Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 16V ACE] problem z rozruchem.
: 04 sie 2014, 19:50
autor: chojnass
Witam, jakiś czas temu kupiłem Audi Competition Quattro 2.0 16v i mam w sumie 2-3 problemy, otóż mam problem z odpalaniem czasem odpali od razu i chodzi a czasem trzeba się nakręcić żeby zaskoczył. Lub jeżeli np odpali od razu to lubi mieć albo duże obroty albo za niskie obroty, kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu. Podobne objawy są podczas jazdy gdy jest włączona klima kiedy wrzucimy "luz" i obroty spadną to spadną nawet do 500 potem faluje do 1,5tyś i tak przez chwile. Wymieniłem kopułkę wraz z palcem jest lepiej ale to też nie to. Kolega podpowiada mi że może być to potencjometr przepustnicy. Może ktoś z was spotkał się z czymś podobnym? jest to dość irytujące. Proszę o pomoc.
: 04 sie 2014, 21:11
autor: Audi 80 Polska
Z mechanicznym wtryskiem będziesz miał trochę zabawy. Zobacz czy ktoś nie podkręcił śrubki na przepustnicy co powoduje że czujnik położenia przepustnicy nie wysyła informacji że pedał gazu jest puszczony i sterownik silnika powinien regulować obroty.
Na obroty wpływa także odczyt z potencjometru przepływomierza a tak poza tym sprawdź szczelność, szczelność i jeszcze raz szczelność dolotu.
: 05 sie 2014, 16:06
autor: chojnass
Witaj
aldi, u mnie nie ma już mechanicznego wtrysku tylko jest digifant:
TUTAJ FOTO
A gdzie znajduje się ta śrubka na przepustnicy? Kolega twierdzi żeby najpierw ustawić miernikiem potencjometr przepustnicy może uda się w ten sposób.
: 05 sie 2014, 18:42
autor: Audi 80 Polska
To jaki masz wtrysk? Digifanta któregoś? To bym ci poszukał jakie napięcie powinno być na tym potencjometrze przy puszczonym gazie. Ale najczęściej jest to coś w granicach 0,6V na środkowym pinie.
chojnass pisze:kiedy są duże wystarczy odciągnąć pedał gazu.
Może po prostu linka gazu się blokuje.
Co klimy to sterownik klimy powinien być połączony ze sterownikiem wtrysku aby silnik wiedział kiedy klima jest włączona i tym samym otwiera bardziej regulator wolnych obrotów aby nie spadały za nisko.
: 05 sie 2014, 18:59
autor: chojnass
U mnie jest to Digifant I. Aha bo piny sa trzy tak i na srodkowym 0,6v? Ok trzeba spr a jezeli tyle nie bedzie, przykladowo?moze po tej operacji z kejeta na digifanta komp klimy nie jest podlaczony pod uklad wtryskowy? Jak to spr. Czy jest czy nie?
: 05 sie 2014, 19:12
autor: c-l-s
było to juz wałkowane x*enty* razy
czujnik połozenia przepustnicy moze byc dobry ale zle ustawiony wzgledem przepustnicy a sama przepustnica tez moze byc na "tej śrubce" zle ustawiona tylko z tego co ja widze to ty tej srubki chuba nie masz, czujniik halla, zle ustawiony zapłon ,krokowiec
na benzynie i gazie to samo??
miąłem to samo i po welu meczarniach metodą prób i błędów ustawiłem przepustnice srubka oraz cczujnik we własciwa pozycje wzgledem przepustnicy
przerabiałes go sam i od przeróbki tak sie zachowuje czy juz go takiego kupiłes?
: 05 sie 2014, 19:22
autor: chojnass
Tak na gazie i na benzynie to samo. Juz go tak kupilem, krokowiec dziala, kopulka wymieniona jeszcze potem spr zaplon ale raczej ok wiec mysle ze to kwestia ustawienia przepustnicy i potencjometru.
: 05 sie 2014, 21:45
autor: c-l-s
a jak dasz mu w d*** na 1 lub 2 to dochodzi do 7000obr/min wmiare szybko czy od np 6000 zaczyna zamulac
co do srubki jestto ogranicznik do jakiego połozenia ma sie zamykac przepustnica
i mozliwe ze jesli jest w złej pozycji gdy pusci sie pedał gazu czesc powietrza idzie przez szczeline przy przepustnicy a reszta zasówa przez krokowca i kica z obrotami
spróbuj odpalic z odłaczonym krokowcem
nie podoba mi sie ta zwężka na wezyku do krokowca (nad dolotem)
ten samochód raczej nie służył do jazdy do sklepu i stania na swiatłach na "biegu jałowym"
mozliwe ze silnik jest zkatowany
storzek, blos... jakis pokemon który powinien jezdzic civikiem ewentualnie burak wsam raz do bemki czepił sie audi
co do kopółki i palca
ja nie wymieniałem palucha czysciłem a srodkowa elektrode kopólki zrobiłem z rdzenia weglowego bateri r20
8-) takie patenty tylko w NASA
co do kabli i swiec tez mało prawdopodobne bo ten silnik przynajmniej mój jest niesamowity zapalał i jezdził ok 50km/h na 2 cylindrach
: 06 sie 2014, 15:47
autor: chojnass
Tz powiem Ci tak, silnik był remontowany, ciśnienie równe i wysokie a jeżeli chodzi o moc to mu nie brakuje. Chodzi mi tylko o te fanty, a i jakie powinno być napięcie na tym potencjometrze przepustnicy? c-l-s jakie masz u siebie?
: 06 sie 2014, 23:26
autor: c-l-s
jak dam rade to zmierze jutro
a tak wogóle to ten czujnik połozenia przepustnicy nowy to koszt cos około 1000zł
tak tak trzy zera
: 07 sie 2014, 06:26
autor: chojnass
Tak tak drogi temat. Najpierw musze sprobowac ustawic obecny potencjometr. Jak dasz rade to mi spr napiecie.
: 07 sie 2014, 12:09
autor: Pieterb
Ale zawsze można jeszcze poszukać używanego sprawnego, jak już oczywiście zdjagnozujesz że to jego wina.
: 07 sie 2014, 19:54
autor: chojnass
PieterB, tak jak piszesz, ale najpierw postaram się ustawić ten potencjometr, ale jakie powinno być napięcie na nim, to prawidłowe?
: 07 sie 2014, 20:01
autor: Pieterb
: 07 sie 2014, 20:14
autor: chojnass
PieterB, patrzałem na to i niestety nie mam pojęcia, zajadę w sobotę do kolegi twierdzi że wie oco chodzi, zobaczymy może akurat.