filtr, zakładamy, czysto teoretycznie, że kanały olejowe są drożne, to teraz prawdopodobnie będziesz zmuszony już do wymiany szklanek (popychaczy hydraulicznych) do wymiany na nowe. A czemu?> Bo swoje już po tyłku dostały chodząc na "sucho". Pompa jeśli jest ok to bym tym się zajął, jakoś super drogo nie wychodzi, ok 20pln/szt x 8szt. Jedyna komplikacja - do wymiany trzeba zdjąć rozrząd, ale to akurat pikuś w ABT
A pytanko jeszcze, na jakim oleju jeździłeś?
Co zalałeś po zmianie pompy?
: 13 lip 2014, 20:43
autor: Jarewa
Uszkodzone hydro popychacze nie spowodują braku ciśnienia w całym układzie jest dławik przy zasilaniu na górę.
: 13 lip 2014, 21:01
autor: Audi 80 Polska
Może któraś panewka siadła. Ostatnio użytkownikowi Keczy też zginęło ciśnienia oleju aż w końcu okazało się że panewka na wałku pośrednim wysiadła.
: 13 lip 2014, 21:35
autor: Leo
sprawdzić ciśnienie sprężania, to raz, ale na moje to padła panewka któraś, tak jak kolega powyżej sugeruje. Wpiąć manometr w magistralę olejową i sprawdzić ile jest tego ciśnienia rzeczywiście. zdjąć miskę olejową i zajrzeć na panewki bez rozbierania silnika, ale podejrzewam, że już jest po ptokach.
: 14 lip 2014, 01:25
autor: paweldzwo
Odpisuję dopiero teraz bo byłem na weselu:)A więc reasumując,Panowie,jak kolega mechanik zakręcił pompą olejową zdejmując aparat zapłonowy używając do tego wiertarki i dorobionej nasadki:)to po wyjeździe od niego cały dzień jeździłem autkiem i wszystko było OK wróciło do normy,czyli kontrolka ciśnienia oleju zgasła i silnik z powrotem pięknie pracował,więc szklanki,panewki itd chyba bym odrzucił bo gdyby to było przyczyną to zakręcenie pompą oleju nic by nie zmieniło.Jeżdżę na valvoline 10w40,olej był wymieniany z 8tyś przed problemem,powstaniem problemu. Autko ma na 100% autentyczne 170tyś więc raczej nie jest to zajeżdżona jednostka to tak na marginesie:) Może to jednak te kanały są zasyfione,ale czy na dobrym półsyntetyku to by się stało?
: 14 lip 2014, 05:20
autor: Jarewa
paweldzwo pisze:Panowie,jak kolega mechanik zakręcił pompą olejową zdejmując aparat zapłonowy używając do tego wiertarki
Niby kur...a jak?? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
: 14 lip 2014, 07:23
autor: Leo
hehehe a to ci dopiero
: 14 lip 2014, 08:56
autor: Audi 80 Polska
Jarewa pisze:paweldzwo pisze:Panowie,jak kolega mechanik zakręcił pompą olejową zdejmując aparat zapłonowy używając do tego wiertarki
Niby kur...a jak?? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Pompa oleju jest pod aparatem zapłonowym dokładnie na jego osi. Jak wyjmie się aparat widać "płetwę" wałka pompy. Aparat odbiera napęd od wałka pośredniego i kręci się sam razem z pompą. Widać to na tym zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 23bbc56ab0
Przy wymianie pompy zmieniałeś ją razem ze smokiem? Może jest zapchany i pompa nie może zacząć ssać oleju. Albo uszczelnienie smoka jest dziurawe. Kiedyś ktoś na forum opisywał jak musiał przegazować auto, aby pompa zassała olej aż w końcu ktoś z domowników wziął auto nie przegazował i zatarł silnik.
: 06 sie 2014, 16:12
autor: paweldzwo
Kupić może nową pompę? Niby ta druga używana była sprawna bo wyciągana przez tą samą osobę od której kupiłem i wiedziała że auto do końca jeździło ale może...
[ Dodano: 2014-08-06, 17:09 ]
Czy rozwiązaniem problemu może być panewka wałka pośredniego która się obróciła i zapycha kanał? Tak jak to było w przypadku kolegi HoJoS
https://audi80.pl/audi-b4-cabrio-abk ... t67498.htm
??