Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] Kłęby płynu chłodniczego

: 27 cze 2014, 15:21
autor: tevion86
Mam pewien problem.
Dziś, gdy wjeżdżałem na parking poczułem "słodki" zapach. Po zaparkowaniu okazało się, że małe kłęby pary wydobywają się spod maski.
Po podniesieniu maski okazało się, że para wydobywa się spod kolektora wydechowego i słychać świst. Dobre w tym wszystkim, że pary nie było dużo. Po odkręceniu korka zbiornika płynu świst ustał.

Aktualnie płyn chłodniczy czysty. Olej bez majonezu. => może dlatego, że od tego momentu samochód nie był użytkowany i dopiero to się stanie.

Jakieś sugestie?
Czy możliwe, że uszczelka w bloku silnika ma mała nieszczelność?
Czy czekają mnie duże koszty?

Pozdrawiam.

: 27 cze 2014, 15:59
autor: Pieterb
tevion86, podejrzewam że cieknie Ci z pod kolektora ssącego i kapie na wydechowy bo z pod wydechowego raczej nie prawa ciec płyn chłodniczy.

: 27 cze 2014, 16:18
autor: KAROLEK22XX
Kolego zobacz króciec z tyłu głowicy może z nie go ci kapie i paruje :mrgreen:

: 27 cze 2014, 16:25
autor: Pieterb
KAROLEK22XX pisze:Kolego zobacz króciec z tyłu głowicy może z nie go ci kapie i paruje :mrgreen:
a no też może być o tym zapomniałem dopisać ;-)

: 27 cze 2014, 18:09
autor: tevion86
"króciec z tyłu głowicy" - rozumiem, że chodzi o połączenie z nagrzewnicą. Jeśli nie prośba o korektę.

Kolektor ssący - w załączeniu zdjęcie. Organoleptycznie teraz to miejsce jest suche.

Problem w tym, że kłęby miały raczej charakter ciągły, tak jakby para wydobywała się z jakiegoś miejsca lub coś miało ciągły styk z gorącą powierzchnią.

Pytanie dodatkowe - poniżej głowicy blok silnika jest jednolitą bryłą metalu i nie ma prawa z tego ciec? No chyba, że pękniecie w bloku.

: 27 cze 2014, 19:18
autor: Roman_S
To samo miałem tydzień temu-tam do kolektora idzie wąż chłodziwa i kapało mi na wydech, płyn się wypalał i dymiło spod maski-zdejmij filtr powietrza i będziesz miał dostęp do węża ,albo jest źle dokręconmy albo ma pękniecie.

: 27 cze 2014, 22:01
autor: Canibal
tevion86 pisze:"króciec z tyłu głowicy" - rozumiem, że chodzi o połączenie z nagrzewnicą. Jeśli nie prośba o korektę.
NIe nie chodzi o połączenie z nagrzewnica. na tylnej scianie glowicy masz króciec .Aby go zobaczyc musisz wiazke tych wszystkich kabli lekko odchylic.Te krócce lubia pękać wymiana nie jest trudna ale upierdliwa , wbrew pozorom kiepskie dojście.Ja mam aluminiowy więc mam ten problem z głowy.