Strona 1 z 1

[B3 2.0 16v 6A LPG] Problem z odpalaniem.

: 26 cze 2014, 20:23
autor: Kanciapa
Witam, jestem nowy, na autach nie znam się zbyt dobrze.. ale mam nadzieję to zmienić.
Kupiłem niedawno Audi 80 b3 2.0 16v Color edition. I tu zaczęły się problemy, wiedziałem że jest trochę do zrobienia, ale to co teraz wychodzi to jest porażka. Wymieniłem rozrząd, pompkę paliwa, i parownik. Jak kupiłem (była spalona pompka) to odpalał w miarę nieźle na gazie, po wymianie reduktora nie odpala na gazie.. dopiero po podłączeniu prostownika odpala, trzyma obroty można jeździć ale jak się zgasi nie da się odpalić. Mechanik mówił że coś może być z przepływomierzem, że był strzał gazu itd. I teraz pytanie, co mogę zrobić aby to w ogóle jeździło, chociaż na tym gazie.. Już tracę jakiekolwiek nadzieję że kiedyś tym wyjadę.. Z góry dziękuje i pozdrawiam

: 26 cze 2014, 21:23
autor: Pieterb
Kanciapa pisze:Mechanik mówił że coś może być z przepływomierzem, że był strzał gazu itd.
ale to przecież łatwo sprawdzić wystarczy zobaczyć jak wygląda klapa spiętrzająca i czy nie jest pogięta i nigdzie nie ociera.
Kanciapa pisze:Wymieniłem rozrząd, pompkę paliwa, i parownik.
czy rozrząd na pewno poprawnie zrobiony :?: i czy po wymianie parownika byłeś na jakiejś regulacji :?: pompa paliwa nowa czy używana :?: może ma zbyt małe ciśnienie.

: 27 cze 2014, 18:45
autor: nerwus1988
Tak jak przedmówca,sprawdź ciśnienie paliwa jakie ma.Dodatkowo czujnik temperatury do ecu i sonde lambda.Ciekawy silnik posiadasz:)Problemów może być bardzo dużo,ale na forum jest dużo tematów na temat nieodpalania silników 6A i Ace.

: 27 cze 2014, 20:12
autor: ziemor
Gaz i 6A to tak jak Kargul i Pawlak - wyrzuć gaz i potem zacznij ogarniać motor

: 27 cze 2014, 22:33
autor: Kanciapa
A opłacalna zmiana na zwykły silnik 2.0 115km ?

[ Dodano: 2014-06-27, 22:36 ]
Łatwo sprawdzić jak się ktoś na tym zna.. ;)

: 28 cze 2014, 08:54
autor: Pieterb
Kanciapa pisze:A opłacalna zmiana na zwykły silnik 2.0 115km ?
rzadko kiedy jest opłacalny swap silnika ;-)
Kanciapa pisze:Łatwo sprawdzić jak się ktoś na tym zna.. ;)
to jak się nie znasz to zostaje tylko zaprowadzić do mechanika i tyle, chodź znalezienie takiego który w ogóle podejmie się naprawy będzie graniczyło z cudem.

A tak w ogóle jak Ci tam jakiś mech grzebał to niech teraz zrobi aby było oki.

: 28 cze 2014, 10:38
autor: Audi 80 Polska
Kanciapa pisze:A opłacalna zmiana na zwykły silnik 2.0 115km ?
Tylko jak coś to pakuj z B4 bo jak wsadzisz 2.0 na mechanicznym wtrysku z B3ki (tam miał 113KM jak dobrze pamiętał) bo jak w przysłowiu zamienił stryjek, tylko że kijek na kijek.
Kanciapa pisze:Mechanik mówił że coś może być z przepływomierzem, że był strzał gazu itd. I teraz pytanie, co mogę zrobić aby to w ogóle jeździło, chociaż na tym gazie..
Wycugany Mechaniczny wtrysku + nieumiejętne naprawy potrafi sprawić problem nawet bez gazu.

A żeby latać na gazie możesz stosować patenty ludzi (druciarzy) nie radzących sobie z mechanicznym wtryskiem.
Czyli, wywalenie klapki przepływomierza, zrobienie sobie przycisku podającego plus na elektrozawór gazu aby przed odpaleniem podać dawkę "startową", do tego przycisk do ręcznego włączania wtryskiwacza rozruchowego. Jak falują obroty to zamiast zaworu stabilizacji wolnych obrotów wsadzają register od gazu.

Napisz skąd jesteś bo jest w Polsce kilka osób, które znają się bardzo dobrze na mechanicznym wtrysku może mieszkasz niedaleko któregoś z nich.