sytuacja nastepujaca, pewnego pieknego dnia podczas wyprzedzania (na liczniku mialem 90-100km/h i okolo 2800 obrotow, nie wiecej) strzelilo mi "coś" dosc akustycznie..... okazalo się ze rozsadzilo mi filtr powietrza (instalacja LPG zwykla) pekla cala obudowa pomimo ze mialem klape antywybuchowa, na szczescie nie uszkodzilo przeplywki, nie mam pojecia dlaczego do tego doszlo... spalanie i ustawieni gazu mialem wszystko ok ustawione i w normie od wielu tys kilometrów
poniewaz druga taka obudowa jest dosc droga i ciezko dostepna pomyslalem ze wstawie stozek, wiem ze napiszecie ze to nie daje efektu itp. ale nie o to mi chodzi, chodzi tylko o to by to wszystko pracowalo normalnie, nie oczekuje wzrostu mocy
i tu moje pytanie - jak wstawie stozek co z przewodami podcisnienia ktore sa w tej chwili w obudowie filtra??? co z nimi zrobic?
prosze o opinie i sugestie
: 29 lip 2014, 16:21
autor: Pieterb
stom007 pisze: nie mam pojecia dlaczego do tego doszlo... spalanie i ustawieni gazu mialem wszystko ok ustawione i w normie od wielu tys kilometrów
od wielu tyś tzn że nie miałeś dobrze ustawione i dlatego dupło
stom007 pisze:tu moje pytanie - jak wstawie stozek co z przewodami podcisnienia ktore sa w tej chwili w obudowie filtra???
a co możesz zrobić trzreba wydupcyć i tylo
: 31 lip 2014, 14:12
autor: stom007
hmm a cóż mozna regulować co ileś kilometrów w najprostszej instalacji gazowej poza pokretlem od regulacji na przewodzie? regeneracja bądz nowy parownik co iles... wymiana filtrów powietrza i gazu ew. czyszczenie przepustnicy i tyle
czyżbym coś pominał?
: 31 lip 2014, 16:46
autor: Audi 80 Polska
Dobry stożek kosztuje kilka stówek, do tego na stożku może być trudniej wyregulować LPG aby nie strzelało.
stom007 pisze:hmm a cóż mozna regulować co ileś kilometrów w najprostszej instalacji gazowej poza pokretlem od regulacji na przewodzie?
Można jeszcze regulować czułość na parowniku oraz bypass.
: 01 sie 2014, 18:59
autor: Pieterb
stom007 pisze:hmm a cóż mozna regulować co ileś kilometrów
a kto ci każe regulować co ileś km, ja to robiłem raz w roku
I tak śmigasz taniej niż na bp, wiem że chciało by się auto kupić i przez cały okres użytkowania złotówki nie dołożyć ale niestety nie tędy droga.
Kombinuj może Ci się to uda jakoś ustawić, na bp znam kilku co jeżdżą na stożkach ale na lpg nikogo.
: 03 sie 2014, 18:21
autor: koziolmc60
Ja od siebie moge dodam ze mialem kolego co mial stozek w ABK-u to matko boska co tam sie dzialo. Oczywiscie byl podtlenek LPG w nim. Nie pamietam czy I czy II generacji w kazdym badz razie na pewno nie sekwencja. Obroty falowaly i nie dalo sie ich ustawic. Strzaly LPG taki ze raz mu sie stozek zapalil a innym razem az mu masko wygielo do gory po strzale. Mialem kiedys tez zamiar zamontowac stozek ale po tym co widzialem co sie u niego dzialo to nigdy w zyciu!!! Osobiscie do ABK w gazie odradzam.
Są obudowy z 1Z TDI Boscha na przepływce z Boscha. Musiałbyś zaadaptować podciśnienia <ok>
I nie są tak horrendalnie drogie jak do ABK <ok>
Zapłacić kilka dyszek i coś porzeźbić to lepiej niż wydać 300 na jakiś stożek KME czy coś tam i jeszcze go adaptować.
: 04 sie 2014, 18:28
autor: Audi 80 Polska
Francis1982 pisze:Są obudowy z 1Z TDI Boscha na przepływce z Boscha. Musiałbyś zaadaptować podciśnienia <ok>
Tylko one mają wylot w inną stronę. To ludzie częściej przerobione przepływomierze z TDI na boshu zakładają do filtra powietrza ABK, bo taki przepływomierz można wyrwać za ułamek ceny przepływomierza od ABK.