[B4 2.0 ABK] Duże ciśnienie oleju i piski z MC przy 3000 obr
: 21 cze 2014, 21:45
autor: doublesoul
Witam, 2 dni temu kupiłem coupe z ABK pod maską i mam pewien problem. Przy obrotach ok 3000 słychać 3 piski z MC a ciśnienie oleju na wskaźniku wychodzi za skale. Co może być przyczyną? Dodam że ma to miejsce na zimnym jak i na dobrze rozgrzanym silniku.
: 22 cze 2014, 15:51
autor: 12adriatexs15
Masz możliwość nagrać jaki filmik z tymi dźwiękami ?
: 22 cze 2014, 16:07
autor: Audi 80 Polska
doublesoul pisze:Przy obrotach ok 3000 słychać 3 piski z MC
A kontrolka oleju się zapala?
doublesoul pisze:ciśnienie oleju na wskaźniku wychodzi za skale.
Bo skala na dodatkowym wskaźniku jest tylko 5 barów a ciśnienie oleju w silniku może osiągać więcej niż 5 barów.
doublesoul pisze:Co może być przyczyną?
Przyczyną piszczenia może być czujnik wysokiego ciśnienia. To ten jednopinowy (nie bańka od dodatkowych zegarów). Dla testu odłącz i podłącz jego kabel do masy, wtedy na odpalonym silniku nie powinno piszczeć (może piszczeć przed odpaleniem).
: 22 cze 2014, 16:40
autor: 12adriatexs15
Gdzie w ABK chowa się ten czujnik ? Bo chyba wiem, ale nie jestem pewien :p
: 22 cze 2014, 17:15
autor: doublesoul
kontrolka się nie zapala, a piszczenie jest dokładnie takie samo jak na filmiku od Aldiego (3 piski). A gdzie znajduje się ten czujnik? Czy to ten przed bańką do dodatkowych zegarów?
: 22 cze 2014, 17:47
autor: 123krzysiek123
Sprawdź kabel od czujnika, który jest od spodu koło chłodnicy oleju. U mnie się oberwał i zwierał do masy i przy wyższych obrotach piszczało i świeciła się kontrolka oleju
[ Dodano: 2014-06-22, 17:52 ]
A czy przypadkiem nie wymieniałeś oleju i filtra oleju :?:
: 23 cze 2014, 15:54
autor: Francis1982
Miałem podobną sytuację w 1Z i okazało się, że czujnik zaczął przepuszczać. Znaczy przez jego środek lał się olej i jako, że olej przewodzi prąd pomimo kapturka robiło się zwarcie (ale nie pikał, może brzęczyk mam zj...). Wymiana czujnika rozwiązała problem.
Najdziwniejsze to, że czujnik przepuszczał przez siebie a nie bokiem.
: 23 cze 2014, 19:01
autor: doublesoul
Kapturek jest w ogóle nie założony (wtyczka od niego jest na zwykła płaską wsuwkę a na czujniku jest koło) a czujnik też do wymiany bo mokry od oleju. Oleju jeszcze nie wymieniałem zrobię to po wymianie uszczelki głowicy bo troszkę się już poci. Co mogę jeszcze zrobić przy okazji ściągania głowicy?
: 23 cze 2014, 22:07
autor: Audi 80 Polska
doublesoul pisze:Co mogę jeszcze zrobić przy okazji ściągania głowicy?
Uszczelniacz zaworowe. Sprawdzenie szczelności zaworów i luzów na prowadnicach zaworów