Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Problem z nierówną pracą silnika

: 08 lip 2014, 17:36
autor: maciejo1000
Witam wszystkich na forum ;-)
Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na monowtrysku.
Samochód ma przejechane 140000 km.
Przez ostatnie 4 lata zrobił tylko 3 tyś.km
Po zapaleniu auta wyczuwam drgania silnika i karoserii.Obroty troszkę czasami falują.
W czasie jazdy już na nagrzanym silniku problem pozostaje,auto trochę szarpie przy operowaniu pedałem gazu.Natomiast przy prędkości powyżej 120 jest wszystko ok.
Poza tym nawet przy dużych prędkościach z rury wydechowej nie wydobywa się żaden niepokojąco wyglądający dym.
Auto było serwisowane tylko i wyyłącznie w serwisie Audi,pasek zmieniony w 2009 r przy 133000 km.
Gdzie mam zacząć szukać przyczyny awarii :?:

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam maciejo

: 08 lip 2014, 17:41
autor: Pieterb
maciejo1000 pisze:Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na gaźniku.
to po co w tagu napisałeś JN :?: przecież to wielowtrysk

: 08 lip 2014, 17:43
autor: maciejo1000
PieterB pisze:
maciejo1000 pisze:Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na gaźniku.
to po co w tagu napisałeś JN :?: przecież to wielowtrysk
Już poprawiłem :-)

: 08 lip 2014, 17:46
autor: Pieterb
Ja wymienił/sprawdził bym układ WN czyli przewody, kopułka, palec i świece. Skoro auto tyle stało to nie wiadomo kiedy te rzeczy były wymieniane.

: 21 lis 2014, 21:03
autor: maciejo1000
Kable,kopułka,palec wymienione zapłon wyregulowany.Niestety nic się nie zmieniło :-(
auto nadal szarpie przy dodawaniu gazu. Poza tym przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania na biegu ale z odpuszczonym pedałem gazu auto samoczynnie nagle przyspiesza,zwalnia i tak cały czas.
Gdzie mam dalej szukać - może silniczek krokowy lub coś z wtryskiem nie tak.
Jest też taka gruba gumowa uszczelka pod monowtryskiem,może tam jakaś nieszczelność jest i auto dostaje powietrza nie tyle co trzeba.
Będę wdzięczny za odpowiedź :-)

Pozdrawiam ;-)

: 22 lis 2014, 19:32
autor: popkuszdw
Sprawdź właśnie tą podstawę wtrysku a jeżeli się okaże że to nie to to prawdopodobnie silniczek krokowy, miałem podobny objaw w Passacie B3 1.8 RP (bliźniak PM-u) i pomogła wymiana silniczka krokowego.