Strona 1 z 1
[Audi B2 1.8 GX 1985] Ciśnienie Oleju
: 27 lip 2014, 13:13
autor: Rogosi3k
Słuchajcie, jest taki problemik. Wczoraj dokonałem zakupu Audi B2 1.8 z silnikiem GX. Własciciel mowil wlasnie ze przekladal silnik ale jak patrzyłem to chyba jest to silnik zapozyczony od jakiego VW. Problem polega na tym ze jak wracał do domku z nie małą prędkoscia to po jakims czasie zaczeła się swiecić kontrolka od ciśnienia oleju, wiec sie natychmiast zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Po odkręceniu korka od wlewu oleju poleciał biały dym. Wydaje mi się że olej uzyskał zarąbistą temperature i zrobił się za bardzo rzadki i nie było odpowiedniego cisnienia. Olej z tego co mówił właściciel jest półsyntetyczny, a według mnie powinnien byc mineralny. Problem pojawia się najczesciej przy dłuższejj jezdzie i na postoju bo jak przygazuje to kontrolka gasnie. Jak autko dłuzej postoi to problemu w ogole nie ma. Pomoże ktoś???
: 27 lip 2014, 13:38
autor: Audi 80 Polska
Jak łapie dużą temperaturę to raczej musi być coś z chłodzeniem. A dymkiem z pod korka niema co się przejmować.
Co do oleju na słabe ciśnienie to najlepszy by był syntetyk, tylko taki 10W50 albo nawet 10W60. Jak zalejesz minerałem to będzie gęstszy tylko na zimno.
Najlepiej sprawdź ciśnienie oleju manometrem. Ile masz czujników od ciśnienia oleju? W B3 był już dość skomplikowany układ 2 czujników, gdzie każdy czujnik dawał odwrotny sygnał.
: 27 lip 2014, 14:02
autor: Rogosi3k
Szczerze mowiac to nie wiem ile mam czujnikow. A gdzie dokładnie sie znajduja owe czujniki?? A z chłodzeniem moze byc cos nie tak bo trzyma ciagle 70 stopni a ja podejdzie pod 80 włącza sie wiatrak a raczej tak nie powinno byc.
: 27 lip 2014, 14:44
autor: Audi 80 Polska
Rogosi3k pisze:A gdzie dokładnie sie znajduja owe czujniki??
Na podstawie filtra oleju albo z na końcu głowicy.
A silnik GX był w golfach i jettach
http://www.audiklub.org/silniki/gx/all/ ... x/all.html 83-88.
Może jak poprzedni właściciel przerabiał silnik montowany poprzednie aby pasował podłużnie to może coś spieprzył przy pompie oleju.
: 27 lip 2014, 19:07
autor: Rogosi3k
Popatrze co sie dzieje, popytam, podjade do mechanika i jak coś to napisze co i jak. A zdjątka autka doda jak tylko bede mógł
Bo wygląda fantastycznie
[ Dodano: 2014-07-27, 20:29 ]
No chyba wiem co się dzieje. Pogmerałem troszeczke w necie i znalazłem identyczne objawy. Cykanie w silniku i zapalanie się ikonki Cisnienia oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach. No i niestety takie objawy wystepuja jedynie przy zuzytych panewkach ale jeszcze podjade do mechanika zeby ktos kto sie zna to obejrzal
: 28 lip 2014, 09:15
autor: Audi 80 Polska
Jeszcze zobacz czy wałek pośredni nie ma luzu (kolega Keczy z forum miał taki problem). Jeszcze można mieć nadzieję, że pompa oleju nie jest sprawna.
Zresztą i tak trzeba by zwalić miskę i zobaczyć w jakim stanie są panewki.
: 28 lip 2014, 09:24
autor: bloku
Walek to raz ale zawor na pompie rowniez. Jak bedzie skrecony to podwyzszasz cisnienie...na krotko. Przy mega duzym obciazeniu popmpa umiera szybciej niz sie wydaje stad kontrolka cisnienia sie zapala....no i panewki mogl szlak trafic.