Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] wymiania silnik ABT 2.0 - inny osprzęt

: 26 cze 2014, 10:30
autor: sucharek
Witam,
Mam problem z silnikiem ABT 2.0 przybliżę nieco informacji, zakupiłem silnik wraz ze skrzynią biegów ABT z 94 r. do Audi z 92 r. również ABT. Przed zakupem wykonałem rozpoznanie podjechałem do serwisu audi czy silnik oraz skrzynia będzie pasować – w serwisie mnie zapewniono, że wszystko będzie pasowało. Więc wykonałem 200km przejażdżkę i zakupiłem silnik. Natomiast przy wymianie okazało się, że jest sporo części (osprzętu), które nie pasują do obecnego mojego audi tj. półośki (przeguby wewnętrzne) do skrzyni biegów mają inną średnicę. Kolejny problem to, że wtryski również się różnią a co za tym idzie gniazdo silniczka krokowego zakupionego nie jest kompatybilne z obecną wtyczką. Teraz pytanie czy wymienić wtyczkę, która będzie pasowała do obecnego silniczka krokowego( obecna posiada sześć spinek, natomiast ta zakupiona cztery spinki), czy postawić obecny wtrysk wraz z całym osprzętem. W przypadku jeżeli mam wymienić wyłącznie wtyczkę proszę o informacje jak mam prawidłowo ją podłączyć – bardzo proszę w sposób łopatologiczny. Kolejny problem to skrzynia biegów czy pozostawić obecnie eksploatowaną, która dość mocno się pociła, natomiast nowo zakupiona wydaje się w lepszej kondycji – tylko pytanie czy obecna skrzynia będzie kompatybilna z nowym silnikiem, czy zainwestować w nowe półośki?

: 26 cze 2014, 11:00
autor: Audi 80 Polska
Stara skrzynia powinna pasować do nowego silnika. Podzespoły elektryczne nie pasują bo w okolicach 94 była zmiana osprzętu na nowszy.
sucharek pisze:Teraz pytanie czy wymienić wtyczkę, która będzie pasowała do obecnego silniczka krokowego( obecna posiada sześć spinek, natomiast ta zakupiona cztery spinki), czy postawić obecny wtrysk wraz z całym osprzętem.
Z tego co pamiętam to wczesne ABT miały silniczek krokowy na 4 piny a nowsze na 6
A czy można podłączyć silniczek krokowy 6 pinowy zamiast 4 to może jakiś ekspert od ABT się pojawi i napisze.

: 28 cze 2014, 12:47
autor: Jarewa
aldi pisze:bo w okolicach 94
W późnym 92r.

Skoro to tylko chodzi o to to zmieniaj nastawnik przepustnicy na prawidłowy lub całą przepustnice bo po zmianie samego nastawnika trzeba ustawiać. Lub zostawić 6pin ale trzeba podłączyć się tylko do 4 schematy znajdziesz tutaj na forum.

Jeżeli chodzi o skrzynie to były trzy rodzaje ( 1 krótka , dwie długie)- przełożenie, najlepiej jak byś podał ich kody i powiedział czego oczekujesz wolnej spokojnej jazdy i oszczędności czy buta.

: 01 lip 2014, 07:26
autor: sucharek
Witam, dziękuję za informacje, natomiast przez weekend działałem i udało się wymienić silnik wraz ze skrzynią. Jednak pozostałem przy starym osprzęcie- wymieniłem wyłącznie blok silnika wraz ze skrzynią. Problem średnicy przegubów rozwiązałem poprzez wymianę kielichów (mocowanie wewnętrznego przeguba do skrzyni biegów) użyłem do tego celu kielichów ze starej skrzyni – nie wiem czy fachowego nazewnictwa użyłem, ale w każdym razie wszystko hula jak na razie. Części pozostały jak trzeba będzie ich użyć to się użyje. Silnik z całą pewnością w lepszej kondycji niż mój poprzedni. Muszę tylko ogarnąć temat wentylatora gdyż podczas jazdy zauważyłem problem bowiem załącza się przy temperaturze powyżej 95, natomiast poprzedni wentylator hulał już przy przekroczeniu 90 st. – nic wymienię czujnik temperatury ze starego może pomoże.