Strona 1 z 2

[B4 ABK 2,0E] Problem z rozruchem

: 28 lip 2014, 19:38
autor: jarod7
Zakładam nowy temat, ponieważ już 3 tygodnie poszukuje odpowiedzi i jak dotąd nic nie wskórałem. Może wy my pomożecie, bo ręce opadają
Ale do sedna..
Mój problem:
Jak jeżdzę na klimie, to bardzo często nie mogę potem zapalić auta. Kontrolki nie przygasają, rozrusznik ani drgnie. Slychać cykniecie.

Jade do domu z klimą i napiecie w instalacji spada. Wysiąde do sklepu - i zonk. Lipa. Zero prądu.
Najciekawsze jest to że jeśli zapale z kabli od kogoś, (np pod tym sklepem) to łapie od razu.
Jak pojeżdziłem 0,5godz z klimą to kompletnie rozładowało mi akumulator. Na zegarach w aucie widziałem że napiecie spadlo poniżej 10V przy 3 tys obrotów??? Na początku jazdy było normalnie powyżej 14V

Najważniejsze w tym jest to, że gdy jeżdze bez klimy to problem nie występuje. Nigdy

A teraz co zrobiłem:
Próbowałem z innym aku - to samo. Swój oddałem na gwarancji- sprawdzili. Prąd rozruchowy ok
Ładowanie zrobiłem. Kupiłem zregenerowany altek.
Na alternatorze mam 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.
Pytanie: co może zjadac tyle prądu? Wiatraki? Jakiś przekaźnik? Cewka sprężarki?

Mierzyłem pobór prądu na postoju - 0,08A. Ale po nocy nie jest rozładowany, tylko po jeżdzie na klimie
Całą noc ładuje aku, pojedze na klimie - i lipa...

Myslałem jeszcze że to może automat rozrusznika, ale czy miałoby to związek z klimą? I chyba byłby to częstszy problem? Sprawdzałem przewody na rozruszniku i są dobrze dokręcone. Wyczysciłem styki, bo były w błocie
Pomocy. Proszę was o porade. Miał ktoś kiedys cos takiego...? Co to może być?

: 28 lip 2014, 22:57
autor: Jarewa
Aku i alternator sprawdzić wydajność prądową.

: 29 lip 2014, 05:34
autor: jarod7
Ale jak w domowych warunkach moge sprawdzić wydajność prądową?

: 29 lip 2014, 06:01
autor: Jarewa
Nie ma takiej opcji ale sklepy i serwisy gdzie sprzedają aku mają takie sprzęty.

: 29 lip 2014, 19:38
autor: jarod7
Dzięki za sugestie..
Choć w sklepie mi sprawdzali i stwierdzili ze mój aku daje jeszcze prąd znamionowy, ale z drugiej strony nie wiadomo do końca jak sie zachowuje w trakcie jazdy.
Ale to troche dziwne że tylko klima zabiera na tyle dużo by potem nie zapalić

Dzisiaj za to doszedł jeszcze jeden objaw
Jak nie krecił, odpiąłem kleme + na kilkanaście minut. Podpiąłem i zaskoczył od razu...
Co niby sie zresetowało?

: 29 lip 2014, 20:33
autor: Audi 80 Polska
jarod7 pisze: Co niby sie zresetowało?
Raczej nic nie mogło się zresetować bo włączanie rozrusznika jest czysto elektryczne, prąd z kostki stacyjki idzie do rozrusznika.
Jedynie z automatyczną skrzynią biegów jest przekaźnik odcinający rozrusznik jeśli dźwignia biegów nie jest na neutral albo parking.
Może masz jakieś odcięcie antykradzieżowe.

: 29 lip 2014, 21:12
autor: Jarewa
jarod7 pisze:Choć w sklepie mi sprawdzali i stwierdzili ze mój aku daje jeszcze prąd znamionowy
Żeby sprawdzić aku musi być naładowany :-P czyli takie coś podjedz pan my sprawdzimy nie jest dobrym sprawdzeniem, przed sprawdzaniem aku musi być ładowane 12h dopiero wtedy jest 100% pewność.

Po drugie twoim problemem jest wydajność alternatora jaki masz 60,70,90?
jarod7 pisze:Na alternatorze mam 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.
Wiec pierwsze co altek do regeneracji. I najlepiej żebyś miał 90A.

: 29 lip 2014, 22:30
autor: jarod7
Mam altek 90A..i jest po regeneracji
Nie mam zadnych zabezpieczen antykradziezowych

: 29 lip 2014, 22:32
autor: Jarewa
;-)

Z jednej strony wskazuje na elektromagnes rozrusznika z drugiej strony zaś na alternator.

Bo jak sam piszesz kiedy z klimą napięcia spada czasami poniżej 12V a to wskazuje na alternator zaś drugi problem piszesz że jak nie chce odpalić kontroli nie przygasają a a elektromagnes tylko cyknie. I czy cyknie raz czy to takie ciągle cykanie?

Tylko czym sprawdzasz te napięcie miernikiem na zaciskach czy tymi dodatkowymi zegarami?

: 30 lip 2014, 05:46
autor: jarod7
Jeśli chodzi o elektromagnes, to raczej cyka tylko raz, gdy przekręcam kluczyk

A jesli chodzi o pomiar, to widze napiecie w instalacji na dodatkowych zegarach .
Spadki są zawsze w trakcie jazdy, jeszcze nigdy do tej pory nie mialem ich na postoju. Wtedy mógłbym zmierzyc miernikiem

Jarew, a co powiesz o tym zjawisku: Jak nie krecił, odpiąłem kleme + na kilkanaście minut. Podpiąłem i zaskoczył od razu?

: 30 lip 2014, 21:21
autor: Jarewa
jarod7 pisze:A jesli chodzi o pomiar, to widze napiecie w instalacji na dodatkowych zegarach .
Taki pomir to o kant dup...y roztrzaskać ty weź podaj prawidłowe dane.

: 30 lip 2014, 22:11
autor: jarod7
Pomiary które robiłem na zaciskach miernikiem to na alternatorze 14.2V, na aku 14.1, na właczonej klimie- czasem 13,9, a czasem i nie ma 12V.

Dzisiaj mierzyłem ponownie. I tak: po odpaleniu 14,2V na altku, 14.1 na aku.
Ale w momencie gdy były spadki, (działająca klima) to na altku 12,8 a aku - 12,2V

Ale dlaczego po zdjeciu klemy wszystko jest ok?

: 01 sie 2014, 20:45
autor: Jarewa
a na długo zdejmujesz?

: 01 sie 2014, 21:38
autor: jaro7427
moim zdaniem kleji się przekażnik od sprzęgła sprężarki i po zgaszeniu silnika sprzęgło pozostaje nadal załaczone dopiero po odłączeniu akumulatora przekaznik się rozłancza miałem cosik podobnego w swoim aucie wymieniłem przekaznik i pomogło

: 01 sie 2014, 22:17
autor: Jarewa
jaro7427 pisze:moim zdaniem kleji się przekażnik od sprzęgła sprężarki i po zgaszeniu silnika sprzęgło pozostaje nadal załaczone dopiero po odłączeniu akumulatora przekaznik się rozłancza miałem cosik podobnego w swoim aucie wymieniłem przekaznik i pomogło
Nie realne bo jest jeszcze przekaźnik styku X co zasila wszystko.


Mnie to martwi
jarod7 pisze:a czasem i nie ma 12V.