Witam, przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie..
Mianowicie nie włączał mi się wentylator gdy wskazówka przekraczała 90 stopni, więc wymieniłem czujnik ale było to samo, postanowiłem wymienić termostat, po wymianie wentylator się odpala po przekroczeniu 90 stopni tak jak powinien ale silnik dalej się grzeje czy to w trasie czy w korku temp dochodzi do 100-108 stopni, weże gorące i dolny i górny normalnie miękkie. Poziom płynu w zbiorniczku trochę ponizej minimum (dodam że mam założony gaz) . Przy temperaturze 100 stopni na zegarach mogę odkręcic korek i sycząc troche poziom płynu się minimalnie podnosi ale nie wywala płynu ani się nie gotuje, Wszystko ogolnie jest ok podczas jazdy tylko ta temperatura mi się nie zgadza na liczniku..
Czym to może być spowodowane.. ?
: 19 cze 2014, 20:07
autor: Pieterb
timolo, obstawiam że czujnik szary masz do bani <ok>
: 19 cze 2014, 20:23
autor: timolo
w którym miejscu on się znajduje?
: 19 cze 2014, 20:27
autor: Pieterb
timolo pisze:w którym miejscu on się znajduje?
na króćcu przy głowicy , szary czujnik ale kup jaki dobry najlepiej ori nie jakieś byle g...o może być np EPS
po wymianie nadal jest to samo a nawet jeszcze gorzej (moze dlatego ze to jakis zamiennik), temp nawet doszła do 120stopni po przejechaniu przez miasto 20km, po otwarciu maski weże troche twardsze ale nadal dały się sciskac, normalnie moglem odkrecic korek zbiorniczka plynu i nic (troche zasyczało) wydaje mi się ze przy takiej temperaturze płyn powinien bulgotać. Nie zauważyłem żadnych zmian podczas jazdy (silnik chodzil bez zarzutu). Takze nie wiem co mozna jeszcze sprawdzic. Jeśli chodzi o wentylator to załączał się na chwile podczas jazdy kilka razy. (gdyby była tak wysoka temp. to nie powinien chodzić caly czas ?)
: 22 cze 2014, 10:40
autor: Pieterb
timolo pisze:po wymianie nadal jest to samo a nawet jeszcze gorzej (moze dlatego ze to jakis zamiennik), temp nawet doszła do 120stopni po przejechaniu przez miasto 20km,
kolego a co ja napisałem wyżej i to nawet dwa razy, cytuje;
PieterB pisze:ps jak już pisałem wyżej nie kupuj takiego taniego wynalazka bo będzie jeszcze gorzej pokazywał
Kupiłeś jakiś badziew za pewnie ok 30 zł i oczekujesz ze będzie git niestety większość tych zamienników tak właśnie pokazuje i nic tu nie zdziałasz. kasa wyrzucona w błoto.
ps jak masz możliwość podpiąć pod vag'a to możesz sobie porównać temp.
: 22 cze 2014, 10:54
autor: timolo
czujnik mogę oddać tylko chodzi o to ze nie mam zabardzo u siebie dostepu do orginalnego. chodzi mi jeszcze o ten wentylator czy on nie powinien chodzic caly czas jezeli temp jest przekroczona i nie spada ?
: 22 cze 2014, 11:05
autor: Pieterb
timolo pisze:chodzi mi jeszcze o ten wentylator czy on nie powinien chodzic caly czas jezeli temp jest przekroczona i nie spada ?
tak powinien chodzić aż do zbicia temp., ale u ciebie zapewne temp jest oki tylko wskaźnik źle pokazuje.
Po za tym tak dla wyjaśnienia bo chyba się nie rozumiemy w aucie jet kilka czujników jeden do ecu silnika drugi do wskazań na desce a za włączanie wentylatorów odpowiada jeszcze inny czujnik który jest zamontowany w chłodnicy.
Nie bardzo wiem co chcesz zrobić: chcesz widzieć prawidłową temp czy aby wentylator chodził cały czas :?:
: 22 cze 2014, 22:18
autor: timolo
chciałbym miec poprawna temp wyswietlana na zegarach.
: 23 cze 2014, 08:27
autor: Pieterb
timolo pisze:chciałbym miec poprawna temp wyswietlana na zegarach.
no to zostaje Ci kupić dobry czujnik najlepiej ori lub dobrą używkę ewentualnie taki zamiennik jak EPS chodź one też czasami mają lekkie przekłamanie. Mój EPS wytrzymał chyba coś ponad 2,5 roku i już zaczyna przekłamywać zaniżając temp.